Ärsyttää kun lapsettomat laukoo mielipiteitään
Siis ok, aivan sama, ei se multa oo pois se kaikenmaailman tyhjäntoimittaminen ja minäminä-mun mielestä-blaablaa. Mut kyl salaa ärsyttää vähän. Tuu takas sit kun eka oot hankkinut lapsen, sitpä tiedät. Otetaan eka sun mielipiteet nauhalle ja katotaan sit, oletko edelleen samaa mieltä. Ja jos et hanki niitä, niin mitä väliä? Pitääkö kaikesta olla niin kovasti mieltä? Sama ku ikänsä työssä käyneet laukovat tyttömyydestä ja syyllistävät heitä, mitä hittoo?
Kommentit (98)
Mihinkä liittyvät mielipiteet? Ei kai lapsettomilla ole jotain poliittisia mielipiteitä?! Hyi heitä!
Parhaat lastenkasvatusneuvot saa lapsettomilta ja avioliittoneuvot naimattomilta tai eronneilta. ;)
ADHA-lapsen vanhempana "parhaat" neuvot on tullut ihmisiltä, joilla terveet lapset.
Niin ihminen voi olla oikeassa ja hänellä voi olla jopa oikea neuvo ja auttavat mielipide vaikka niitä lapsia ei itsellä olisi.
Kyllä mun kaverit ottaa mielellään minulta neuvoja ja mielipiteitä vastaan vaikka itsellä ei lapsia ole.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat lastenkasvatusneuvot saa lapsettomilta ja avioliittoneuvot naimattomilta tai eronneilta. ;)
ADHA-lapsen vanhempana "parhaat" neuvot on tullut ihmisiltä, joilla terveet lapset.
Eronneet osaavat neuvoa, sillä itse ovat ne virheet tehneet. Vaikutat vähän koppavalta ihmiseltä. "Kyllä MINÄ tiedä paremmin kuin muut"
En mä oo ikinä harrastanut moista. Nevon juu, jos pyydetään. Ei oo pätemisen tarvetta. Neuvojat ei näe, että itse erittäin suurella todennäköisyydellä itse toimisivat juurikin samalla lailla kuin muut. Että empatiaa kehiin ja asetutaan toistemme tilanteisiin.
VELAPOP kirjoitti:
Joskus ihmiset tekee valintoja, jotka harmittaa. Joskus ne valinnat jotka harmittaa, ovat niin isoja, että niiden peruminen mahdotonta. Joillekin ihmisille lapset ovat niitä vääriä valintoja.
Ja näitä ihmisiä ärsyttää ihmiset, joilla ei ole lapsia. Ja kehtavaavat olla vielä onnellisia siitä ja jakaa näkemystään, kun itse on tehnyt mahdollisesti valinnan, jonka seuraukset olivat enemmän kun on valmis kantamaan.
Joillekin lapsettomuus onkin se väärä valinta. Ystäväni on vela ja nyt kun omani ovat isoja, elämme samanlaista elämää muuten, mutta minulla on enemmän rakkaita ympärilläni ja saan tavan takaa häneltä kitkeriä kommentteja kuinka minun kelpaa, kun on kävijöitä ja muistajia.
Minä en kuuna kullanvalkeana ole hänen elämäänsä kadehtinut, vaikka se silloin 7-8 vuotta oli vapaampaa kuin minun.
Siinä kohtaa kun se lapsen tehnyt ystävä valittaa miten syvältä perhe-elämä on ja lapset on hirviöitä niin mun mielipide "olisit jättänyt tekemättä" on vain kylmä fakta. Samaa sanovat ihan ne "täydelliset ja oikeat naiset" jotka ovat lisääntyneet minulle kun sanon miten rankkaa töissä on "mitäs otit sen paikan vastaan" niin tää toimii molempiin suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
VELAPOP kirjoitti:
Joskus ihmiset tekee valintoja, jotka harmittaa. Joskus ne valinnat jotka harmittaa, ovat niin isoja, että niiden peruminen mahdotonta. Joillekin ihmisille lapset ovat niitä vääriä valintoja.
Ja näitä ihmisiä ärsyttää ihmiset, joilla ei ole lapsia. Ja kehtavaavat olla vielä onnellisia siitä ja jakaa näkemystään, kun itse on tehnyt mahdollisesti valinnan, jonka seuraukset olivat enemmän kun on valmis kantamaan.
Joillekin lapsettomuus onkin se väärä valinta. Ystäväni on vela ja nyt kun omani ovat isoja, elämme samanlaista elämää muuten, mutta minulla on enemmän rakkaita ympärilläni ja saan tavan takaa häneltä kitkeriä kommentteja kuinka minun kelpaa, kun on kävijöitä ja muistajia.
Minä en kuuna kullanvalkeana ole hänen elämäänsä kadehtinut, vaikka se silloin 7-8 vuotta oli vapaampaa kuin minun.
"Sinulla on enemmän rakkaita ympärillä" tarkoittaa mitä? Se, että olet onnistunut haalimaan ja huomaa tekemään itsellesi niitä rakkaita on eri asia kuin se, että mulla on niitä rakkaita ihmisiä, joita minä en ole itse tehnyt. Myös lapsettomalla voi olla paljon rakkaita. Se on ihan siitä ihmisestä kiinni, miten ihmisiä ympärilleen kerää...
Joo siis tuskin nyt on kyse mistään vela- vs non-vela- vs lapsellisuus-asetelmasta. Vaan ihan vaa pätemisen tarpeesta. Ja siitä et mua vituttaa ihmisten halu päteä. Ja siitä, ettei kaikesta tartte olla mitään mieltä. Varsinkaan siitä, mikä ei millään tavalla sua kosketa.
Siis. :o noinko tosiaan puhutte toisillenne? Onpa tää raskasta -Olisit jättänyt tekemättä, mitäs valitat. Huhhuh. Aika rankkaa. Taidan muuttaa jonnekin aurinkoisempaan paikkaan, moikka!
Rauhoitu, hyvä ihminen. Vaikuttaa, että sinulla on pahoja ongelmia elämänhallinnan kanssa. Et kai käytä mitään päihteitä? Ole kiltti ja hae apua. Joskus kannattaa "nöyrtyä" ja ottaa tarjottu apu vastaan.
Kasvata nyt vaan paksumpi nahka. Ihmisten suita et pysty tukkimaan, vaikka kuinka ottaisi päähän.
Miksi sitten olet niiden lapsettomien kaveri? Voit tyytyä tappelemaan niiden muiden mammojen kanssa kuka on paras äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VELAPOP kirjoitti:
Minä en kuuna kullanvalkeana ole hänen elämäänsä kadehtinut, vaikka se silloin 7-8 vuotta oli vapaampaa kuin minun."Sinulla on enemmän rakkaita ympärillä" tarkoittaa mitä? Se, että olet onnistunut haalimaan ja huomaa tekemään itsellesi niitä rakkaita on eri asia kuin se, että mulla on niitä rakkaita ihmisiä, joita minä en ole itse tehnyt. Myös lapsettomalla voi olla paljon rakkaita. Se on ihan siitä ihmisestä kiinni, miten ihmisiä ympärilleen kerää...
No se on hänen tilanteensa nyt: hänellä ei juurikaan ole niitä rakkaita ympärillään. Fakta mikä fakta. Toki hänellä on ystäviä ja toinen vanhempikin vielä elossa, mutta ystävillään on myös oma elämä, ja esimerkiksi joulut kukin viettää näin vanhemmiten perheensä parissa.
Tuppaa lisäksi olemaan niin, että veri on vettä sakeampaa. Ei niitä rakkaita ympärille noin vain "kerätä". Voi olla paljonkin ihmisiä ympärillä, vaan kas, kun elämä potkii päähän, kaikkoavat nämä "rakkaat ystävät" ympäriltä. Siitä on monta surullista tarinaa, miten vaikkapa syöpäpotilas on menettänyt ystävät, eikä kukaan käy. Toki voi käydä niinkin, etteivät lapsetkaan käy, mutta onhan se epätodennäköisempää varsinkin, jos suhteet lapsiin ovat aina olleet hyvät.
Eipä tästä tarvitse hernettä nenään vetää. Asia vain on näin.
Vierailija kirjoitti:
VELAPOP kirjoitti:
Wau. Mä varmaan Oon joku poikkeus kun ei oo lapsia ja silti on paljon kävijöitä ja muistajia...
Joo tuo mammojen välinen sädekehäkilpa onkin sit toinen asia, mikä on ihan p**seestä. En oo kyl siihenkään alentunut.