Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi koiria otetaan helpoin perustein ja yhtä helposti luovutaan?

Vierailija
09.12.2018 |

Surettaa miten ajattelemattomasti ja välinpitämättömästi ihmiset hankkivat koiria ja yhtä kevytmielisesti niistä luopuvat. Tuttu kasvattaja kertoi miten häneltä viime pentueesta yksi pentu palautui ja toinen mitä hän kyseli palautuvaksi, koska perhe ei koiraa osannut kasvattaa, vietiin piikille vaikka väittivät, että pennun kanssa kaikki menee koko ajan paremmin. Sylettää tämmöiset ihmiset, jotka eivät ajattele eläimiä vuosikausien perheenjäsenenä, vaan muoti-ilmiönä, joka pitää hankkia koska se nyt vaan ois kiva tossa noin. Ymmärrän ja tiedän, että pennun kasvattavaminen ei ole aina helppoa, mutta kyseessä on elävä olento, luulisi tämän ihmisten tajuavan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kuvitellaan itsestään liikoja. Vaikkei tiedä asiasta mitään niin osaataan kasvattaa se lassie kolmessa minuutissa.

Vierailija
2/4 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsia hankitaan helpoin perustein ja/tai vahingossa ja osasta luovutaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut koiria lähes 20 vuotta, ja ainakaan omassa kasvatustyössäni tällainen ei ole yleistä, ihan yksittäistapauksia. Tosin yritänkin varmistua jo ennen kauppojen tekoa että ostaja olisi sellainen joka ei luovu, jos intuitioni sanoo että ei niin en myy. Samoin esim. pikkulapsiperheisiin en myy jos ei aiempaa koirakokemusta tms. 

Yksittäisiä tapauksia toki on näitä mutta niissäkään lopulta mitään kamalaa ei ole tapahtunut:

- Myin pennun opiskelijatytölle, jolla oli innostus alkaa harrastamaan agilityä ja tottelevaisuuskoulutusta. Hänellä ei ollut ennen ollut koiraa, ja ilmeisesti vastuu pennusta oli sitten vähän liikaa, hän nimittäin soitti jo viikon päästä luovutuksesta itkuisena, että voiko hän palauttaa pennun. Palautti, minä palautin suurimman osan rahoista ja etsin pennulle heti uuden kodin.

- Kiireinen perhe jossa isä lääkäri, äiti taloushallintajohtaja. Koiralle ei lopulta ollut oikein aikaa perheessä. Vuoden verran yrittivät, sitten koiralla alkoi olla erilaisia käytösongelmia. Minä otin sen perheen toiveesta meille hoitoon ja arvioitavaksi ongelman laatua. Koiran ongelmat loppui kuin seinään kun tuli meille. Päätettiin sitten kaikki yhdessä että koiralle varmasti olisi parempi uusi koti, sellainen jossa sille on aikaa. Omistajat myivät itse koiran sukulaisperheelle.

Vierailija
4/4 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta huolimatta se on vain koira.

Mun ensimmäinen avioliittoni kaatui dobermanniin. Ajattelin, että jos jaetaan taakka, ehkä se hyvin menee.

No ei mennyt. En pitänyt koirasta ja mies ei jaksanut hoitaa yhtä paljon kuin minä. Tuli kauheita valtataisteluja ja riitoja. Mies ei halunnut kantaa omaa osaansa, minä en lämmennyt koko koiralle ja lopulta tajusin lähteä avioliitosta. Kyseessä oli mun ensimmäinen koira ja koska se oli uros, se oli varsinainen remmiraivoaja eikä ollut minulla koskaan oikein hallussa kuin sisällä. PIeni nainen ja uhkaava ja räyhäävä dobbis on kauhea yhdistelmä kaupungissa, jossa koiria riittää.

Ajattelin, että mies varmaan hoitaa koiran yksin paremmin. Haha. Antoi sen pois kokonaan.

Ei kaduta, että lähdin. Sitä kadun, että koiraa ei annettu aikaisemmin pois.

Ja joo, kuvittelin itsestäni ja miehestäni liikoja, mutta se ei vaan onnistunut. Enkä olisi halunnut ottaa koiraa alunperinkään.