Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan omistajat - onko kissasta iloa?

Vierailija
09.12.2018 |

olen harkinnut kissan hankkimista, mutta moni asia mietityttää...

Onko kissasta lemmikkinä kaveriksi? tuleeko se luo ja sen kanssa voi puuhata? tottuvatko kaikki kissat valjaisiin jos vaan pitkään ja pieni askel kerrallaan totuttaa?

haluaisin lemmikin mutta sisäkissat ahdistaa, haluaisin viedä uloskin.
Kaikki kissat joita olen tavannut lymyilevät itsekseen jossain piilossa vierailta ja ovat arvaamattomia raapimisen suhtee... Onko av:n kissan tällaisia?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi vetelevät ihan järkyttäviä määriä ruokaa napaansa.

Vierailija
2/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä pelkäänkin. onko siis omaa kokemusta? nmr.2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juurikaan ole iloa.

Vierailija
4/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juurikaan ole iloa.

miksi ei? osaatko kuvailla yhteiseloa? t. ap

Vierailija
5/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kissasta lemmikkinä kaveriksi? tuleeko se luo ja sen kanssa voi puuhata?

Riippuu ihan kissasta, jotkut on itsenäisempiä ja haluaa elää omaa elämäänsä jossa omistaja on lähinnä palvelusväkeä joka tuo ruuan ja siivoaa hiekkalaatikon. Sitten on kissoja, jotka ovat hyvin seurallisia, hakevat itse kontaktia omistajaan jne. Meillä on burma, joka on hyvin koiramainen ja seurallinen kissa. Kissamme noutaa leluja, tulee luokse ja pysähtyy käskystä, haluaa puuhata mukana ja nukkuu aina vieressä.

Vierailija
6/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on täydellinen lemmikkieläin, joka koiraa huomattavasti itsenäisempi ja oppii nopeasti sisäsiistiksi. Kissaan voi vaikuttaa epäsuorasti mutta ei suoraan käskemällä. Kissa kyllä oppii tuntemaan isäntänsä tai emäntänsä ja se/hän saattaa tulla ovelle vastaan, jos se/hän on havainnut ikkunasta että tuttu ihminen on tulossa kotiin.

Vierailija
7/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihania!!!❤️

Vierailija
8/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käytännössä jos haluaa varmistaa kissan sosiaalisuuden pitäisi ottaa rotukissa?

harmi, maatiaisia olisi kodittomana paljon.

Vierailija
9/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen luonteissa on enemmän eroa kuin koirilla. Kissan kanssa voi hyvin olla vuorovaikutussuhteessa, kun koirat taas ovat levottomia toohottajia.

Vierailija
10/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa aristaa vieraita ihmisiä. Oma perhe on yleensä eri asia. Meillä on kaksi kissaa. Toinen on mamman murmeli. Ei tiedä parempaa paikkaa nukkua kun mun syli. Toinen ei niin paljoa tee itseään tykö, mutta on äärimmäisen utelias. Tarkkailee ruuanlaittoa sopivalta etäisyydeltä, tulee mukaan pyykkien laittoon, tiskikoneen tyhjennykseen, pihalle lenkille valjaissa...

Kissoissa on eroja aivan kuten muissakin eläinlajeissa. Löytyy introvertteja ja ekstrovertteja. Vähän tuuripeliä, ja paljon omaa työtä niin voit saada hyvinkin sosiaalisen naukumaijjan elämääsi ilahduttamaan.

Vierailija
11/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo iloa. Helppohoitoinen ja itsenäinen, mutta myös seuraa tarjoaa. Jotkut kissat enemmän, jotkut vähemmän. Kannattaakin rotuun kiinnittää huomiota tai jos löytökodista adoptoit niin juttele henkilökunnan kanssa temperamentista jne. Jotkut kissat on erakompia ja jotkut tosi hellyydenkipeitä. Itsellä on ollut molempia.

Vierailija
12/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kolme kissaa, kaikki ihan erilaisia. Jotkut ovat seurallisempia kuin toiset mutta kyllä kaikki omistajastaan välittävät. Arkuuskin vaihtelee paljon.

Jos haluat tiiviin suhteen kissaan, ota vain yksi kissa ja pidä se sisällä tai ulkoiluta vain valjaissa. Ulkokissa käyttää energiansa pihalla ja sillä on siellä oma elämä. Jos kisu on vain sisällä, se tarvitsee ainakin nuorena paljon puuhaa ja huomiota, joten pääset leikkimään kyllä.

Kun elelin kahdestaan sisäkissan kanssa, olimme kuin paita ja peppu. Kissa tuli jopa suihkuun mukaan, tosin istuskeli vain pesukoneen päällä. Nukkumaan kävimme aina yhdessä. Siitä oli minulle paljon seuraa.

Vierailija
13/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noista iloa ❤ Tulevat kainaloon pörisemään, kissojen leikittäminen on hauskaa. Kun tulee töistä kotiin tulevat tervehtimään ja mieli piristyy heti! Kesällä tykkäävät ulkoilla valjaissa takapihalla. Olen hankkinut paljon viihdykettä sisätiloihin ja viihtyvät kyllä lämpimässä huushollissa 😊 Nytkin toinen kisu toi leluhiiren mulle, taidan hieman viihdyttää Keisari Raitapaitaa 🐱

Vierailija
14/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi vetelevät ihan järkyttäviä määriä ruokaa napaansa.

Kissat ovat suhteellisen vähäruokaisia ja ronkeleita ruokansa suhteen eikä niillä ole tarvetta syödä koko kippoa kerralla tyhjäksi. Tosin niille ei pidä antaa vain kuivia raksuja, vaan etenkin juomavettä tulee olla saatavilla. Oman kissani suosikkiruokia nuorempana olivat silakkafileet ja myöhemmin sulatetut pakasteravut.

Vierailija
15/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli käytännössä jos haluaa varmistaa kissan sosiaalisuuden pitäisi ottaa rotukissa?

ei välttämättä, kissoilla on oma tahto mutta kyllä niistä aroistakin voi kouliintuakin seurakissa jos oikein lellii. mutta kannattaa silti tosiaan kiinnittää hankittaessa huomiota miten käyttäytyy pentueessa tai miten hoitajien kanssa jos on laitoksessa jne.

Vierailija
16/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennusta asti opetat valjaisiin, älä missään nimessä päästä ulos ilman, tai opetus on yhtä tyhjän kanssa :D

Kissani on kaikkien "kaveri" ei juokse piiloon vaikka vieraita  olisi, vaan päinvastoin menee haistelemaan ja puskemaan (tarkastamaan tulijat) heh

Omani seuraa minun tekemisiä ja minua melkein koko päivän, seuraa ja tulee syliin ilman pyytämistä.

Pentuna kissalla tosin oli ongelma että teki tarpeensa minne sattuu, mutta nyt tekee sinne minne pitääkin.

Vierailija
17/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitse aikuisen kissan ottamista löytöeläintalosta, sieltä löytyy yleensä myös supersosiaalisia tapauksia. Ja vaikka omani olivat alussa arkoja, ovat hekin nykyään hellyydenkipeitä ja seurallisia, kissat suhtautuvat yleensä eri lailla vieraisiin kuin kotiväkeen.

Vierailija
18/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissani nukkuu vieressäni, leipoo eli tassuillaan hieroo jalkojani, seuraa joka paikkaan ja katselee mitä teen sekä haluaa paljon silitystä, leikitystä ja leikitystä. Tulee sohvalle viereen istumaan ja hakemaan leikkimään itse. Nukkuu toki monta tuntia päivässä.

Vierailija
19/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nuo teidän sosiaaliset kissat kaikki rotukissoja?

lähtökohtaisesti olisi kiva antaa koti kodittomalle kissalle ja ne ovat käytännössä aikuisia tai nuoria aikuisia... vaikea sanoa saako niistä kaveria jos ei ole itse pennusta kasvattanut eikä ole rodun jalostuksen tuomaa luonnetta etukäteen tiedossa.

-ap

Vierailija
20/73 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuvat valjaisiin helposti, kun opetat ihan pienestä asti. Meillä oikein nostelee jalat valjaisiin kun tietää että pääsee ulos. Tosin se on välillä irtikin, mutta valjaat silti päällä ( niissä on heijastin pinta). Vie se pienenä metsään...kannat sen ja laitat maahan. Meet itse vähän matkan päähän ja koska sitä pelottaa se tulee luoksesi. Pidennät matkaa ja kohta se tulee nätisti perässäsi. Minä voin mennä kissani kanssa sieneen tai lenkille ja se tulee kiltisti perässä, mitä nyt välillä vähän kirmailee ja kiipeilee puihin. Jos meinaa jäädä jälkee alkaa miukumaan tosi kovalla äänellä.

Kissat rakastavat leikkimistä, joten siitä puuhastelusta ei ole puutetta. Lisäksi ne pärjäävät yksikseen paljon pidempiä aikoja kuin koira. Ei oo pissat ja kakat matoilla jos ei heti 8h:n työpäivän jälkeen oo kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme