Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo verenvuoto ja menkat hukassa

Vierailija
09.12.2018 |

Menee kohta hermo. :D

Mun menkat on ollut nyt 3kk pois (ja kunnolliset menkat 4kk).
2x on suunnilleen menkkojen ajankohtana tullut joko v.punaista vuotoa ja pieni määrä kirkasta verta(viiru paperiin)
Olen käynyt gynellä about 6vko sitten, silloin teki sisätutkimuksen ja ultran ja raskaustestin verestä. Testi nega, sisätutkimuksessa ja ultrassa ei näkynyt mitään muuta kuin, että "ultran perusteella kiertosi ei ole edes puolivälissä"

Olen ollut todella stressaantunut, sekö kroppani on sekoittanut? Mitä voin enää tehdä? Mennä gynelle uudestaan ja pyytää jotain hormoneita? Lääkärissäkin kävin mutta tämän neuvo oli vain alkaa käyttää e-pillereitä (NE EIVÄT SOVI KOSKA MIGREENI).

Tuskastuttaa koko kuvio :(
Olen 28 jos se kiinnostaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset voi jäädä pois monesta syystä. Yleensä puolen vuoden kohdalla ne "käynnistetään" lääkkeellisesti jos ei syytä poisjääntiin löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset voi jäädä pois monesta syystä. Yleensä puolen vuoden kohdalla ne "käynnistetään" lääkkeellisesti jos ei syytä poisjääntiin löydy.

Okei... Niin mä ajattelinkin, että pakko ne on käynnistää jos eivät ala. On mulla ennekin ollut menkat pitkään pois mutta ei sentään näin kauan...

ap

Vierailija
4/7 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ap ollut samanlaista ongelmaa kuukautisten kanssa. Mulla vuosi sitten todettiin munasarjojen pco tyyppisyys. Viime kierto venyi 50 päivään ja kuukautiset vihdoin alkoi, ne oli  tosi kivuliaat. Ennen kuukautisia mulle tuli myös 2x tuollaista viirua ja vähän kirkasta vertakin. Noi tuli viikon väleillä ja viimeisestä veriviirusta alkoi viikon päästä menkat.

Onko sulle ap sanottu että sulla vois olla pco:ta? Toki stressi voi saada kuukautiset myös loppumaan. Tai ootko laihtunut tai lihonut paljon tai ruvennut harrastamaan jotain rankempaa liikuntaa?

Tai syötkö jotain lääkettä joka voisi nostaa prolaktiini-arvoja?

Itse oon nyt aloittamassa e-pillerit ekaa kertaa elämässä, kun toi viimeinen kuukautiskerta oli niin tuskallinen. Toivottavasti sitten ne vaan sopii.

Vierailija
5/7 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ap ollut samanlaista ongelmaa kuukautisten kanssa. Mulla vuosi sitten todettiin munasarjojen pco tyyppisyys. Viime kierto venyi 50 päivään ja kuukautiset vihdoin alkoi, ne oli  tosi kivuliaat. Ennen kuukautisia mulle tuli myös 2x tuollaista viirua ja vähän kirkasta vertakin. Noi tuli viikon väleillä ja viimeisestä veriviirusta alkoi viikon päästä menkat.

Onko sulle ap sanottu että sulla vois olla pco:ta? Toki stressi voi saada kuukautiset myös loppumaan. Tai ootko laihtunut tai lihonut paljon tai ruvennut harrastamaan jotain rankempaa liikuntaa?

Tai syötkö jotain lääkettä joka voisi nostaa prolaktiini-arvoja?

Itse oon nyt aloittamassa e-pillerit ekaa kertaa elämässä, kun toi viimeinen kuukautiskerta oli niin tuskallinen. Toivottavasti sitten ne vaan sopii.

Kiitos vastauksesta!

Olisiko pco näkynyt munasarjojen ultrassa? Gyne sanoi, että kaikki näyttää hyvältä. Ei mitään muuta.

En ole laihtunut tai lihonut, enkä alkanut harrastamaan hikijumppaa. Ainoa, minkä keksin oli tuo stressi. Sen minulle aiheutti eräs tärkeä ja pitkä matka mitä oli pitkään ja hartaudella suunniteltu ja haaveiltu. No matka on nyt toteutunut ja takaisin tultu mutta vieläkään ei mitään?

En syö lääkkeitä, eikä minulla ole fyysisiä sairauksia. Henkisiä kylläkin.

Käytin aiemmin e-pillereitä (n. 6 vuotta sitten) lääkärin erikoisluvalla mutta lopetin ne vuoden jälkeen koska ne aiheuttivat outoa oloa.

Minulla on vuosia ollut epäsäännöllsiet menkat mutta parin vuoden sisällä ne ovat tulleet lähes normaalisiti. Ja nyt sitten TÄMÄ.

ap

Vierailija
6/7 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pco:n pitäisi kyllä näkyä ultrassa. Omalla kohdalla vaan ihmetytti, että oon aiemminkin käynyt gynellä ja siellä ei ole koskaan sanottu mitään, ja vuosi sitten tämä uusi gynekologi jolla kävin, huomasi pco-tyyppisyyden. Ja itsekin sen siis pystyin ihan näkemään, kun hän mulle ne munasarjat näytti. 

Yritä vaan ap elää mahdollisimman normaalisti nyt kun matkakin on jo ohi. Ja jos kuukautisia ei vaan edelleenkään kuulu, niin sitten pyydä se lääkkeellinen käynnistys.

Tsemppiä ja vähemmän stressiä elämääsi! :)

T. nro 4

Vierailija
7/7 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pco:n pitäisi kyllä näkyä ultrassa. Omalla kohdalla vaan ihmetytti, että oon aiemminkin käynyt gynellä ja siellä ei ole koskaan sanottu mitään, ja vuosi sitten tämä uusi gynekologi jolla kävin, huomasi pco-tyyppisyyden. Ja itsekin sen siis pystyin ihan näkemään, kun hän mulle ne munasarjat näytti. 

Yritä vaan ap elää mahdollisimman normaalisti nyt kun matkakin on jo ohi. Ja jos kuukautisia ei vaan edelleenkään kuulu, niin sitten pyydä se lääkkeellinen käynnistys.

Tsemppiä ja vähemmän stressiä elämääsi! :)

T. nro 4

Kiitos paljon! :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi