Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennusvaihe (maanis-depressiivisyys)

Vierailija
09.12.2018 |

Tää jakso tuli puskista, en osannut odottaa...
Kukaan, joka tätä sairautta ei sairasta, ei voi tietää mitä tän kanssa "eläminen" on.

Muita?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lääkitys ja SYÖ ne lääkkeesi.

Vierailija
2/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.............Is He Live or dead......

.........Daddy comes ......the door.............

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.............Is He Live or dead......

.........Daddy comes ......the door.............

............No body wants him, now he has his revenge..............

Vierailija
4/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön mun lääkkeet aina. Olen jo vuosia syönyt.

Vierailija
5/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole vauvapalstalla niin voit paremmin.

Vierailija
6/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole vauvapalstalla niin voit paremmin.

Ihan totta. Kiitos.

Vierailija
7/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voikaan tietää. Onko se sellaista, että taivas putoaa niskaan vai sitä, että kaikki syyttää sinua ja osoittelee sormella? Kerro?

Vierailija
8/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voikaan tietää. Onko se sellaista, että taivas putoaa niskaan vai sitä, että kaikki syyttää sinua ja osoittelee sormella? Kerro?

Ei kumpaakaan näistä. Tajusin juuri, etten osaa kertoa. Ylipäätään mulla on hyvin vähän sanottavaa.

Vierailija
9/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan näistä. Tajusin juuri, etten osaa kertoa. Ylipäätään mulla on hyvin vähän sanottavaa.

Lisään vielä, että tää täytyy vissiin vaan sietää/lusia ja toivoa, että menee ohi? Koko elämä on pelkkä vitsi.

Ap

Vierailija
10/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kaksisuuntainen, rajatilapersoonallisuudella höystettynä. Sitä ei voikaan kukaan ymmärtää ellei ole itse kokenut. Sehän on aika siistiä tavallaan, koska kun on taas ns. Elävien kirjoissa niin sitä ajattelee että onpahan taas selvitty tuostakin..

Itsellä isoin apu on ollut täysivaltainen ruokavalion muutos. Masennusjaksoilla minulle on äärimmäisen tärkeää jooga, meditaatio, teen juonti ja lukeminen. Myönnettäköön että on päiviä jolloin joudun pakottamaan itseni tekemään noita asioita ja välillä teenkin ne itkien mutta sellaista se elämä minulla nyt sattuu olemaan ja hyvä niin :) kun käy pohjalla ja välillä hengaileekin siellä tovin, niin sieltä tuntuu aina hyvältä nousta, tietäen taas hieman enemmän itsestä/elämästä. Hang in there ❤️

Vierailija
11/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin heidän kanssaan elävät tietävät, ikävä kyllä masennus tarttuu jos on siihen taipumusta.

Vierailija
12/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä sairastaa bipo II:sta. En muista lääkitystä mutta kahta eri lääkettä syö: toinen on tasaava ja toinen on masennusta ehkäisevä. Bipossa tulee lääkityksestä huolimatta jaksoja, joiden vaihtelu pitäisi oppia tunnistamaan ajoissa ja sen mukaan säädellä kahden lääkkeen suhdetta. Jos tuntuu, että alkaa ahdistaa, lisätään masennusta ehkäisevää lääkettä ja jos toisaalta alkaa mennä ylikierroksille, lisätään tasaavaa lääkitystä. Tsemppiä!

Vierailija
13/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tavallaan hyvä että tajuat elämän olevan pelkkä vitsi. Nyt voit ajatella että ei tämä ole niin vakavaa, ja katsella rauhassa miten elämä kuljettaa niin ala- kuin ylamäetkin. Se auttaa minulla :) t 10

Vierailija
14/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pls, älkää antako periksi vielä.

Jos katsoisi seuraavan kulman taakse?

Kevät.

Kesä.

Vuosi.

Kolme vuotta.

Vierailija
15/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuntuuko sitten siltä, että mikään ei oikein kiinnosta ja suurin piirtein kaikki ihmiset ovat tylsiä lässyttäjiä?

Vierailija
16/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sulla on varmaan lääkärin kanssa mietitty varasuunnitelma, mitä lääkettä lisäät ja mitä vähennät.

Kohta 10 vuotta "oireeton" bipo, eli lääkitys ok.

Vierailija
17/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla joku hoidosta vastaava taho, jonne voit soittaa? Jollei pysy nykylääkityksellä tasapainossa, sinne yhteys ja lääkitystä lähdetään muuttamaan. Masennuskausiin lisätään yleensä tasapainottavan rinnalle joku masennuslääke, tai jos sinulla sellainen jo on, lääkettä tai annostusta voidaan miettiä uudelleen.

Vierailija
18/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuntuuko sitten siltä, että mikään ei oikein kiinnosta ja suurin piirtein kaikki ihmiset ovat tylsiä lässyttäjiä?

Muut ihmiset ovat terveitä ja elävät sen mukaan. En koe tarvetta dissata muita.

Ap

Vierailija
19/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti tämä muuten tasaa maniavaiheessa, jos tulee jotain mieleen. Muistin juuri, ei lusimista.

A ja P

Vierailija
20/82 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sulla on varmaan lääkärin kanssa mietitty varasuunnitelma, mitä lääkettä lisäät ja mitä vähennät.

Kohta 10 vuotta "oireeton" bipo, eli lääkitys ok.

Syön Keipinoria 200mg ja Lamictalia 200mg.

Pitäisi aloittaa toinenkin epilepsialääke (manianestoon), mutta pitäisi mennä viikon kuluessa labraan, enkä jaksa mennä. Mitkään lääkemuutokset ei auta. Auttaisi jos tämä ei olisi niin nopeasyklinen, mitä on.

En jaksa miettiä lääkitystä nyt. Masennuslääkkeet ei tule kysymykseen.

Ap