Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selaan jatkuvasti asuntoilmoituksia

Vierailija
09.12.2018 |

Selaan monta kertaa päivässä myytäviä asuntoja alueelta, jolla nyt asun sekä vuokrattavia ja myytäviä alueilta, joille haluaisin muuttaa. Asun nyt tuloihini nähden liian kalliissa omistusasunnossa ja olen miettinyt jo pidempään, että tämä olisi ehkä järkevää myydä pois ja muuttaa vuokralle. En ole kuitenkaan tehnyt asialle mitään muuta kuin selannut niitä ilmoituksia. Yritän kartoittaa tilannetta: mitä olisi tarjolla, jos tämä nykyinen asunto pitää myydä, millaisia hintoja pyydetään mistäkin jne.

Harrastaako kukaan muu tällaista? Ilman että on ihan oikeasti päättänyt myydä, ostaa tai vuokrata?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selaan. Olisi ihana asua perheen kanssa muualla kuin tässä 50 neliön mökissä.

Vierailija
2/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Vajaan vuoden päästä tarkoitus ostaa, eli todennäköisesti mikään nyt katselemamme ei ole silloin enää myynnissä, mutta saapahan vähän käsitystä hintatasosta, asuinalueista joilla budjettiin sopivia on tarjolla ynnä muusta. Kovasti olen jo nyt ihmetellyt, että miksi jotkut asunnot eivät käy kaupaksi, vaikken onnistu löytämään niistä mitään vikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selaan. Asun nyt vuokralla, mutta haluaisin kovasti ostaa oman. Rahaakin olisi. Mutta, arvelluttaa moinen temppu täällä muuttotappiokunnassa, ja siksi päädyn vain selailemaan toimimisen sijaan...

Vierailija
4/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Musta se on toisinaan hauskaa ajanvietettä! Nähdä millaisia asuntoja on tarjolla, millaisia pohjaratkaisuja, miten sisustettu, miten älyttömiä/turhia jotkut esittelykuvat ovat, millaisia hintoja pyydetään jne.

Olen tehnyt tätä useamman vuoden säännöllisen epäsäännöllisesti. Uskoisin, että olen aika hyvin perillä tämän ”harrastuksen” ansiosta, että paljon kannattaa maksaa/pyytää millaisestakin asunnosta/sijainnista :D

Vierailija
5/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Vajaan vuoden päästä tarkoitus ostaa, eli todennäköisesti mikään nyt katselemamme ei ole silloin enää myynnissä, mutta saapahan vähän käsitystä hintatasosta, asuinalueista joilla budjettiin sopivia on tarjolla ynnä muusta. Kovasti olen jo nyt ihmetellyt, että miksi jotkut asunnot eivät käy kaupaksi, vaikken onnistu löytämään niistä mitään vikaa. 

Ja nämä mitä olen ihmetellyt, niin esimerkiksi v. 2012 rakennettu 50 m2 kaksio, sisäpinnat uudenveroiset, asuinalue sellainen jolla muutoin kauppa käy. Onko 2012 rakennettu tosiaan jo liian vanha, kun pienemmät kaksiot menee kaupaksi samalta alueelta isompaan neliöhintaan, ja rakennusvuosi on vaikka 2016?

Vierailija
6/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka päivä katson uudet myyntiin tulleet asunnot. Olen laittanut Oikotielle ehdot: Helsinki, 3 tai 4 huonetta, kerrostalo, oma tontti, hintaraja 550.000-750.000€.

Vierailija
7/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, selaan melenkiinnolla ja puuskia tule kausittain. Tämä on vähän kuin asuntomarkkinoiden opiskelua. Kartoitan eri alueiden tilannetta ja suunnittelen tulevaa. Vaikka itsellä ei juuri nyt ole mitään hoppua, tiedän että muutto on jossain vaiheessa edessä. On hyvä pitää itsensä tilanteiden tasalla ja ymmärtää ns. asuntomarkinoiden aaltoliikettä. Eipä siitä haittaakaan ole. Tieto on valtaa.

Vierailija
8/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Olen keski-ikäinen monen lapsen äiti ja onnellisesti naimisissa oleva vaimo, mutta selailen Helsingin keskustan yksiöitä ja haaveilen, minne olisin halunnut muuttaa parikymppisenä opiskelijatyttönä. Jotain paluuta menneisyyteen. Lempialueitani on Torkkelinmäki :)

Vierailija
9/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo jollain oudolla tavalla mielenrauhaa se, että jos mun pitää myydä asuntoni, tarjolla on lähes koko ajan sellaisia asuntoja mieleisiltä alueilta, joihin voisin muuttaa.

Mä olen kyllä erittäin hyvin perillä hintatasosta ja siitä, miten nopeasti minkäkinlaiset asunnot liikkuu.

ap

Vierailija
10/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksia on fiksua seurailla, jotta saa käsityksen siitä, mitä yleisesti ottaen on tarjolla, koska se voi helpottaa päätöstä sitten, kun aikoo tehdä siirron oikeasti.

Monta kertaa päivässä kuulostaa kuitenkin aika paljolta. Päivittyvätkö ilmoitukset edes niin usein? Oletko pitkäänkin tehnyt tuota?

Itse olen halunnut muuttaa jo pitkään ja katselen joskus vuokra-ilmoituksia. Noin kuukausittain tai harvemminkin. Katselemiseksi se jääkin, koska olen niin saamaton. Kunpa voisi vain palkata jonkun hoitamaan koko muuton kokonaan puolestani.