Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuoidut ihmiset ruikuttavat neulakammosta?

Vierailija
09.12.2018 |

Kumma, että verikoe ja rokotus pelottaa pyörtymiseen asti, mutta lävistyksiä ja tatuointeja pystyy ottamaan päästä varpaisiin. Ja vielä pitäis ottaa tosissaan tollaset ihmiset (Iltalehti tänään).

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vähättele. Tuossa on kyse psyykkeestä ja omasta suhtautumisesta. Toisessa (tatuointi) kipua ei välttämättä koeta koska se on itselle tärkeä juttu ja siitä saa jotain konkreettista.

Verinäytteen otto taas voi sattua koska se neula nähdään ja oma psyyke sanoo, että en saa tästä mitän konkreettista. (Mikä on tosin väärin sanottu) Tiedän monia jotka pelkää monia asioita. Se vain johtuu ettei heillä ole välttämättä kokemusta asiasta. Kun on jostain kokemusta ja asia tärkeä mieli suojaa kivulta yms.

Vierailija
2/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vähän ihmetyttäää, naama täynnä lävistyksiä ja nekö neulat ei pelottaneet? Pienempi se näytteenottoneula on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tiedetään että tatuointiväriaineet kulkeutuu myös sikiöön, joten en minäkään erityisen hyvänä äitinä pidä.

Vierailija
4/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointineula ja verikokeen ottoon käytettävä neula ovat erilaisia ja jälkimmäinen menee hieman syvemmälle.

Vierailija
5/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuointineula ja verikokeen ottoon käytettävä neula ovat erilaisia ja jälkimmäinen menee hieman syvemmälle.

Näillä oli myös runsaasti lävistyksiä pitkin kehoa...

Vierailija
6/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokkopa kipu sen kummempi. Kunha huomiota ja surkuttelua haluaa.

Jos oikeasti piikkikammo, ei ota läistyksen lävistystä.

Vierailija
7/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tatuoidessa tungeta naulaa suoneen! Se tunne minua ällöttää ja alkaa huimata. Voin tästä vaikka nuppineulalla pistellä ihon pintaa ja ei ällötä. Ihon läpi suonern en pysty sitä laittamaan. Eli ymmärrän eron.

Vierailija
8/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetytti ko. artikkelissa sitä, että asiaa ei avata yhtään miteenkään. Miksi eivät pelkää tatuointi- tai lävistysneulaa?

Toisekseen luulen, että noi on vähemmistössä, suurin osa meistä neulakammoisista pelkää myös tatuointineulaa kuollakseen.

Kolmannekseen on helppo nähdä negatiivisuutta aivan tavallisissa keskusteluissa, kun on itse valmiiksi asenteellinen. Jos olisin hoitsu, jonka luo tulee neulakammoinen piikkikammoinen, niin kysysin taatusti, että miten voit pelätä neuloja kun olet pystynyt ottamaan tatuointeja. (mut ei pelkoo, en ole se hoitsu,  mä en mene edes labrarakennukseen, koska tiedän siellä olevan neuloja)

Vierailija
9/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän labrahoitajia vaivaa, kun aina pitää päästä dissaamaan? Itselläkin on neulakammo ja joka kerta tulee jotain kuittia, että "iso mies, ei voi olla noin vaikeaa"

Vierailija
10/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vähättele. Tuossa on kyse psyykkeestä ja omasta suhtautumisesta. Toisessa (tatuointi) kipua ei välttämättä koeta koska se on itselle tärkeä juttu ja siitä saa jotain konkreettista.

Verinäytteen otto taas voi sattua koska se neula nähdään ja oma psyyke sanoo, että en saa tästä mitän konkreettista. (Mikä on tosin väärin sanottu) Tiedän monia jotka pelkää monia asioita. Se vain johtuu ettei heillä ole välttämättä kokemusta asiasta. Kun on jostain kokemusta ja asia tärkeä mieli suojaa kivulta yms.

Väitteesi on täyttä jaskaa! Mulla otettu verta litratolkulla lapsesta saakka sairauden takia. Vihaan ja pelkään suoneen tungettavia neuloja. Sormen päästä voi vapaasti nippasta ja ei ahdista.

Vierailija
11/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vian ei tarvitse olla iso kun se on päässä.

Vierailija
12/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitteesi on täyttä jaskaa! Mulla otettu verta litratolkulla lapsesta saakka sairauden takia. Vihaan ja pelkään suoneen tungettavia neuloja. Sormen päästä voi vapaasti nippasta ja ei ahdista.

Pointtisi oli? Ei kannata alkaa paasaamaan jos ei hahmota edes alkeellisesti mistä puhutaan.

Vierailija
13/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointtisi oli? Ei kannata alkaa paasaamaan jos ei hahmota edes alkeellisesti mistä puhutaan.

Niin, että ei ole psyykejuttu vaan neula suonessa on inhottampaa kuin vaikka korviin tehtävät reijät. Tuntuu ällöttävältä. Monilla tutuillano on nimenomaan kammo suoneen menevään neulaan ja heillä voi olla lävistuksiä.

Vierailija
14/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole dissannut neulakammoa. Pyydän katsomaan toiseen suuntaan ja tarjoan muutaman lasillisen vettä juotavaksi, jotta ei pyörtyisi. Juttelen mukavia. Sitten kun hikoilu hellittää, pistän mahdollisimman huomaamattomasti.

Vierailija
15/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te asiaa vähättelevät ihmiset ihan h*lvetin tyhmiä? Minulla ei ole tatuointeja eikä lävistyksiä, eikä neulakammoa myöskään mutta kykenen silti ymmärtämään että onhan se nyt ihan todella eri asia tökkiä ontolla neulalla suoneen kun tatuoinnin tai lävistyksen ottaminen! Haloo!

Vierailija
16/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lävistyksiä ja tatuointeja. Pelkään vain rokotusneulaa ja sitä millä otetaan mansikka sormenpäästä.

Vierailija
17/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelko estä minua ottamasta lävistystä tai käymästä verikokeessa. En voi silti mitään sille, että pelottaa ja pyörryttää. Toivon pistäjältä ymmärrystä, oli kyseessä sitten lävistäjä tai hoitaja. Vähättelevä suhtautuminen on epäammattimaista. Itselläni on takana muutama lävistys ja lukuisia verikokeita. Tatuointeja myös, mutta ne ovat ihan eriasia, koska neula ei mene syvälle.

Vierailija
18/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeessa pelottaa lähinnä ne kokeen tulokset ja siks myös näytteenotto jännittää.

M30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi