Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole vieläkään kuullut perusteluja sille, miksi lääkäreille influenssarokote ei ole pakollinen, mutta hoitajille on.

Vierailija
09.12.2018 |

Jos saisin lainopillisesti hyväksyttävän perustelun, ottaisin rokotteen mielelläni. Miksi lääkärit saavat räkäkäsillään levitellä tauteja, heidän käsidesin käyttönsä on muutenkin paljon löyhempää kuin hoitajilla.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa sairaanhoitajien osalta tullaan vaatimaan myös hepatiitti ja pneumokokkirokotteet

Vierailija
22/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit tosiaan kampanjoivat julkisesti rokotteen ottamisen puolesta. Pakollinen se on muillekin akateemisillle ryhmille. Lastensuojelun sosiaalityöntekijänä se kuului meille myös. Ei kukaan vastustellut.

lastensuojelun sosiaalityöntekijöillä ei ole pakollista rokotusta

Omassa kaupungissani rokotukset olivat pakolliset. Ehkä se on kuntakohtaista.

silloin kannattaa muuttaa kuntaan jossa se ei ole pakollinen

mutta todennäköisesti ei teilläkään ole pakollinen, on vain valehdeltu että on, koska rokotuslaki on valtakunnallinen, ja se ei velvoita sosiaalityöntekijöitä

Eeeh, miksi ihmeessä pitäisi muuttaa? Kyllä lastensuojelun tehtävä on suojella lasta. Ei kukaan sossu ole tästä valittanut vaan rokotteet otettiin mukisematta. Me käymme kyllä aivan vastasyntyneidenkin vauvojen asioita hoitamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vielä kuullut kunnollisia perusteluja sille, miksi rokotetta ei tulisi ottaa.

Vierailija
24/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit tosiaan kampanjoivat julkisesti rokotteen ottamisen puolesta. Pakollinen se on muillekin akateemisillle ryhmille. Lastensuojelun sosiaalityöntekijänä se kuului meille myös. Ei kukaan vastustellut.

lääkäreillä ja sosiaalityöntekijöillä on vain suositus ottaa se rokote, heitä ei pakoteta

Kun ei "yllättäen" tarvitse pakottaa...

Vierailija
25/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisen kovaäänisesti rokotetta vastustavat lähihoitajat. Itse olen suurella osastolla töissä ja meillä on valtava määrä lähihoitajia ja sairaanhoitajia. Tähän mennessä lähes jokainen sh on ottanut rokotteen mutta lähihoitajista vain kourallinen. Ihmeellisiä perusteluja ottamattomuudelle kuulee, osa täyttä foliota.

Huolestuttaa mitä nämä foliot selittävät potilaillekin.

Ei meillä vaan. Tosin meidän yksikössä rokotetta ei vastusta kukaan, ja henkilökunta ja asukkaat saatiin rokotettua ennätysvauhtia. Olen ylpeä meistä!

T. Lähäri Tampereelta kunnallisesta vanhistenhoitoyksiköstä

Vierailija
26/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan pakota sitä ottamaan. Samalla tavalla se kuitenkin lääkäreiltä vaaditaan tiettyissä tehtävissä kuin hoitajillakin. Jos et halua rokotetta niin vaihda työtehtävät sellaisiin missä sitä ei tarvita eli missä et omalla valinnallasi mahdollisesti vaaranna potilasta.

Opiskelijana en pääse harjoitteluun jos kaikki (huom, kaikki) rokotukset eivät ole voimassa. Kukaan ei vaan meuhkaa siitä samalla tavalla, vaan käy vain ottamassa sen rokotteen ja jatkaa hommia.

Vierailija
27/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha?

Vierailija
28/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden hoitajan jonka työsuhdetta ei jatkettu koska ei ottanut rokotetta. Oli sopivasti katkolla määräyskirja.

Vierailija
29/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä parannan itseni hopeavedellä. En halua rokotetta, se sairastuttaa tahallisesti ja mukana istutetaan valtion vaatimuksesta mikrosiru jolla seuraa minua. Itse en usko influenssaan, se on tekosyy jolla kansaa seurataan salaa. Nyt riittää vain se, että suljen verhot ja puhelimessa varmistan AINA tarkalla kysymyksellä, kenen kanssa puhun. Te tyhmät ette ymmärrä tämän olevan salaliitto.

Vierailija
30/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuntakohtaista, mutta sen ei pitäisi olla, koska velvollisuus tulee laista. Laintulkinta on, että sosiaalityöntekijää ei pidetä sellaisena henkilönä, joka tulisi pakotetusti rokottaa. 

Kannatan itse tietysti rokotusten ottamista ja olen ottanut influenssarokotteen jo vuosia. En silti kannata sitä, että virheelliseen laintulkintaan perustuen pakkorokotetaan ihmisiä. Se ei ole ok, lakia tulee noudattaa myös silloin, kun ollaan ns. "hyvällä asialla". 

Omalta osaltani lastensuojelun sosiaalityöntekijän työstä voin kertoa, että suorassa kontaktissa lapseen olen  1-5 h viikossa, koskenut en ole ketään varmaan viikkoihin. 

Vierailija
31/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tuo pakko vain influenssarokotetta? Itse en ole sairastunut vesirokkoa, tarkoituksena lähiaikoina ottaa rokote, koska olemme suunnitelleet raskautta. Onko hoitohenkilökunnalla velvollisuus myös vesirokkorokote ottaa, sehän taitaa raskaana olevalle vaarallisempi olla?

Vierailija
32/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lääkäreillä ja sosiaalityöntekijöillä on vain suositus ottaa se rokote, heitä ei pakoteta

Kun ei "yllättäen" tarvitse pakottaa...

kaikki sosiaalityöntekijät eivät ole ottaneet rokotetta

se on vaarallista

Vierailija
33/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tuo pakko vain influenssarokotetta? Itse en ole sairastunut vesirokkoa, tarkoituksena lähiaikoina ottaa rokote, koska olemme suunnitelleet raskautta. Onko hoitohenkilökunnalla velvollisuus myös vesirokkorokote ottaa, sehän taitaa raskaana olevalle vaarallisempi olla?

myös vesirokkorokote on pakollinen

Vierailija
34/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lääkärit ja sosiaalityöntekijät, jotka eivät ota rokotetta, tulee irtisanoa

mikään omaehtoinen "otan vapaaehtoisesti" ei riitä,vaan on varmistettava että kaikki myös ottavat sen

Vierailija
35/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuntakohtaista, mutta sen ei pitäisi olla, koska velvollisuus tulee laista. Laintulkinta on, että sosiaalityöntekijää ei pidetä sellaisena henkilönä, joka tulisi pakotetusti rokottaa. 

Kannatan itse tietysti rokotusten ottamista ja olen ottanut influenssarokotteen jo vuosia. En silti kannata sitä, että virheelliseen laintulkintaan perustuen pakkorokotetaan ihmisiä. Se ei ole ok, lakia tulee noudattaa myös silloin, kun ollaan ns. "hyvällä asialla". 

Omalta osaltani lastensuojelun sosiaalityöntekijän työstä voin kertoa, että suorassa kontaktissa lapseen olen  1-5 h viikossa, koskenut en ole ketään varmaan viikkoihin. 

Riippuu missä sosiaalityöntekijän työpiste sijaitsee. Jos se on samoissa tiloissa kuin terveyskeskus, voi hyvinkin olla perusteltua että rokote täytyy ottaa. Onhan se pakollinen myös mm. tk:n siivoojille ja huoltomiehillekin, koska he voisivat tartuttaa taudin potilaisiin.

Vierailija
36/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko psykologien pakko ottaa rokote?

Vierailija
37/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä sosiaalityöntekijän työpiste sijaitsee. Jos se on samoissa tiloissa kuin terveyskeskus, voi hyvinkin olla perusteltua että rokote täytyy ottaa. Onhan se pakollinen myös mm. tk:n siivoojille ja huoltomiehillekin, koska he voisivat tartuttaa taudin potilaisiin.

sosiaalityöntekijät käyvät esimerkiksi kotikäynneillä, tapaavat lapsia vaikka eivät olisikaan terveyskeskuksen yhteydessä

lisäksi sosiaalityöntekijöiden on osallistuttava laumasuojaan, joten rokotteen edellyttäminen kaikilta sosiaalityöntekijöiltä on perusteltua

Vierailija
38/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä parannan itseni hopeavedellä. En halua rokotetta, se sairastuttaa tahallisesti ja mukana istutetaan valtion vaatimuksesta mikrosiru jolla seuraa minua. Itse en usko influenssaan, se on tekosyy jolla kansaa seurataan salaa. Nyt riittää vain se, että suljen verhot ja puhelimessa varmistan AINA tarkalla kysymyksellä, kenen kanssa puhun. Te tyhmät ette ymmärrä tämän olevan salaliitto.

Meneekö se mikrosiru rikki vai miksi se pitää joka vuosi laittaa uudestaan?

Vierailija
39/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokotus kannattaa ottaa, mutta osa rokotteista on todella arveluttavia. Esim vuoden 2009 sikarokote sisälsi elohopeaa (aine tunkeutuu aivoihin, niinhän rokotteet toimii) ja narkolepsiatapaukset yleistyivät. Tuo sai säikähtämään. Vaikka rokote suojaakin vakavilta taudeilta, ei rokotteiden sivuvaikutuksista ole mitään asiallisia tutkimuksia. Kaikkihan ymmärtävät että pakosti ne jotenkin muokkaavat aivoja.

Vierailija
40/45 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sosiaalityöntekijät käyvät esimerkiksi kotikäynneillä, tapaavat lapsia vaikka eivät olisikaan terveyskeskuksen yhteydessä

lisäksi sosiaalityöntekijöiden on osallistuttava laumasuojaan, joten rokotteen edellyttäminen kaikilta sosiaalityöntekijöiltä on perusteltua

Minä käyn viikossa noin kolmella kotikäynnillä. Omassa kaupungissani lastensuojelun asiakkaissa on todella paljon jo vastasyntyneitä, välillä käydään heitä sairaalassakin jo katsomassa. Tämän päälle tapaan päivittäin noin kolme asiakasperhettä. Kaikilla ei ole lapset mukana tapaamisella, mutta valtaosalla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi