Hankkiiko ihmiset/iso osa ihmisiä lapsia siis tahtomattaan? Terv itse lapseton, nuori nainen
Olen lukenut tosi paljon näitä syntyvyyskeskusteluja ja ihan valtavan paljon, ehkä eniten? on sitä, että lapsettomat on itsekkäitä eikä halua ottaa vastuuta ja kasvaa aikuiseksi jne.. Itse olen vielä aika tosi nuori, mutta olen luullut että lapsia tehdään kuitenkin halusta? Vai onko siis kyse enemmän velvollisuudesta, johon "aikuisemmat" ja "vahvimmat" itsensä sitten taivuttavat, vaikka eivät oikein halua?
Oma äitini ei oikein osaa puhua näistä asioista, joten siltä en osaisi kysyäkään.
Kommentit (167)
Neuroottista sakkia täällä paljon, vai liekö trolleja. Oikeassa elämässä ei ole tullut nähtyä näin sekavaa ja turhaa höpötystä kuin tämä. Ihana evoluutio!
Vierailija kirjoitti:
Joo hankkii. Sitten ne tulee tälle palstalle itkemään inhorealistista lapsiperhearkea kun muualla ei kehtaa, kun pitää pitää kasassa sitä onnellisen perhe-elämän kulissia.
Ja siinä sivussa haukkuvat meidät velat, jotka emme halua lapsiperherumbaan lähteä....
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nykyään suurempi osa lapsista ole toivottuja kuin takavuosina. Nykyisin on ehkäisy jokaisen ulottuvilla. Mutta lapsia haluamattomien ääni on nykyään muotia etenkin mediassa. On muotia jättää lapset hankkimatta, koska me suomalaiset kuulemma tuhoamme maapallon lisääntymällä, elämällä ja matkailemalla. Lisääntymättömyyshaluiset siis keskittyvät elämään ja matkailemaan, koska heistä on paljon fiksumpaa, että tänne tulee etelästä - jossa eläminen syö paljon vähemmän luonnonvaroja - uusia ihmisiä eikä suomalaisia suomalaisia tarvita enää yhtään mihinkään..
Minä olen vakaumuksellinen vela, enkä todellakaan halua tänne väkeä "etelästä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään joka olisi tahtomattaan lapsia tehnyt, pari vahinkolasta toki, mutta abortti on keksitty, eli kyllä ne sen lapsen ovat halunneet. Itselläni on kolme lasta, kaikki erittäin haluttuja, mutta olen myös elämäni aikana tehnyt kaksi aborttia kun raskaus on ollut vahinko ja lapsi eitoivuttu.
En ymmärrä miksi kukaan tekisi haluamattaan lapsia nykypäivänä, e-pillerit ja muut ehkäisyt on keksitty kymmeniä vuosia sitten ja tosiaan abortti on sitten viimeinen mahdollisuus perua koko juttu.
Sun pitää ap ymmärtää se, että näihin keskusteluihin osallistuu eniten ne joilla on jotain negatiivista sanottavaa, ne kaikki 95% jotka ovat ihan tietentahtoen tehneet lapset ja yleensä suunnitelmallisesti, eivät tule sitä asiaa tänne kertomaan. Vain katkerat ihmiset jaksaa kirjoitella tuhansia viestejä kuinka katkeria ovat milloin mistäkin asiasta, lapsiahan on helppo syyttää omista virheistä ja epäonnistumisista.
Tässä lie kyse siitä, että ihmiselle joka ei halua lapsia, sanotaan että he pitkittävät nuoruuttaan eivätkä osaa ottaa vastuuta. Senhän saa jokainen lapseton kuulla. Joten on ihan loogista kysyä, että ovatko nämä tällaisen kysymyksen esittäjät itse ottaneet ns. härkää sarvista vaikka ei olisi kiinnostanut yhtään koko lapsiasia? Ovat vaan päättäneet lopettaa nuoruuden pitkityksen ja päättäneet alkaa kantaa vastuuta, mekaanisesti, ja hankkineet perheen haluamattaan.
Koska jos näin ei ole, niin miten ihmeessä sitten sitä jaksetaan lapsettomille toitottaa?
Tämä!
Lasten teko tuon vastuuhöpötyksen jälkeen kuulostaa siltä, että vietettyään onnellista elämää ihminen n 30- vuotiaana päättää, että loppuelämäni haluan olevan kurjaa pas kaa, koska se on vastuullista, ja sitten tekee lapsia ja vihaa jokaista niiden kanssa viettämäänsä sekuntia. Koska epäitsekkyys ja vastuu. Älkää siis enää valehdelko... "lapseton ei voi kuvitellakaan sitä rakkauden määrää minkä lapsi tuo! " = "ei stana mä vihaan tätä elämää, en kestä kun sä et vihaa omaas"
Puhutpa hirveän rumasti :(
Elämä lasten kanssa ei ole "loppuelämän kurjaa pasketta" vaan monipuolista ja hauskaa ja antaa aivan uusia näkökulmia asioihin. Lapset ovat pieniä vain hetken, työläin jakso on suit sait ohi. Normaali lapsi ei huuda ja sairasta ja valvota vanhempiaan 24/7.
Miksi ihmiset sitten paasaa että ihminen, joka EI halua lapsia, on vastuuton ja itsekäs? Eli jättää tekemättä jotain, mitä kukaan muukaan ei halua tehdä, muutenhan ei puhuttaisi perheellisten vastuusta ja epäitsekkyydestä vaan kuvaamastasi ilonpidosta.
Varmasti siksi että se lapseton kertoo itsestään asioita jotka osoittavat hänen olevan ihan yleisesti vastuuton ja itsekäs. Nämä vastuuttomat itsekkäät "nuoret" eivät hoida sairaita vanhempiaan samalla tavalla kuin entiset sukupolvet eivätkä sitoudu työpaikkoihin ja hoida työtään vastuullisesti jne. Toki suurin osa ihmisistä on vastuullisia myös nuorista, mutta nämä vastuuttomat heittiöt vaan pitää suurinta ääntä ja heille vastataan kuten sanoit. Edelleen enemmistö ihmisistä tekee lapsia jossain vaiheessa, ehkä ei niin montaa eikä niin nuorena kuin ennen, mutta kuitenkin joskus.
Ja sinä ilmeisesti hoidat sairaita vanhempiasi 24/7 siinä lapsiperhearjen keskellä? Hiukan epäilen...
En keksi ainuttakaan syytä miksi tekisin lapsia. En edes pidä lapsista ja heidän meluamisestaan ja sotkemisestaan ja jatkuvasta huomionhaustaan ja vaatimisestaan. Rakastan rauhaa, hiljaisuutta ja täydellistä vapautta tehdä mitä haluan ja koska haluan. Ainoat velvollisuuteni ovat työni hoitaminen kunnolla ja asunnon vastikkeen ja muiden laskujen maksaminen ajallaan. Ajatus lapsen jatkuvasta parkunasta, paskavaipoista, syöttötuoleista, unipesistä, pottaharjoittelusta, kroonisesta univajeesta ja sormisyömisestä aiheuttaa kylmiä väreitä ja melkeinpä inhon tunteita.
Ihanaa kun ei tarvitse meittiä moisia. Sauna on lämpiämässä, joten menen kohta sinne nautiskelemaan -yksin. Ihanaa. Huomenna menen brunssille ystävän kanssa ja vierailen rakkaiden vanhempieni luona. Ihanaa tämä lapsettoman elämä.
T. Vela 32v
Minun piti olla koko elämäni lapseton ja onnellinen. Siinä päätöksessä oli kyllä tavallaan ideaa, sillä olin oman lapsuuteni takia aika epäkypsä äidiksi. Tulin kuitenkin raskaaksi vahingossa, ja olen joutunut tekemään hirveästi töitä päästäkseni tasapainoon.
Tämä elämä lasten kanssa onkin sitten ollut paljon parempaa kuin olisin koskaan voinut kuvitella! Nautin äitiydestä täysillä, välillä jopa pelottaa miten innoissani olen tästä. :D Kadun vain sitä, että valitsin väärän miehen lasteni isäksi. No, eihän hänestä isä pitänyt tullakaan.
Lapset voivat siis olla ihan mahtavakin juttu, mutta jos lapsettomuudesta nauttii, ei lasten elämää saa pilata sillä että ne pitää hankkia.
90-luvun lamaan on tämän päivän nuoren aika kaukaista vedota. Siskoni oli silloin työtön ja hän on kohta jäämässä eläkkeelle.