Voiko tällainen parisuhde onnistua? Erilaisuudesta ja suorittamisesta asiaa..
Voiko onnistua parisuhde, jossa toinen on suorituskeskeinen ja toinen taas inhoaa arjen suorittamista? Tarkoitan sellaista, että toiselle on hyvin tärkeää, että koti on aina tiptop ja siivotaan usein vaikka ei jaksaisi siivota, ja koko ajan on meneillään jotain projekteja, joissa pitää urakoida ja suoriutua hyvin (remonttia, sisustusprojektia, harrastusprojektia jne jne). Ja toiselle taas on tärkeää arki, jossa otetaan mieluummin rennosti, ei haittaa vaikka olisi välillä villakoiria nurkissa kunhan on iloinen tunnelma, ja joka ei arvosta suorituksia ja projektien urakoimisia vaan sellaista olemista vain.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tai sitten rennommin elävän pitää ottaa myös kumppani rennosti ja osata oikeassa kohtaa osallistua suorittamiseen.
Olen se rennommin elävä itse. Ja kumppaninikin oli ennen, mutta on vuosien myötä muuttunut tuollaiseksi (minun mielestä ahdistavaksi) suorittajaksi. Yritän välillä osallistua siihen suorittamiseen kompromissin vuoksi, mutta tuntuu että hän haluaisi, että muutun myös suorittajaksi. Ap
Voi onnistua, jos se suorittaja ei vaadi samaa myös puolisolta ja se laiskempi ei hermostu niistä toisen projekteista. Erilaiset ihmiset sopivat yhteen, jos on kunnioitus toista kohtaan eikä yritä muokata toisesta itsensä kaltaista.
Ei. Tai sitten rennommin elävän pitää ottaa myös kumppani rennosti ja osata oikeassa kohtaa osallistua suorittamiseen.