Tapaus Christopher ja Shanann Watts -- mitä voikaa piillän kiltin oloisen perhenisän naamion takana?
Mitä helkkaria tuossakin tapahtui?
Uskomaton tapaus onnellisen oloisen perheen tragediasta kunnolliselta vaikuttavan lapsiaan rakastavan perheenisän toimesta.
Kommentit (8526)
Se aukko oli noin 20cm leveä (inch). Se oli asianajaja eikä sisko siellä oikeudessa joka puhui. Miksi Shanannin auto olisi pitänyt ajaa kentälle?
Varmaan ideana oli se, että Shanann piti saada näyttämään syylliseltä.
Eli Shanann katosi lapsineen ja yhtäkkiä tapahtuukin räjähdys BUM! öljykentällä. Ja kas, sieltä löytyykin Shanannin auto ja ruumiiden jäänteet.
Ja Chris olisi esittänyt surevaa leskeä ja kuinka hän tämän niin aavisti, kirjoittihan hän jo kirjeenkin vanhempien säilytettäväksi, että jos jotain hänelle ja lapsille tapahtuu, niin vaimoa tulee tutkia. Ja nyt vaimo meni tällaisen tekemään. Yyyh ja miljoonakorvaukset ja uusi elämä ihanan NK:n kanssa.
Ja Shanann olisi kadonnut tuona maanantaina myöhemmin, kun Shanannin auto olisi ajettu sieltä autohallista ulos. Silloin naapurinketaleen valvontakamerasta ei olisi näkynyt, kuka autoa ajaa ja onko lapset takapenkillä. Ja kas näin Shanann on todistetusti poistunut kodistaan omalla autollaan, koska ei ole kotona ja kamerasta näkyy kuinka ensin Chris lähtee yksinään töihin ja sitten myöhemmin Shanann häippäsee omalla autollaan.
Nythän tämä suunnitelma jäi kesken.
Vierailija kirjoitti:
Ja Shanann olisi kadonnut tuona maanantaina myöhemmin, kun Shanannin auto olisi ajettu sieltä autohallista ulos. Silloin naapurinketaleen valvontakamerasta ei olisi näkynyt, kuka autoa ajaa ja onko lapset takapenkillä. Ja kas näin Shanann on todistetusti poistunut kodistaan omalla autollaan, koska ei ole kotona ja kamerasta näkyy kuinka ensin Chris lähtee yksinään töihin ja sitten myöhemmin Shanann häippäsee omalla autollaan.
Nythän tämä suunnitelma jäi kesken.
Näin on, olet oikeassa... kun tätä jaksaa pidemmälle pohtia, niin todellakin alkaa valjeta se, ettei Chris olisi tähän yksin kyennyt. Hän teki omat mokat siinä pienessä ympyrässään mitä ehtikin, ja niissäkin oli tekemistä, että ehtii?
Ihmetyttää se, että mitä hän voittaa sillä, ettei kerro koko totuutta. Eikö hän ymmärrä päässään näin pitkälle tätä asiaa, vai onko tosiaan niin, että omassa perheessään on myös JOKU joka on syyllinen?
Se selittäisi sen, ettei hän halua että oma perhe, ainoat tukihenkilönsä kääntäisivät hänelle selkänsä?
Jokin heikko lenkki tässä ketjussa on, ja sitä ei uskalleta poistaa, sitten kosahtaisi kaikki auki.
Mitä sieltä alkaisi paljastua, yllätysnimiä?
Ei olisi eka, eikä vika amerikassa, että perhesur man kaikkein lähimpinä syyllisinä on kaikkein lähimmät perheestä. Lukuisia esimerkkejä löytyy.
Se, miksi jaksan tätä ”lähimmät syyllisiä” juttua kyllästymiseen asti avata uudelleen on se, että usein käytetään ”vajaalla” tallustavaa henkilöä törkeästi hyväksi. Tiedettiin Chrisin toiminnallisuus, voimat ja kyllästyminen, hänet vain piti saada vauhtiin.
Kun tässä on käynyt ilmi, ettei Chris ole saanut yksinpäiten isommin mitään aloitteita aikaan, onko tosiaan niin, että joku muu oli kirjoittanut sen kirjeen, kuin hän itse?
Täällä palstan mielipiteissä oli siitäkin jo jotakin kirjoitettu. Se, onko hän omasta päästään sen kirjoittanut, voidaan laittaa myös kysymysmerkin alle. Tämä voi olla kaikenkaikkiaan ihan muutakin taustoiltaan, kuin pelkästään ihastumisen piikkiin lykättyä sekoitusta. Tahallista hämäystä, joka ehkä meni niin hyvin läpi, kun lasten sur maaminen oli niin poikkeuksellinen. Se sai , ja ”ansaitsi” kaiken painoarvon ollessaan kau hea, mutta siinä meni ehkä myös ’lapsi pesuveden mukana’.
Olen lukenut ketjun kokonaisuudessaan. Ajatuksia, mitä heräsi niin se, että tuon vaimon kuuden vkon poissaolo kotoa on kyllä tosi pitkä aika. Tietenkin alkuraskauskin ja tarve omien vanhempien tuelle voi olla ollut syynä. Tämä aihepiiri koskettaa valitettavan läheltä ja on ollut tosi ahdistavaa lukea tästä aiheesta. Silti on pitänyt lukea tämä ja uskaltaa kohdata aihetta ja pelkoja.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Kessingerin koko rooli ei ole paljastunut tai haluttu paljastaa. Kun on saatu elinkautinen, todella elinkautinen sen katsotaan olevan riittävä closure tälle jutulle. Sitä se ei ole. Totuus olisi.
Lisäksi, Crisin valehtelusta ja maneereista kertovia videoita oli tuskallisinta katsoa. Mikroilmeet ja tahattomat hymynhäiveet pitävät kutinsa sit justiin valehtelijalla.
Kun Chris vältti kuo lemantuomion, oliko se ainoastaan Shanann’in puolelta ”tarjottu kädenojennus”,(jos ymmärrätte mitä tarkoitan, sillä sen myötä Chris’illä sitten olikin mahdollisuus jäädä henkiin) vai liittyikö siihen muutakin?
Jos mitään salattavaa ei Chrisille syötetyssä ”vaihtoehdossa pysyä jutusta hamaan tappiin kertomatta enää mitään”, niin miksi tällainen tulppa laitettiin elinkautisvangin suuhun?
Kertokaa se mulle?
Onko muille vangeille tehty samaa?
Vai, onko vain hän saanut nähdä tuon sopimuspaperin, jossa SAATTAA lukea, että:”Mikäli minä koskaan kerron muuta, kuin mitä olen poliisitutkinnassa kertonut, astuu kuo lemantuomio voimaan.” Kirjeen ehkä allekirjoitettuaan, sitä ei mihinkään arkistointiin ole laitettu arkaluontoisuutensa vuoksi, vaan se on riittänyt Chrisille, että se sinetöityi hänen päähänsä, ja hän haluaa elää. Hän muistaa sen lopun ikäänsä.
Häntä ei murra muu, kuin usko Jumalaan, ja oikea hetki. Tuleeko sitä koskaan?
Mitä tähän sanotte?
Koska tallenteita, eikä ketään muita ole ollut näkemässä tätä Watts juttua, onko Chriss tehnyt tätä kaikkea yksin? Siis sur maamisia?
On kaikenmailman liikehdintää nähnyt yksi jos toinen, eli koska Chris ei ole pystynyt teoistakaan kertomaan yksityiskohtia, ei oikeastaan miltään osin kunnolla... herää tosissaan epäily, pystyikö hän?
On vain sana sanaa vastaan. Siksi olisi ollut reilua, että sataprosenttisesti oltaisiin oltu varmoja, kuka tähän pystyi?
Tieto hänellä oli, mutta tiedon kulku ja kertomuksensa onnahtivat aina, kun piti selostaa enemmän. Silloin häneltä yleensä katosivat sanst, jän painoi päänsä alas ja alkoi tulla se:”minä katsos niinku.. tiedättehän niinku, minä vain..”
Mihin perustui se, että juttunsa oli ympäripyöreätä?
Siihen, että tiesi jutun kulun suurpiirteisesti, muttei sen kummemmin.
Monissa kuulustelukohdissa hänen kertomuksensa hyväksytään/tai melkein suurilta osin, kuin kyseessä olisi 3 vuotias, jolta on ”sopimatonta” tivata enempää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tähän sanotte?
Koska tallenteita, eikä ketään muita ole ollut näkemässä tätä Watts juttua, onko Chriss tehnyt tätä kaikkea yksin? Siis sur maamisia?
On kaikenmailman liikehdintää nähnyt yksi jos toinen, eli koska Chris ei ole pystynyt teoistakaan kertomaan yksityiskohtia, ei oikeastaan miltään osin kunnolla... herää tosissaan epäily, pystyikö hän?
On vain sana sanaa vastaan. Siksi olisi ollut reilua, että sataprosenttisesti oltaisiin oltu varmoja, kuka tähän pystyi?
Tieto hänellä oli, mutta tiedon kulku ja kertomuksensa onnahtivat aina, kun piti selostaa enemmän. Silloin häneltä yleensä katosivat sanst, jän painoi päänsä alas ja alkoi tulla se:”minä katsos niinku.. tiedättehän niinku, minä vain..”
Mihin perustui se, että juttunsa oli ympäripyöreätä?
Siihen, että tiesi jutun kulun suurpiirteisesti, muttei sen kummemmin.
Monissa kuulustelukohdissa hänen kertomuksensa hyväksytään/tai melkein suurilta osin, kuin kyseessä olisi 3 vuotias, jolta on ”sopimatonta” tivata enempää.
Just! Tässä keississä on niin paljon mätää. Monet on nähneet vaikka ja mitä hyörintää aikoinaan talolla, mutta silti kaikki on valunut käsistä. En mäkään usko, että toi tumpelo Chrisin vätys ois kaikkeen kyenny.
Vaikka olikin mikä oli, niin muksuista tuntu välittävän silti. Ihan niinkuin täällä jo joku kirjoittikin, niin tuskin yksin hommaili. Tiedä sitten, mitä hätäratkasuja tapahtu, kun tuli häslinkiä ajankäytön loppuessa, ja kuka auttoi ja missä kohdin.
Surkee homma, jos muut pääsi ku koirat veräjästä.
Uusimpien uutisointien mukaanhan Chris on nyt sanonut, että hänellä napsahti ja hän ymmärtää tekonsa. Että jokin voima otti hänessä vallan. Ja että ilman Kessingerin tapaamista hän tuskin olisi tekoaan tehnyt. Toisaalta kertoi suhteen Kessingeriin olleen ensimmäinen, jossa hän oli se more in control. Sanoi rakastaneensa tai että siltä se sillä hetkellä tuntui.
Tämä kaikki tapahtui myös minulle, tosin minä lapsineni olen hengissä. Miehen suhde toiseen päättyi totaalisesti siihen, kun tämä nainen olikin kusettanut miestäni koko ajan. Minä kaivoin sen totuuden esille. Samaan aikaan minä olin edelleen luotettava enkä pissinyt silmään. Nyt mies toivoo vain ettei olisi koskaan tekoansa tehnyt. Tässäkin oli se, että nainen oli ottanut perheemme kohteeksi paljon aiemmin ja pyrki tietoisesti sabotoimaaan kaiken. Ja kyllä. Olen ollut useita kertoja poliisiin yhteydessä. Ja hoitanut itselleni täysin miehestä riippumattoman elämän. Ja hän todella tietää missä ovi kodissamme sijaitsee. Ja tuo ovi on aina auki kulkea kumpaankin suuntaan joten heihei jos siltä tuntuu.
"Tämä kaikki tapahtui myös minulle, tosin minä lapsineni olen hengissä. Miehen suhde toiseen päättyi totaalisesti siihen, kun tämä nainen olikin kusettanut miestäni koko ajan. Minä kaivoin sen totuuden esille. Samaan aikaan minä olin edelleen luotettava enkä pissinyt silmään. Nyt mies toivoo vain ettei olisi koskaan tekoansa tehnyt.
Tässäkin oli se, että nainen oli ottanut perheemme kohteeksi paljon aiemmin ja pyrki tietoisesti sabotoimaaan kaiken. Ja kyllä. Olen ollut useita kertoja poliisiin yhteydessä.
Ja hoitanut itselleni täysin miehestä riippumattoman elämän. Ja hän todella tietää missä ovi kodissamme sijaitsee. Ja tuo ovi on aina auki kulkea kumpaankin suuntaan joten heihei jos siltä tuntuu."
No, onneksi sulle ei käynyt niinkuin sille naiselle Laihialla.
Salarakas päätti hommautua vaimosta eroon. Aika pelottavia nuo miesten salarakkaat voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Uusimpien uutisointien mukaanhan Chris on nyt sanonut, että hänellä napsahti ja hän ymmärtää tekonsa. Että jokin voima otti hänessä vallan. Ja että ilman Kessingerin tapaamista hän tuskin olisi tekoaan tehnyt. Toisaalta kertoi suhteen Kessingeriin olleen ensimmäinen, jossa hän oli se more in control. Sanoi rakastaneensa tai että siltä se sillä hetkellä tuntui.
Tämä kaikki tapahtui myös minulle, tosin minä lapsineni olen hengissä. Miehen suhde toiseen päättyi totaalisesti siihen, kun tämä nainen olikin kusettanut miestäni koko ajan. Minä kaivoin sen totuuden esille. Samaan aikaan minä olin edelleen luotettava enkä pissinyt silmään. Nyt mies toivoo vain ettei olisi koskaan tekoansa tehnyt. Tässäkin oli se, että nainen oli ottanut perheemme kohteeksi paljon aiemmin ja pyrki tietoisesti sabotoimaaan kaiken. Ja kyllä. Olen ollut useita kertoja poliisiin yhteydessä. Ja hoitanut itselleni täysin miehestä riippumattoman elämän. Ja hän todella tietää missä ovi kodissamme sijaitsee. Ja tuo ovi on aina auki kulkea kumpaankin suuntaan joten heihei jos siltä tuntuu.
Miksi päätit jatkaa miehen kanssa? Eikö miehellä ole mielestäsi mitään vastuuta tapahtuneesta? Kyllähän aikuinen ihminen itse päättää ryhtyykö pettämään ja sivusuhteeseen. Kuulostaa siltä, että mies on täysi tomppeli, joka menee m_una edellä ja sinä holhoat reppanaa kun tuli pahan naisen huijaamaksi.. Olikohan nyt oikeasti ihan noin? Ja entä jos nainen ei olisi ollut mikään huijari, niin miehesi olisi vaan tyynesti jatkanut petostaan selkäsi takana? Anteeksi nyt vaan, mutta tuo koko kuvio kuulostaa aivan kamalalta. Olet kakkosvaihtoehto miehellesi. Helppohan se on nyt tulla takaisin ja esittää katuvaa kun suhde kosahti.
Minä en suostuisi ikinä elämään sellaisessa suhteessa, jossa välittäminen on sillä toleranssilla, että ”hällä väliä, tulkoon jos tykkää, lähteköön jos huvittaa”. Siinä ihminen alentaa omanarvontuntonsa, ruokkii hyyryläistä (vaikka maksaisi kaiken viimeiseen senttiin) ja pitää vain itseään löysässä hir ressä. Uusi lukko oveen, ja hyvän elämän toivotus matkaan, se on kummallekkin paras ratkaisu.
Ja Watts asiassa kun ollaan virallisesti, oli jär kyttävää, ettei Shanann ehtinyt alta pois, vaikka niin oli kaikesta itselleen selvän tehnyt.
Tämä toinen nainen otti siis edeltä selvää minusta, meistä, perheestämme. Halusi tuhota perheemme, viedä lapsilta isän. Halusi minun kenties kuolevan. Tämä nainen on todella sairas eikä edes ihminen. Pettäminen oli kuulumisten vaihtoa ja kahvittelua ja minusta pahaa puhumista. Sekä sitä, että mieheni toimi naisen kuuntelijana. Uhkaili itsemurhalla. Teki tätä myös yhdelle toiselle perheelle.
Mieheni katuu. Ja syyttää itseään miten hän saattoi mennä lankaan. Tälläisiä ihmissaastoja on. Mieheni on kiltti ja ihana ihminen ja go with the flow, kuten Chris. Aina saa oikein kaivaa, että mitä mieltä sinä olet, mitä sinä haluat, mitä tehdään. Hän luotti sokeasti tämän naisen hyvyyteen. Siinä kohtaa nainen kertoi ihailevansa perhettämme ja olevansa pettynyt omaan elämäänsä. Täysin sairasta touhua. Poliisilta löytyi aikalaillakin tietoa tästä naisesta. Tiedämme ainakin kaksi tai kolme nimeä jolla hän toimii ja useamman puhelinnumeron. Hänen mielisairautensa toimii näin. Toivon ainoastaan ettei hän tyytyisi uhkailemaan itsensä tappamisella. Mieheni käyttää jokaisen hetkensä nykyään kohti elämää, kohti meitä, kohti lapsia ja on sitoutunut meihin. Eikä taatusti luota enää koskaan kehenkään. Kuten en minäkään.
Enkä minä tiedä vielä selviämmekö me tästä. Kuten sanoin, olen järjestänyt asiani niin, että voin päättää liittomme vaikka tänään. Tai huomenna. Tai koska vaan. Katsotaan mihin päädyn, neuvoja ja elämäni arvostelua en muilta kaipaa. Elän elämäni itse ja otan siitä vastuun.
Mielisairaus (tai mielenterveys ongelmat nykyään) ja persoonallisuushäiriö eivät ole sama asia! Joka ketjussa on näitä jotka sekoittavat nämä keskenään, jatkuvasti. Ei ihme, että ihmiset eivät kerro olevansa vaikka masentuneita. Kuka haluaa tulla rinnastetuksi sosiopaattiin?
Vierailija kirjoitti:
Tämä toinen nainen otti siis edeltä selvää minusta, meistä, perheestämme. Halusi tuhota perheemme, viedä lapsilta isän. Halusi minun kenties kuolevan. Tämä nainen on todella sairas eikä edes ihminen. Pettäminen oli kuulumisten vaihtoa ja kahvittelua ja minusta pahaa puhumista. Sekä sitä, että mieheni toimi naisen kuuntelijana. Uhkaili itsemurhalla. Teki tätä myös yhdelle toiselle perheelle.
Mieheni katuu. Ja syyttää itseään miten hän saattoi mennä lankaan. Tälläisiä ihmissaastoja on. Mieheni on kiltti ja ihana ihminen ja go with the flow, kuten Chris. Aina saa oikein kaivaa, että mitä mieltä sinä olet, mitä sinä haluat, mitä tehdään. Hän luotti sokeasti tämän naisen hyvyyteen. Siinä kohtaa nainen kertoi ihailevansa perhettämme ja olevansa pettynyt omaan elämäänsä. Täysin sairasta touhua. Poliisilta löytyi aikalaillakin tietoa tästä naisesta. Tiedämme ainakin kaksi tai kolme nimeä jolla hän toimii ja useamman puhelinnumeron. Hänen mielisairautensa toimii näin. Toivon ainoastaan ettei hän tyytyisi uhkailemaan itsensä tappamisella. Mieheni käyttää jokaisen hetkensä nykyään kohti elämää, kohti meitä, kohti lapsia ja on sitoutunut meihin. Eikä taatusti luota enää koskaan kehenkään. Kuten en minäkään.
Enkä minä tiedä vielä selviämmekö me tästä. Kuten sanoin, olen järjestänyt asiani niin, että voin päättää liittomme vaikka tänään. Tai huomenna. Tai koska vaan. Katsotaan mihin päädyn, neuvoja ja elämäni arvostelua en muilta kaipaa. Elän elämäni itse ja otan siitä vastuun.
Käsi, joka kehtoa keinuttaa - leffa kertoo muuten tällaisesta naisesta. Joka pyrkii luikertelemaan valmiin perheen sisälle ja ottamaan vaimon paikan.