Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapaus Christopher ja Shanann Watts -- mitä voikaa piillän kiltin oloisen perhenisän naamion takana?

Vierailija
08.12.2018 |

Mitä helkkaria tuossakin tapahtui?
Uskomaton tapaus onnellisen oloisen perheen tragediasta kunnolliselta vaikuttavan lapsiaan rakastavan perheenisän toimesta.

Kommentit (8526)

Vierailija
6521/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkintapöytökirjoista kun luin shanannin ja chrisin viestittelyä, hämmensi esim se että samaan aikaan kun Shanann itkee ystävilleen kuinka CW ei ole itsensä, on etäinen, haluaa eron etc, heillä oli pahoja ongelmia,

Niin CW:n viestit Shanannille oli silti luokkaa ”lähden nyt lentokentälle. Rakastan sinua Boo”

Yms.

Miksi kirjoittaa tuollaista jos avioliitto oli jo hajoamassa, cw etäinen ja kylmä, ei halunnut lasta? Cw kirjoitti viestien loppuun usein jotain ”Love you Boo” tyylistä...

Hyvä huomio. Joo joku sitä osuvasti aiemmin tässä ketjussa analysoikin tuota C:n vietintää että hän loppuun saakka piinasi Shanannia joka oli melko näännyksissä tuossa tilanteessa viime elinpäivinään.

Vierailija
6522/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on Shanann Wattsin aivan elämänsä viimeiset tekstiviestit ystävälleen hänestä ja Chrisistä ennen kuin hänet m urhattiin lastensa kanssa

Shanann Texts To Friends Before Chris Watts Murdered Her And The Girls 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6523/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos suomentajalle vaivannäöstä.Minä ainakin olen erittäin kiitollinen niistä.

Ole hyvä. Sinulle ja kaltaisillesi minä näitä käännänkin. (:

Vierailija
6524/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se heidän pieni koira joutui?

DIETER voi hyvin

Tuo Dieter oli niiiin liikkis. Toivottavasti se Shanannin veli hoitaa sitä hyvin ja antoi sille hyvän kodin, vaikka veljellä itsellä jotain ongelmia (huumeet?). Mutta asuukohan veli siis vielä vanhempien luona (kuten tuolla edellä joku arveli)? Kaipa ne vanhemmatkin huolehtivat siitä suloisesta Dieteristä.

Vierailija
6525/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DIETER voi hyvin

Ainoa Wattsin perheestä joka on sekä elossa että vapaana.

Ai, onks muut kuallu, en o kuullukkaa 😉 !

Tänne on taas palaillut rähinäremmi ilkeine juttuine, ja riidanhaastoineen. Onnee!

Vierailija
6526/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DIETER voi hyvin

Tänne on taas palaillut rähinäremmi ilkeine juttuine, ja riidanhaastoineen. Onnee!

Miten eri tavalla ihmiset tulkitsevatkaan. Itse taas otin tuon viestin ihan surullisena toteamuksena, että koira on ainut, joka selvisi hengissä.

Vierailija
6527/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomentajalle yks vinkki. Ei sun tarvi laittaa sanaa "vapaasti", kun suomennat näitä tekstejä.

Eli "vapaasti suomentaen".

Sillä jokainen ymmärtää, ettet voi kääntää sanasta sanaan, sillä muuten se suomi kuulostaisi tosi oudolta, hassulta ja "väärältä", sellaiselta tankerolta, kököltä, huonolta tai suorastaan siitä lauseesta ei saa mitään selvää, eikä sitä ymmärrä.

Taitava käännös näkyykin siinä, että se on täydellistä suomea sanontoineen ja silloinhan sitä ei ole käännetty sanasta sanaan, vaan nimenomaan vapaasti, jolla tyylillä kaikki suomennokset tuleekin tehdä.

Esimerkki:

It takes my breath away.

Jos tuon suomentaisi sanasta sanaan, se olisi: "se ottaa henkeni pois".

Tuohan ei tarkoita suomeksi siis yhtään mitään järkevää.

Oikea ja vapaa suomennos on siis " Se salpaa hengitykseni".

Arvon Vinkkaaja voi aivan vapaasti vinkkeineen suomentaa ihmisille jatkossa tähän omalla ajallaan ja vaivallaan ilhaduttaen lukijoita niin taitavasti kuin osaa,  olisi meinaan hyödyllisempää ja sinustakin jotain hyötyä muuta kuin tulla siihen maiskuttelemaan ja pätemään , eli oleppa hyvä asshole ( vapaasti suomentaen pärsräikä.)

Terkuin 1 watts-suomentaja peruskoulupohjalta. 

Olen mä tähän ketjuun kääntänyt myös juttuja.

Enkä kritisoinu käännöksiäsi, vaan totesin, että kyllä tajuamme, että käännökset ovat väkisinkin vapaita käännöksiä ja sitten puhuin yleisesti kääntämisen vaikeudesta, eli avasin vähän ajatustani.

Vierailija
6528/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DIETER voi hyvin

Tarkoitat ilmeisesti itseäsi. Viestissähän oli vain kiteytetty tilanteen surullinen lopputulos.

Vierailija
6529/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rehellisesti sanottuna ne, jotka täällä arvostelevat suomentajia, sais oikeasti mennä sinne, mihin päivä ei paista.(kai tiedätte osoitteen, en millään viitsis sitä tähän ”suomentaa”.

Itse en kehtais, en totta totisesti avata suutani, kun jotkut täällä uhraa aikaansa hyvän hyvyyttään.

Pitää olla ihmisen ilkeä, että kykenee moiseen, mutta joka vaunuun riittää väkeä......se on huomattu.

Sitten nämä ”oikeinkirjoitus” poliisit...siinä toinen ryhmärämä, jolle myös terveiset, että menkää pätemään muualle, ja jättäkää meidät muut keskustelemaan rauhassa.

Suomentajille superkiitokset 🌷!

Vierailija
6530/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan täällä veljeä glorifioi. Jotenkin älytöntä jos tuo toisen kannan asiaan on heti jotenkin ylistämässä vaikkei siitä ole kyse. Sekava soppa tuo on ja selvää on että veljellä on ongelmia, mutta ei tuo mollyn osuuskaan tässä millään tavalla selkeä ole eikä hänen ansiostaan tulevat uhkaukset ainakaan auta tuota perhettä.

Uhkaukset? Missä videolla on uhkauksia?

Ehkä ei täällä ole glorifioitu, mutta youtubessa pyörii täti-ihmisiä, jotka edelleen jakavat Frankien paypalia videoidensa alla. Ja loukkaantuvat verisesti Frankien puolesta joka käänteessä. Minun ainakin käy sääliksi Sandy Rzucekia ja Shanannin isää myös, jos joutuvat pelkäämään myös Frankien puolesta.

No, ei missään videoissa niitä olekaan. Häntä uskovat fanit sen sijaan hänen poistettujen videoiden perusteella kävi niitä tappouhkauksia sun muuta kivaa S:n perheelle huutelemassa.

Jos Frankie näin väittää niin en välttämättä ilman todisteita usko häntä. Kuten sanottua hänellä on pahoja ongelmia, joiden takia hänen paljon jo kärsineet vanhempansa saavat paljon lisätuskaa koko ajan.

Sympatiaa saa kyllä näiltä häneen ihastuneilta tädeiltä kun kertoo tulleensa uhkailluksi (ja sitä kautta lisää rahalahjoituksia kuten jokainen varmaan ymmärtää).

Noita uhkauksia näki joku aika sitten ihan youtube-kommenteissakin ennenkuin niitä siistittiin.  

Aika outoa.... itse en nähnyt yhtäkään, vaikka seuraan youtubessa juttua ihan joka päivä. Eikä tututkaan, joiden kanssa tää kiinnostus jaetaan, kertoneet sellaisista... Ja tämä, että Frankie laittoi videon ja Golightly alkoi uudelleen avautua aiheesta, oli kyllä mielenkiintoisimpia käänteitä pitkään aikaan. Joten seurattua tuli tiiviisti kyllä.

Niitä Frankien puolesta kauhistuneita tätejä kyllä on ollut YouTube pullollaan jo monta päivää. Kommenttiosioissa ja uusia videoita tosi paljon.

Vierailija
6531/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomentajalle yks vinkki. Ei sun tarvi laittaa sanaa "vapaasti", kun suomennat näitä tekstejä.

Eli "vapaasti suomentaen".

Sillä jokainen ymmärtää, ettet voi kääntää sanasta sanaan, sillä muuten se suomi kuulostaisi tosi oudolta, hassulta ja "väärältä", sellaiselta tankerolta, kököltä, huonolta tai suorastaan siitä lauseesta ei saa mitään selvää, eikä sitä ymmärrä.

Taitava käännös näkyykin siinä, että se on täydellistä suomea sanontoineen ja silloinhan sitä ei ole käännetty sanasta sanaan, vaan nimenomaan vapaasti, jolla tyylillä kaikki suomennokset tuleekin tehdä.

Esimerkki:

It takes my breath away.

Jos tuon suomentaisi sanasta sanaan, se olisi: "se ottaa henkeni pois".

Tuohan ei tarkoita suomeksi siis yhtään mitään järkevää.

Oikea ja vapaa suomennos on siis " Se salpaa hengitykseni".

Arvon Vinkkaaja voi aivan vapaasti vinkkeineen suomentaa ihmisille jatkossa tähän omalla ajallaan ja vaivallaan ilhaduttaen lukijoita niin taitavasti kuin osaa,  olisi meinaan hyödyllisempää ja sinustakin jotain hyötyä muuta kuin tulla siihen maiskuttelemaan ja pätemään , eli oleppa hyvä asshole ( vapaasti suomentaen pärsräikä.)

Terkuin 1 watts-suomentaja peruskoulupohjalta. 

Olen mä tähän ketjuun kääntänyt myös juttuja.

Enkä kritisoinu käännöksiäsi, vaan totesin, että kyllä tajuamme, että käännökset ovat väkisinkin vapaita käännöksiä ja sitten puhuin yleisesti kääntämisen vaikeudesta, eli avasin vähän ajatustani.

Syö perse ja häivy lässyttämästä.

Vierailija
6532/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DIETER voi hyvin

Ei ollut tarkoitus loukata . Laitoin surullisen toteamuksen koiraparan puolesta.

Kumma kun Christopher  Watts säästi Dieterin hengen , onneksi ei heittänyt koiruliakin öljysäiliöön. Tiedä vaikka Dieter pääsi livahtamaan karkuun hull un kynsistä ennen autoreissua öljykentälle, eli Watts ei saanutkaan koiraa kiinni ja autoon.

Tai sitten tarkoituksella jätti koiran pois matkasta, koska Dieter olisi takuulla puolustanut pikkutyttöjä kun Christopher kävi esimerkiksi hengestään taistelevan ja vastaan rimpuilevan Bellan kimppuun.

Kukapa tietää.

Vierailija
6533/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan täällä veljeä glorifioi. Jotenkin älytöntä jos tuo toisen kannan asiaan on heti jotenkin ylistämässä vaikkei siitä ole kyse. Sekava soppa tuo on ja selvää on että veljellä on ongelmia, mutta ei tuo mollyn osuuskaan tässä millään tavalla selkeä ole eikä hänen ansiostaan tulevat uhkaukset ainakaan auta tuota perhettä.

Uhkaukset? Missä videolla on uhkauksia?

Ehkä ei täällä ole glorifioitu, mutta youtubessa pyörii täti-ihmisiä, jotka edelleen jakavat Frankien paypalia videoidensa alla. Ja loukkaantuvat verisesti Frankien puolesta joka käänteessä. Minun ainakin käy sääliksi Sandy Rzucekia ja Shanannin isää myös, jos joutuvat pelkäämään myös Frankien puolesta.

No, ei missään videoissa niitä olekaan. Häntä uskovat fanit sen sijaan hänen poistettujen videoiden perusteella kävi niitä tappouhkauksia sun muuta kivaa S:n perheelle huutelemassa.

Jos Frankie näin väittää niin en välttämättä ilman todisteita usko häntä. Kuten sanottua hänellä on pahoja ongelmia, joiden takia hänen paljon jo kärsineet vanhempansa saavat paljon lisätuskaa koko ajan.

Sympatiaa saa kyllä näiltä häneen ihastuneilta tädeiltä kun kertoo tulleensa uhkailluksi (ja sitä kautta lisää rahalahjoituksia kuten jokainen varmaan ymmärtää).

Noita uhkauksia näki joku aika sitten ihan youtube-kommenteissakin ennenkuin niitä siistittiin.  

Aika outoa.... itse en nähnyt yhtäkään, vaikka seuraan youtubessa juttua ihan joka päivä. Eikä tututkaan, joiden kanssa tää kiinnostus jaetaan, kertoneet sellaisista... Ja tämä, että Frankie laittoi videon ja Golightly alkoi uudelleen avautua aiheesta, oli kyllä mielenkiintoisimpia käänteitä pitkään aikaan. Joten seurattua tuli tiiviisti kyllä.

Niitä Frankien puolesta kauhistuneita tätejä kyllä on ollut YouTube pullollaan jo monta päivää. Kommenttiosioissa ja uusia videoita tosi paljon.

Uhkausten ja inhottavien kommenttien takia perhe poistatti Shanannin Instagram-tilinkin. Siitä on ollut puhetta useammassa paikassa.

Vierailija
6534/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”I am in a FB advocate group for them. Yesterday they posted that Shanann's famiy and I believe NA were asking people to send the trolls screenshots to an email for NA so that they could take them to a lawyer. It also seemed they were starting a petition to take down the youtube video from Critical Kay. So they be tightening things down. I cannot imagine the things they come across. People have make fake accounts of Frankie and Cindy Watts. Just disgusting.”

Tuollainen löytyi myös. Ilmeisesti on tämä toinenkin kanava jota vastaan taistelua käyvät.

Vierailija
6535/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DIETER voi hyvin

Ei ollut tarkoitus loukata . Laitoin surullisen toteamuksen koiraparan puolesta.

Kumma kun Christopher  Watts säästi Dieterin hengen , onneksi ei heittänyt koiruliakin öljysäiliöön. Tiedä vaikka Dieter pääsi livahtamaan karkuun hull un kynsistä ennen autoreissua öljykentälle, eli Watts ei saanutkaan koiraa kiinni ja autoon.

Tai sitten tarkoituksella jätti koiran pois matkasta, koska Dieter olisi takuulla puolustanut pikkutyttöjä kun Christopher kävi esimerkiksi hengestään taistelevan ja vastaan rimpuilevan Bellan kimppuun.

Kukapa tietää.

Pleace... älkää tuosta Dieter’istä kertoko, kun tulee paha mieli. Oikeesti... säästäkää meitä eläinrakkaita, jotka ollaan ihan huolissamme....toivotaan, et sil on kaikki hyvin ja saa elää rauhassa ja että sitä rakastetaan edelleen. ❤️

Vierailija
6536/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on Shanann Wattsin aivan elämänsä viimeiset tekstiviestit ystävälleen hänestä ja Chrisistä ennen kuin hänet m urhattiin lastensa kanssa

Moikka ! Käännän oleellisinta , otan löysät pois ja silleen (vappaalla käellä suomentaen)

Shanannin tekstailuja linkistä kaverin kanssa / VIIMEISET /Shanann palaa kotiin

Shanann:   

"Lentokentällä annoin suukon hänelle. Ei pepusta puristamista, halausta tai mitään.

Haluan itkeä.

Kerroin miltä tuntuu, hän sanoi mikään ei ole hätänä.

5 viikkoa erossa minusta eikä halua koskettaa minua. Ei tunnu minusta hyvältä.

Hän saattoi minut raskaaksi. Haluan vain itkeä."

"Tämä ei ole hyvä juttu. Minä en pidä tästä ollenkaan. Hän halusi tämän vauvan.

Se tarkoittaa että painoni nousi. En tunne itseäni haluttavaksi."

" ...lapset ovat sängyissä, otin juuri yösuihkun (tarkoittaa että haluan s e k siä ja hän tietää sen) hän on tuossa noin suorittamassa jotain hiton punnerrus-haastetta sen sijaan että juttelisi kaikesta tai pa-xxsi minua .

Olen täällä itkien ääneti."

jatk.

Vierailija
6537/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikka ! Käännän oleellisinta , otan löysät pois ja silleen (vappaalla käellä suomentaen)

Shanann:   

"Lentokentällä annoin suukon hänelle. Ei pepusta puristamista, halausta tai mitään.

Haluan itkeä.

" ...lapset ovat sängyissä, otin juuri yösuihkun (tarkoittaa että haluan s e k siä ja hän tietää sen) hän on tuossa noin suorittamassa jotain hiton punnerrus-haastetta sen sijaan että juttelisi kaikesta tai pa-xxsi minua .

jatk.

"Ei jos ensimmäinen asia mitä hän (Chris) haluaa tehdä on tosiaan treenata

kuin  koskettaa minua niin mulle riitti."

"Mä en pysty tähän.

En 3:n (lapsen) kanssa yksin.

Miksi hän on tuollainen.

Hän ei ole ikinä ollut tuommoinen. 

5,5 helkkarin viikkoa ilman s ek siä.

Ellei hän saa sitä sitten muualta.

Miksi muutoin hän ei duunaisi minua."

"Pitäiskö mun kysyä siltä?

Älä nyt helskutti soikoon naurata.

Ennen lähtöäni vielä sanoi että ole valmiina kun tulen sinne niin et kävele viikkoon....

Olemme kaksin rantatalossa.

jatk

Vierailija
6538/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shanann:   

Haluan itkeä.

jatk.

"Mä en pysty tähän.

Miksi hän on tuollainen.

Ennen lähtöäni vielä sanoi että ole valmiina kun tulen sinne niin et kävele viikkoon....

jatk

" Odotin siihen saakka kunnes lapset menivät nukkumaan puhuakseni hänen kanssaan.

Ja hän oli kärsimätön lasten kanssa ilman yhtään mitään syytä ja minä flippasin.

Sanoin: tiedätkö, siitä saakka kun olet ollut täällä , et ole koskettanut minua, suukotin sinua lentokentällä ja se siitä sitten siihen saakka.

Lapset eivät tule lähellesi koska olet ollut niin kireenä siitä saakka kun tulit  (kun normaalisti hassuttelet ja olet leikkisä).

Olemme olleet erossa 5 viikkoa ja haluaisin vain pidellä sinua.

Kerroin, että olen kyllä iloinen hänen uudesta elämäntyylistään mutta jos hän on kiinnostuneempi lapuista (thrive/label) kuin meistä siitä saakka kun on täällä meidän kanssa ollut niin sitten mulla on kyllä ongelma sellaisen suhteen."

jatk.

Vierailija
6539/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shanann:   

Haluan itkeä.

jatk.

"Mä en pysty tähän.

Miksi hän on tuollainen.

jatk

" Odotin siihen saakka kunnes lapset menivät nukkumaan puhuakseni hänen kanssaan.

Ja hän oli kärsimätön lasten kanssa ilman yhtään mitään syytä ja minä flippasin.

Sanoin: tiedätkö, siitä saakka kun olet ollut täällä , et ole koskettanut minua, suukotin sinua lentokentällä ja se siitä sitten siihen saakka.

Lapset eivät tule lähellesi koska olet ollut niin kireenä siitä saakka kun tulit  (kun normaalisti hassuttelet ja olet leikkisä).

Olemme olleet erossa 5 viikkoa ja haluaisin vain pidellä sinua.

Kerroin, että olen kyllä iloinen hänen uudesta elämäntyylistään mutta jos hän on kiinnostuneempi lapuista (thrive/label) kuin meistä siitä saakka kun on täällä meidän kanssa ollut niin sitten mulla on kyllä ongelma sellaisen suhteen."

jatk.

" Chris on kypsänä äitiinsä, muttei tajua miksi isänsä liittoutuu äidin kanssa vaikka tämä myönsi mitä sanoi. Mikä riskeerasi CeCen."

"Eikä se ole mikään tekosyy sillä että suljet minut ja lapset  ulos. Sinä puhut minulle , vaimollesi, varsinkin kun kerroin miltä musta tuntui eilen."

"Minä kerjäsin häntä puhumaan minulle tai minä en voi elää tällä tavalla."

"Minun tarvitsee tuntea itseni halutuksi ja kaikki lähtee siitä. Tai sitten minun on parempi olla yksin". "Joo mutta minä olen raskaana, läski ja hormonaalinen.

"...mitä tapahtui Chrisin äidin luona, niin? (Chrisin) Äiti aina minun selkäni takana antoi Bellan tehdä sellaisia asioita mitä minä olin nimenomaan kieltänyt, opetti tytön pitämään kanssaan keskinäisiä salaisuuksia joista ei minulle kerrotakaan, riskeerasi Celesten hengen, ei tullut hänen syntymäpäivillä tai edes vaivautunut toivottamaan hänelle hyvää syntymäpäivää tekstarilla tai puhelinsoitolla. Esti ja poisti meidät kaikki facebookistaan,jne."

jatk.

Vierailija
6540/8526 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko Shananin veli sen ottanut, muistaisin niin

Koira on veljellä, jolla on myös chihuahua. Veli päivitti, että chicu kiusaa mäykkyä, mutta toisaalta näyttää ymmärtävän sen surua.