Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 2 kuukauden ikäiselle ei saisi antaa soseita?

Vierailija
11.05.2006 |

Syön itse päivittäin piltti päärynäsosetta ja annoin 2 kk ikäiselle vauvalleni pienen nokareen sosetta ja tämähän tykkäsi ja suu auki odotti lisää.

En tietenkään antanut,enkä anna enää pientäkään nokaretta, mutta ihan mielenkiinnolla kysyisin, että miksi soseet aloitetaan vasta 4 kuukauden ikäisenä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole eka eikä valitettavasti varmaan vikakaan kerta kun neuvolassa, siellä jumaltotuuksien laitoksessa, informoidaan päin persettä!

-16-

Vierailija
22/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä palstaa seuraillessa olen tullut kyllä siihen johtopäätökseen, että aika moni äiti näyttää ajattelevan ensisijaisesti sitä omaa napaa ja sen jälkeen vasta lapsen parasta...

Vierailija:

jotka tarvitsevat joka helvetin asiaan asiantuntijaa. t. 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka perustelevat heikkoluonteisuuttaan sillä, että serkun kummin kaimakin poltti kaikki raskausajat ketjussa ja kaikki kahdeksan lastaan ovat ihan terveitä. ;)

Vierailija
24/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi se pottu on todella huono ensikiinteä ja kaiken lisäksi paljon heikompi ravinto-ja energiapitoisuuksiltaan kuin äm.

Isotkin vauvat kasvavat ihan sillä äidinmaidolla oikein hyvin ja jopa paremmin kuin jollakin potulla tai porkkanalla.

-16-

Vierailija
25/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on. Mutta eihän se haittaa, kun 70-luvullakin oltiin.

Vierailija
26/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä äidin että lapsen parasta. t 7

Vierailija
27/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja ap, siksi ei kiinteitä noin pienelle koska sen ikäisen vatsalaukku ja suolisto ei niitä vielä siedä! Monissa asioissa vauvatkin ovat jo yksilöitä mutta suoliston yms kehityksessä eivät. Liian varhain aloitetut kiinteät tuhoavat suolinukkaa nolloin myös allergiat puhkeavat herkemmin aivan kuten järkikin sanoo;tuhoutuneelle alueelle iskee pöpöt helpommin. Kun jo pelkkä korvikekin tuhoaa suolinukkaa lehmänmaitoproteiinin ja valkuaisen vuoksiniin voi vain kuvitella mitä kiinteät tekevät....

Ja tuosta on turha kenenkään vetää hernettä sieraimeen, se on tutkittu ja todistettu fakta eikä mutinaani.

-16-

Vierailija
28/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas, että mitä 2 kk ikäinen hyötyy siitä.

Vierailija:

niin ja jotkut syntiset ajattelevat

sekä äidin että lapsen parasta. t 7

Vierailija
29/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-16-

Vierailija
30/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä viestissä puollan/ suosin kiinteiden varhaista aloitusta? t 7

Vierailija
31/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 70-luvun alkupuolen lapsi ja syönyt silloisten suositusten mukaan ja ihan terve ja normaalikokoinen olen kuten muutkin mm. silloin vauvoja olleet! Pääasia että lapsi voi hyvin.

Vierailija
32/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerropas, että mitä 2 kk ikäinen hyötyy siitä.

Ja vastavuoroisesti siis voisin kysyä, että mitä ei hyödy? Ne suolistonukkaselitykset saa heti unohtaa omaan arvoonsa.

Vierailija
33/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoa omaa lastasi mutta pidä suusi soukemmalle muiden lasten hoidon suhteen, niin ikiaikaisi ja fuulaa ovat juttusi!!!

Tiedätkös ettei silloin 70-luvulla ollut turvaistuimiakaan eikä moniakaan nykyrokotteista ja odottaville äideille määrättiin pahoinvointiin lääkettää joka aiheutti vakavia sikiöpoikkeavuuksia?!!

Että niillä 70-luvun ohjeilla voit vain pyyhkiä likaisen hanurisi.

-16-

Vierailija
34/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei riitä sitä äidinmaitoa vaikka kuinka haluaisi ja lapsi vaan itki nälkäänsä ja silloin neuvolassa " annettiin" lupa kiintiden ruokien aloittamiselle!

Vierailija
35/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin eri asia jos sitä maitoa ei todellakaan jostakin syystä tule.

Mutta siinäkin olisi hyvä muistaa se ettei pienelle tarvitse siltikään kiinteitä ruveta antamaan vaan korviketta. Pienempi " paha" se on kuin kiinteät pienen vauvan ollessa kyseessä. Se johtuu siitä että korvike on niin pitkälti teollisesti käsiteltyä, pyritty saamaan se mahdollisimman äidinmaitoa vastaavaksi.

-16-

Vierailija
36/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin pahoja allergioita, keliakiaa yms. Vain se, että itse on selvinnyt ilman niitä ei takaa, että oma lapsi selviää... Itse olen syntynyt -69 eikä minulla ole allergioita, mutta ystävälläni on maito ja soija allergiat sekä keliakia...

Itse haluan tehdä kaiken, että lapsilleni EI puhkeisi allergioita tms joten imetän mahd. pitkään enkä aloita kiinteitä ennen kuin 5-6kk iässä. Näin siis 2 lapsen kanssa olen tehnyt. Nyt ainakin voin sanoa (jos allergioita tms ilmenee), että yritin parhaani...

Vierailija
37/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saivartelijoille tiedoiksi: EI SE tietenkään tarkoita, että kaikki aikaisin kiinteät aloittaneet sairastuvat myöhemmin diabetekseen. Ei tietenkään. Yhtä lailla voi rintaruokinnalla ollutkin sairastua! Mutta koska se riski kasvaa, mitä aikaisemmin kiinteät aloittaa, niin en ymmärrä miksi se pitäisi tieten tahtoen ottaa??

Ja Suomessa on lapsuusiän diabeteksen suurimmat luvut - ja samalla myös kiinteiden aloitus erittäin aikaisin (muihin Euroopan maihin verrattuna). Esim. Saksassa kiinteiden aloitusikä on ollut jo vuosia 6 kk.

Kun vauva pärjää hyvin ainakin 4 kk asti pelkällä rintamaidolla/äidinmaidon korvikkeella, niin miksi ruveta soseita aikaisemmin antamaan..? Kyllä sitä kerkeää koko loppuiän kiinteitä popsimaan. Muutama kuukausi on loppupeleissä pieni aika, mutta vauvan kohdalla jokainen kuukausi on pieni ikuisuus. :)

- otsikon tutkimus: Maijaliisa Erkkola " Diet in early life and antibody responses to cow' s milk and type 1 diabetes associated autoantigens" . " Ravinto raskauden aikana ja imeväisiässä ja lapsen vasta-aineet lehmänmaidolle ja tyypin 1 diabetekseen kytkeytyville autoantigeeneille" .

Vierailija
38/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen suoliston kehittyä rauhassa. Ehtii niitä mössöjä syödä sitten myöhemmin vaikka kuinka paljon, lopun ikää.

Vierailija
39/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteiden myöhäinen aloitus ei poista allergioita vaan siirtää niitä myöhäiseksi jos niitä on tullakseen. Ne on geeneistä kiinni nuo allergiat!

ja nrolle 21 sanoisin että hyvä jos sinulla on maitoa tullut. Sehän ei ole koosta kiinni (kun halusit painottaa että olet hento). Itse koin että oli muutakin tekemistä kuin roikottaa vauvaa tississä tunnin välein.)

t. 13

Vierailija
40/59 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset syntyvätkin kehityksen eri vaiheissa (" normaaliaikaisillakin" 5 viikon eroja), yksivuotiaat ovat edelleen suoliston kehityksessä eri vaiheissa. Tietysti on myös herkkiä ja vähemmän herkkiä lapsia mitä allergioihin yms tulee.

Tämä siis ketään mihinkään kannustamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi