Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paheksutko naista, joka ei halua imettää?

Vierailija
08.12.2018 |

Nykyään nainen saa valita haluaako imettää vai ei. Osa ystävistäni on paheksunut valintaani olla imettämättä. Ilmeisesti lapsesta tulee sairas ja allerginen, jos ei imetä. Mutta minua ja omaa siskoani ei olla ikinä imetetty emmekä ole allergisia saati sen enempää kipeitä kuin muutkaan.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en paheksu ketään jonkun imettämisen takia. Kaikilla ei edes onnistu koko homma eikä ketään pakoteta pitämään silloin lasta nälässä.

Lisäksi äitiydessä on niin paljon muutakin, kuin vain imetys. Yksikään äiti ei ole huonompi tai parempi imetyksen perusteella. Turhaa sädekehän kiillotusta sanon minä.

Äitejä on yhtä monenlaisia, kuin on synnyttäneitä naisiakin.

Vierailija
2/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran kyllä. Imettäminen minusta kuuluu siihen kokonaispakettiin nimeltä ”biologisen lapsen hankkiminen” Jos imetys ei onnistu niin sitten muu ruokintatapa ok. Mutta sitä en ymmärrä ettei edes yritetä vaan ilmloitetaan etukäteen että ”en imetä” Jos on jotain niin pahoja traumoja päässä niin ne kannattaisi hoitaa ennen sen lapsen hankintaa. (oli sitten biologinen, sijais-tai adoptiolapsi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en voi kyllä rehellisesti olla paheksumatta. Jos imetys ei onnistu niin tilanne on aivan eri, mutta jos sitä ei edes yritetä niin kyllä siinä tulee mieleen että olisi nyt jättänyt sen lapsenteon siihen asti kunnes on kasvanut itsekkyydestään aikuiseksi. Tosiaan tarkoitan vain tilanteita joissa ei ole terveydellistä tmv estettä imetykselle.

Vierailija
4/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu tippaakaan! En itsekään imettäisi jos olisi vauva. Tai tarjoaisin pullosta rintamaitoa. Isä pystyy paremmin osallistumaan lapsen hoitoon silloin.

Vierailija
5/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki halua pilata rintojaan imettämällä. Nykyään on hyviä korvikkeita.

Vierailija
6/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen on niin paljon helpompaa kuin pulloruokinta.

Vierailija
7/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran kyllä. Imettäminen minusta kuuluu siihen kokonaispakettiin nimeltä ”biologisen lapsen hankkiminen” Jos imetys ei onnistu niin sitten muu ruokintatapa ok. Mutta sitä en ymmärrä ettei edes yritetä vaan ilmloitetaan etukäteen että ”en imetä” Jos on jotain niin pahoja traumoja päässä niin ne kannattaisi hoitaa ennen sen lapsen hankintaa. (oli sitten biologinen, sijais-tai adoptiolapsi)

Höpöhöpö. Ei todellakaan kuulu. En pysty imettämään fysiologisista syistä ja se ei todellakaan ole ollut este tai edes haitta biologisen lapsen hankkimiselle. Samassa tilanteessa on lapseni kuin sellaisen äidin lapsi, joka valitsee olla imettämättä. Ei siihen mitään traumoja tarvita, ettei halua imettää.

Eli en siis tuomitse, koska omakaan lapseni ei saanut rintamaitoa. Lopputulos on aivan sama minulla kuin sellaisella, joka näin valitsee itse.

Vierailija
8/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne rinnat imetyksestä menee pilalle?

Vierailija
9/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ei todellakaan kuulu. En pysty imettämään fysiologisista syistä ja se ei todellakaan ole ollut este tai edes haitta biologisen lapsen hankkimiselle. Samassa tilanteessa on lapseni kuin sellaisen äidin lapsi, joka valitsee olla imettämättä. Ei siihen mitään traumoja tarvita, ettei halua imettää.

Eli en siis tuomitse, koska omakaan lapseni ei saanut rintamaitoa. Lopputulos on aivan sama minulla kuin sellaisella, joka näin valitsee itse.

Vierailija
10/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ääneen.

Vierailija
11/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän paheksun imetyskortin käyttöä, joka estää normaalin elämän ja oikeuttaa naisen maata koko päivän somessa tai netflixissä.

Vierailija
12/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksun. Ei minun mielestäni kannattaisi hankkia lapsia, jos on niin tyhmä ja itsekäs.

Vierailija
13/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia ettei pysty vastaamaan lapsen tarpeeseen parhaalla tavalla kuin että ei halua. Rintamaidon puute ei ole se ainoa issue vaan prioriteetit.

Vierailija
14/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksumiseni riippuu syystä miksi ei imetä. Jos ei oikeasti pysty imettämää esim. lääkityksestä johtuen niin hyväksyn. Sitten taas jos ennen lapsen syntymää jo päättää ettei imetä koska ei vaan halua niin tuomitsen aika pahasti.

Vierailija
15/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen on niin täysin yhdentekevää kun jälkeenpäin ajattelee. Hirvittävät paineet ja stressi äideille.

Vierailija
16/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte onko juuri se äiti joka antaa pullosta lapselle yrittänyt imettää ja mikä syy on siihen ettei imetä? Käyttekö jokaiselta erikseen kysymässä vai paheksutteko vaan? Kasvakaa jo aikuisiksi.

Vierailija
17/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En paheksu.

Mitkä ovat fysiologiset syyt miksi et voi imettää?

Meillä ei lapsen äidiltä tullut maitoa vaikka tissit olivatkin oikein hyvät, samoin eräältä tutulta naiselta ei vaan tullut maitoa vaikka sillä on aika juhlavan kokoiset tissit.

Vierailija
18/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu. On niin tapauskohtainen asia. Tärkeintä on olla rakastava äiti.

Vierailija
19/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni raskaus vaikuttaa imetystä enemmän.

Vierailija
20/132 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää imettämättä siksi, ettei rinnat mene pilalle, ei tiedä miksi naisella on rinnat.