Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä päästäisit lapsen yksin ystävänsä kanssa ulkomaille?

Vierailija
07.12.2018 |

Olin 16-vuotiaana kaksi viikkoa ulkomailla kahdestaan ystäväni kanssa. Vanhempani eivät edes miettineet enkö olisi pärjännyt. Olen matkustanut useasti yksin. Useammat ystäväni ovat vieläkin kiinni vanhemmissaan. Miksi et uskalla antaa lapsesi elää?

N26

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15

Vierailija
2/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana. Alaikäisenä onnistuu, kun kaverin vanhemmat on mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18

Vierailija
4/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana voi mennä. Ja siksi että nimenomaan haluan lapseni olevan jatkossakin elossa.

Vierailija
5/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kohdemaasta.

Vierailija
6/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana teinini yksin reissussa, mutta yöpyi kaverillaan.

Nyt on lähdössä 17- vuotiaana kaveriaan moikkaamaan pidemmälle.

Vierailija
7/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana.

Vierailija
8/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v poika imoitti, että lähden italiaan heippa.

Vierailija
9/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaana voi mennä. Ja siksi että nimenomaan haluan lapseni olevan jatkossakin elossa.

Miten se täysi-ikä auttaa sitä lasta pysymään elossa. Hyvin moni täysi-ikäinen on vielä lapsen tasolla.

Vierailija
10/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nuoresta, seurasta ja kohteesta

Vierailija
11/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se täysi-ikä auttaa sitä lasta pysymään elossa. Hyvin moni täysi-ikäinen on vielä lapsen tasolla.

Sitä, että lapsesi ei tarvitse kuunella käskyjäsi niin kuin sinunkaan ei ole lain mukaan häntä pakko hyysätä.

Vierailija
12/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-13.

Vierailija
13/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ei alaikäisenä. Piste. Eri asia sitten esim.kielikurssit ja muut järjestetyt matkat, joilla nuoret eivät oikeasti ole yksin.

Vierailija
14/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että lapsesi ei tarvitse kuunella käskyjäsi niin kuin sinunkaan ei ole lain mukaan häntä pakko hyysätä.

Ei ole pakko hyysätä, muttei se hyysääminenkään auta sitä lasta pysymään elossa. Vai miten kävi Malagan bussiturmassa 2008? Huoltajat oli mukana ja lapsi menehtyi silti. Olet mukana sillä matkalla tai ei niin sen lapsen hengissä pysyminen on sattumaa.

Vierailija
15/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin ei alaikäisenä. Piste. Eri asia sitten esim.kielikurssit ja muut järjestetyt matkat, joilla nuoret eivät oikeasti ole yksin.

Miksi et kasvata lastasi itsenäiseksi?

Vierailija
16/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisenä kaverin kanssa. Alaikäisenä esim kielimatkoille tai niin, että kaverilla on vanhemmat mukana.

Vierailija
17/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan jos puhutaan ihmsen biologiasta ja aivojen kehityksestä niin totuus vaan on että viimeisenä kehittyvät kyvyt ymmärtää esimerkiksi syy-seuraussuhteita. Ihmisen aivot kehittyvät noin parikymmpiseksi asti jolloin ihan terveellä järjellä ajateltuna 18-vuotias ymmärtää tekojensa seuraukset paremmin kuin vaikka 16-vuotias. Ulkomailla voi myös olla tulla hätätilanteessa vastaan tilanteita joissa alaikäinen tarvitsee huoltajansa paikalle. Vaikka sinä olet valmis laittamaan alaikäisen lapsesi vaaraan lähettämällä hänet oman onnensa nojaan ulkomaille, minä en ota sitä riskiä että minun laiminlyötini vuoksi lapseni kuolee.

Vierailija
18/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan jos puhutaan ihmsen biologiasta ja aivojen kehityksestä niin totuus vaan on että viimeisenä kehittyvät kyvyt ymmärtää esimerkiksi syy-seuraussuhteita. Ihmisen aivot kehittyvät noin parikymmpiseksi asti jolloin ihan terveellä järjellä ajateltuna 18-vuotias ymmärtää tekojensa seuraukset paremmin kuin vaikka 16-vuotias. Ulkomailla voi myös olla tulla hätätilanteessa vastaan tilanteita joissa alaikäinen tarvitsee huoltajansa paikalle. Vaikka sinä olet valmis laittamaan alaikäisen lapsesi vaaraan lähettämällä hänet oman onnensa nojaan ulkomaille, minä en ota sitä riskiä että minun laiminlyötini vuoksi lapseni kuolee.

Miten uskallat päästää lapsesi ulos ovesta?. Oletko hänen vierellään 24/7 jos et niin laiminlyöt lastasi.

Vierailija
19/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyttöristä 16v:nä kesän Espanjassa luokkakaveripojan (se nörtein joka ei yrittänyt mitään)

Vuotta myöhemmin 3 blondia kiersi kuukauden Eurooppaa.

Tottunut reissaaja, kielitaitoinen ja rohkea

Vierailija
20/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kaverini kanssa kahdestaan Englannissa kuukauden kun minä olin 16 v ja kaveri 15 v. Ei ongelmia.