Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä v*tun takia perintäkirjeiden pitää tulla niin että näkyy kun siinä lukee PERINTÄ??

Vierailija
07.12.2018 |

Tuli Svealta kirje ja siinä oikein luki selvästi että varmana v...ttu kaikki näkee että SVEA PERINTÄ... Kiva jos menee naapurin postilaatikkoon tuollasia kirjeitä niin koko s...tanan kylä tietää kohta mun asioista...

Miks velkaisia ihmisiä täytyy vielä nöyryyttää tuolla tavalla?? Eikö ne kirjeet vois olla anonyymeina ettei siinä lukis suoraan mitään tuollasia, joista jokanen tajuaa että "jaaha, naapurissa ollaan näköjään veloissa"!!

Noi on yksityisiä asioita, eikä niitä tarvi postinjakajan eikä naapureiden tietää. Ihan hyvin voi vahingossa mennä tuollasia kirjeitä naapurin lootaan.

Ihan tarpeeksi paska olo muutenkin ja asiat solmussa ja sitten vielä tulee noita kirjeitä joista apinakin tajuaa että on jollakin raha asiat huonosti..

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksumuistutuksessakin lukee, joten sellaisen voi saada kuka vaan, kun postissakin välillä häviää kirjeitä.

Eikä lue. Nenäsi kasvaa kuin Pinocciolla konsallaan, kun valehtelet.

Vierailija
22/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jonkun Svea perinnän kirjeitä ihan normaalisti raha-asiansa hoitavillekin joskus, jos esim sähköpostiin tullut puhelinlasku unohtuu maksaa. Tai niinkuin me oltiin joskus maksettu vuokra vanhalla maksupohjalla eli joku 5e liian vähän... Että se ei tarkoita mitään velkaongelmia, toki ulosoton kirjeet kertoo jo vähän enemmän henkilön taloustilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku roti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksumuistutuksessakin lukee, joten sellaisen voi saada kuka vaan, kun postissakin välillä häviää kirjeitä.

Eikä lue. Nenäsi kasvaa kuin Pinocciolla konsallaan, kun valehtelet.

Lukee. Voit pitää nenäsi ihan itse.

Vierailija
24/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat asian vakavasti etkä luule sitä ilmaisjakeluksi.

Vierailija
25/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tilanne hävettää ihan tarpeeksi jo ilman, että muiden tarvitsee mollata. Kyllä se on huomattu jo muullakin tavoin, että velkainen/luottotiedoton/ulosotossa oleva menettää ihmisarvonsa samantien.

Kaikki aina vaan haukkuu (sellaisetkin jotka eivät edes tiedä mistä syistä tilanteeni on johtanut tähän, eivätkä tunne minua muutenkaan ihmisenä) ja vaikka ne velkansa joskus saisikin maksettua, niin tuntuu että se paskan ihmisen leima on otsassa siltikin.

On se huvittavaa, kun miettii, että minäkin olen varmaan pahempi ihminen kuin joku murhaaja muiden mielestä.  

En kehtaa edes nähdä naapureita, koska mietin mielessäni, että onkohan tuo ja tuokin tietonen minun asioistani (jos tuollaisia kirjeitä on heille sattunut joskus vahingossa tulemaan, ihmisiä ne postinjakajatkin ovat ja saattavat tiputtaa väärään laatikkoon toisen kirjeitä).

AP

Vierailija
26/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niin paljon naapureidesi kanssa tekemisissä että tuo suo kiinnostaa?

Vierailija
27/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän häiritsee se kun postinkantaja jättää kirjeitä tuohon ovessa olevaan luukkuun vain puolittain. Jokin aika sitten oli pankista tullut uusi pankkikortti siinä luukussa roikkumassa kenen tahansa otettavissa. 

Itselleni näin käynyt myös. Annoin postille 2 kertaa asiasta palautetta, ennenkuin postit tulivat sisälle asti. Itselläni roikkui myös pankkikorttikirje puoliksi ulkona.

Vierailija
28/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tulee ulosottomies niin mitä jos muuraa ovet ja ikkunat umpeen. Sitten kun pähkinä punottaa ja vihdoin päästään sisään niin huoomaatan eihän täällä stana ole mitäään.

Vierailija
29/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tulee ulosottomies niin mitä jos muuraa ovet ja ikkunat umpeen. Sitten kun pähkinä punottaa ja vihdoin päästään sisään niin huoomaatan eihän täällä stana ole mitäään.

Ei ne enään kanna mitään omaisuutta ulos :D

Vierailija
30/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen yrityksen nimi nyt sattuu olemaan vain Svea Perintä Oy.

Ja sieltä voi tulla paljon muutakin, kun vain perintäkirjeitä. Esim. tarjoavat palveluita yrityksille ja yks.henkilöille.

Ja jos joku on saanut postia kys.firmalta, ei se tarkoita aina henkilöllä olevan maksuvaikeuksia.

Ihan sama jos saat postia x Ulosottovirastolta.

Vierailija
31/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun lukee, näin tajusin exäni velat. Oli yhteinen talous ja näitä alko tulla hänelle ja sitten selvisi, että ukko oli hassannu kaikki rahansa peleihin. Ero tuli ja ukko tuhlas asunnonmyyntivoitto rahat 25000 puolessa vuodessa!

Vierailija
32/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama on ulosotossa. Isoilla kirjaimilla kirjekuoren päällä lukee että varmasti kaikki näkevät.

Olen itse ollut joskus velkojana ulosottoasiassa.

Samanlaisessa kirjekuoressa niitä välitiedotteita velalliselta ulosmitatuista rahoista lähetettiin minullekin päin. 

Vierailija
33/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajaviraston sivuilla lukee näin:

”Velallisen yksityisyyttä on aina kunnioitettava. Perintätoiminnassa on siis aina varmistuttava siitä, ettei perintä tule muun henkilön tietoon riippumatta siitä, millä keinoin saatavaa peritään tai kuka sitä perii. Yksityiskohtiin on tämän vuoksi syytä kiinnittää huomiota. Yleensäkin perinnässä käytetyn tiedonantoaineiston tulee olla tyyliltään neutraalia.

Yksityisyyttä loukkaavaa on perintä huomiota herättävällä tavalla esimerkiksi käyttämällä kirjekuoria, joihin on näkyvästi painettu kirjeen sisältävän maksumuistutuksen.”

Vierailija
34/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tilanne hävettää ihan tarpeeksi jo ilman, että muiden tarvitsee mollata. Kyllä se on huomattu jo muullakin tavoin, että velkainen/luottotiedoton/ulosotossa oleva menettää ihmisarvonsa samantien.

Kaikki aina vaan haukkuu (sellaisetkin jotka eivät edes tiedä mistä syistä tilanteeni on johtanut tähän, eivätkä tunne minua muutenkaan ihmisenä) ja vaikka ne velkansa joskus saisikin maksettua, niin tuntuu että se paskan ihmisen leima on otsassa siltikin.

On se huvittavaa, kun miettii, että minäkin olen varmaan pahempi ihminen kuin joku murhaaja muiden mielestä.  

En kehtaa edes nähdä naapureita, koska mietin mielessäni, että onkohan tuo ja tuokin tietonen minun asioistani (jos tuollaisia kirjeitä on heille sattunut joskus vahingossa tulemaan, ihmisiä ne postinjakajatkin ovat ja saattavat tiputtaa väärään laatikkoon toisen kirjeitä).

AP

Mietitkö koskaan asiaa sieltä toiselta puolelta vai aina vaan tuota omaa napaasi? Millä ne velkojat maksaa laskunsa kun et maksa laskuja? Olisiko sinun tekemästäsi työstä mielestäsi ok jättää palkka maksamatta?

Vierailija
35/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse perintätoimiston vakiasiakas - mutta siis saamapuolella. Saan vähintään kerran kuussa postia perintäfirmalta, ja kuoressa lukee firman nimi oikein isolla. Se siis sisältää tiedot siitä, miten mulle velkaa olevien ihmisten perinät edistyy (ja eihän ne yleensä edisty, koska useimmat laskut perintään päästävät velkaantuvat tietoisena siitä, että eivät edes aio maksaa).

Itseäni tuo firman nimen näkyminen ei ole ikinä haitannut. Mulle on ihan sama mitä naapurit tai posteljooni ajattelee, itse tiedän miten olen asiani hoitanut.

Ja on tuosta merkinnästä hyötyäkin. Yhdessä asunnossani edellinen asukas ei tainnut tehdä osoitteenmuutosilmoitusta ollenkaan. Postilaatikko täyttyi nanosekunnissa syyttäjän, verottajan, terveydenhuollon, perintätoiminstojen ja vastaavien kirjeistä. Lähettäjien takia oletin kirjeiden olevan tärkeitä, ja vein ne heti postiin "vaaraä osoite" merkinnän kanssa. Tosin, kun niitä vielä 6 kk jälkeen tuli 10 - 15 kpl viikossa, aloin keräämään niitä isoon pussiin, jonka vein noin kerran kuussa postiin. Loppui se kiinnostus sitä kohtaan, saako kyseinen raasu asiansa kuntoon vai ei.

Vierailija
36/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli ihan hyvästä, että ulosottokirjeessä luki päällä ulosotto. Oli jäänyt laskuja maksamatta, kun en vain saanut aikaiseksi hoitaa asioitani. Kaikki posti, varsinkin laskujen näköiset, meni avaamattomana suoraan hoitamattomien asioiden koko ajan kasvavaan pinoon.

Ulosotto-sana vähän herätti ja sain lopulta asiat järjestykseen. Rahan puutteesta ei ollut kysymys.

Vierailija
37/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mietitkö koskaan asiaa sieltä toiselta puolelta vai aina vaan tuota omaa napaasi? Millä ne velkojat maksaa laskunsa kun et maksa laskuja? Olisiko sinun tekemästäsi työstä mielestäsi ok jättää palkka maksamatta?

Jep. Vaikka tilanne vituttaa perinnän kohteena olevaa, niin kyllä tätä toiminimiyrittäjääkin vituttaa se 8000 e saatavien rivi, joka loppuraporteissa yhä komeilee. Moniko teistä olisi ihan fine sen kansa, että työnantaja jättäisi edes puolella tuosta summasta palkkoja maksamatta? Jonkun pussista se on aina pois kun joku ei laskuaan maksa, ja aika monessa tapauksessa se rinnastuu suoraan varastamiseen (aika moni nimittäin todellakin tietää jo palvelun tilatessaan, ettei ole rahaa maksaa). Itse tunnistan nykyään jo kaukaa ne, joilla ei ole aikomustakaan maksaa laskua - harvoin enää tulee yllätyksiä suuntaan tai toiseen. Siksi on aika vaikea uskoa, että useaan suuntaan velkaantuneista kovin monelle se olisi käynyt jotenkin kerrasta ja yllättäen, vailla omaa myötävaikutusta. Valitettavasti minun työssäni silti on usein palveltava, vaikka tiedät heti tekeväsi vain tappiota tarvikkeiden verran ja saavasi työstä tasan nolla euroa.

Vierailija
38/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole rahasta kiinni. Masennukseen kuuluu ettei saa aikaiseksi oikein mitään. Voimia ei ole edes laskujen maksamiseen vaikka tilillä olisi rahaa. Luottotiedot silti edelleen kunnossa.

Vierailija
39/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun lukee, näin tajusin exäni velat. Oli yhteinen talous ja näitä alko tulla hänelle ja sitten selvisi, että ukko oli hassannu kaikki rahansa peleihin. Ero tuli ja ukko tuhlas asunnonmyyntivoitto rahat 25000 puolessa vuodessa!

Meillä myös lapsille tuli näppärästi vähän totuuksia ilmi, kun hakivat postin ja päällä lukee ulosottovirasto.

Joku voisi tietysti ajatella että tuollaisten asioiden murehtiminen ei ole lapsille hyväksi...

Vierailija
40/65 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhajouluna kirjoitti:

Ei kaikki ole rahasta kiinni. Masennukseen kuuluu ettei saa aikaiseksi oikein mitään. Voimia ei ole edes laskujen maksamiseen vaikka tilillä olisi rahaa. Luottotiedot silti edelleen kunnossa.

Ei niin. Mutta ei se sitä tahoa lohduta, joka jää ilman maksua hankitusta hyödykkeestä. Parempi vaan että sillä masentuneella on edes joku mahis nähdä jo kirjekuoren päältä, että nyt olisi aika tehdä jotain (ainakin hakea apua). Ei siitä silloin ainakaan haittaa ole, että heti näkee mistä on kyse.

Yleisemmin - minun kokemukseni mukaan aika usein luottotietojen menettäminen tosiaan EI johdu rahan puutteesta. Taustalla voi tosiaan olla masennusta ja muuta vastoinkäymistä, mutta vielä useammin ihan vaan piittaamattomuutta ja sellaista asennetta, että laskujen maksu nyt vaan ei kuulu omiin tapoihin. Vähintään puolet niistä, joilta itse koitan nyhtää saataviani perinnällä, valehteli laskun muodostumishetkellä suut ja silmät täyteen maksukyvystään ja halustaan. Läheskään kaikkien kohdalla kyseessä ei ollut mikään elintärkeä palvelu, vaan asia, jonka olisi voinut joko jättää hankkimatta tai valita edullisemman tavan jos olisi halunnut. Monet heistä elävät elämää, jossa on enemmän luksusta ja uutta tavaraa kuin itselläni. Silti ovat ulosoton silmissä "varattomia", eikä heiltä käytännössä saa omiaan pois. Taitolaji tuokin.

En tarkoita, että kaikki ulosoton asiakkaat olisivat tuollaisia, mutta 10 v kokemuksella reilusti yli puolet on. Ne jotka eivät ole, ovat yleensä niitä, jotka ottavat itse yhteyttä eräpäivän tienoolla sopiakseen asioista ja ovat pahoillaan siitä, miten kävi. Heille annan lähes loputtomasti maksuaikaa ilman perintää, sillä he maksavat kyllä jonain päivänä, eikä minulla ole halua piiskata ihmistä, joka on joutunut itsekin yllättäen huonoon tilanteeseen ja yrittää hoitaa asiansa. Yhdenkään tällaisen kohdalla en ole joutunut pettymään - yksi maksoi vitosen kuukaudessa pari vuotta, mutta maksoi.