Viikko sitten vauvan saanut Kouvolan kaupunginjohtaja 45v juhli linnassa puolisonsa 56v kanssa
https://www.iltalehti.fi/linnan-juhlat-2018/a/bdfe565c-7733-4fdb-b36b-6…
Katsoinkin, että oli vähän iäkkäämmän näköiset vauvaperheen vanhemmat.
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa muuten ”tietoisesti toisia vahingoittaen”?
Jos psykologian kirjassa sanotaan, että x ikäistä vauvaa ei ole hyvä jättää yksin, ajaksi x, onko se tietoista vahingoittamista jos toimii sitä vastaan? Vaikka kyseessä on asiantuntijoiden suositus.
Asiantuntijoitakin on monia, yhtä koulutettuja, ja siitä huolimatta heillä on eri mielipiteitä. Johan tässäkin keskustelussa yksi psykologi sanoi, ettei tuosta ole vauvalle haittaa.
Et ole tosissasi.
Täällä voi kuka tahansa väittää olevansa mitä tahansa. Huoh!Tuosta kirjoittamastani asiasta kaikilla asiantuntijoilla näyttää kuitenkin olevan hyvin samanlainen mielipide. Et taida vain itse olla lukenut aiheesta muualta kuin av:lta, mutta ei se mitään.
Kaikilla asiantuntijoilla? Taitaa olla aika laaja joukko. Aivan varmasti mahtuu monia mielipiteitä siihen joukkoon.
Mikä tarve sinulla on tuomita tämän äidin ratkaisu?
Kaikissa psykologian kirjoissa ainakin suositus on lähes samankaltainen.
Ei se nyt minun vikani kai ole?
Mikset kysy samaa muilta eri mieltä olleilta, miksi hiillostat vain minua kokon ajan? Ja miksi sinulla on kova tarve tuomita minun mitätön mielipiteeni, vaikka olen vain asiantuntijoiden kanssa samalla linjalla. Tuntuu, että keskustelisi jonkun narsistin tai psykopaatin kanssa... sori.
Vierailija kirjoitti:
Mummoni synnytti aamulla. Illalla navettaan lypsylle ja seuraavana päivänä sirpillä viljan katkomiseen päiväksi aamulypsyn jälkeen. Linnan juhlat on kevyttä kamaa vastasynnyttäneelle.
Tää on muuten ihan paskapuhetta. Ennen oli lapsivuodeaika. Sukulaiset ja ystävät tuli silloin hoitamaan synnyttäneen naisen hommat ja tämä sai levätä.
Vierailija kirjoitti:
Mummoni synnytti aamulla. Illalla navettaan lypsylle ja seuraavana päivänä sirpillä viljan katkomiseen päiväksi aamulypsyn jälkeen. Linnan juhlat on kevyttä kamaa vastasynnyttäneelle.
Kyllä ennen kaikki oli niiin paljon paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos psykologian kirjassa sanotaan, että x ikäistä vauvaa ei ole hyvä jättää yksin, ajaksi x, onko se tietoista vahingoittamista jos toimii sitä vastaan? Vaikka kyseessä on asiantuntijoiden suositus.
Asiantuntijoitakin on monia, yhtä koulutettuja, ja siitä huolimatta heillä on eri mielipiteitä. Johan tässäkin keskustelussa yksi psykologi sanoi, ettei tuosta ole vauvalle haittaa.
Et ole tosissasi.
Täällä voi kuka tahansa väittää olevansa mitä tahansa. Huoh!Tuosta kirjoittamastani asiasta kaikilla asiantuntijoilla näyttää kuitenkin olevan hyvin samanlainen mielipide. Et taida vain itse olla lukenut aiheesta muualta kuin av:lta, mutta ei se mitään.
Kaikilla asiantuntijoilla? Taitaa olla aika laaja joukko. Aivan varmasti mahtuu monia mielipiteitä siihen joukkoon.
Ei se nyt minun vikani kai ole?Mikset kysy samaa muilta eri mieltä olleilta, miksi hiillostat vain minua kokon ajan? Ja miksi sinulla on kova tarve tuomita minun mitätön mielipiteeni, vaikka olen vain asiantuntijoiden kanssa samalla linjalla. Tuntuu, että keskustelisi jonkun narsistin tai psykopaatin kanssa... sori.
:D
Ei ole paskapuhetta vaan totta . Ei kaskellä metsää ollut sukulaisia lähellä. Tai naapureita. Kaikilla syystyöt samaan aikaan. Ei suomalaisessa kulttuurissa paapottu synnyttäneitä ( kuten esim kiinalaisessa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, ettet vahingoita lastasi jollakin tavalla?
Minulla ei ole lasta, ihan siitä syystä. Oletko sinä sitten varma, ettet vahingoita lastasi?
Ei minullakaan ole, tosin ihan muista syistä. :) Mutta jos minulla sellainen olisi, niin en tietenkään voisi olla varma. Tuskinpa kukaan voi. Siksi toisten arvostelu on niin turhaa.
En ihmettele vaikkei olisi, olet kuitenkin sen verran vastenmielinen ihminen
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi.
Ei se nyt minun vikani kai ole?Mikset kysy samaa muilta eri mieltä olleilta, miksi hiillostat vain minua kokon ajan? Ja miksi sinulla on kova tarve tuomita minun mitätön mielipiteeni, vaikka olen vain asiantuntijoiden kanssa samalla linjalla. Tuntuu, että keskustelisi jonkun narsistin tai psykopaatin kanssa... sori.
Olet siis lukenut kaikki maailman psykologian kirjat? Ja niissä sanotaan, että jos äiti on yhden illan poissa, lapsi traumatisoituu pahan kerran? Jutussahan sanottiin, että lapsi nukkui suurimman osan ajasta, ei välttämättä edes osannut kaivata äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paskapuhetta vaan totta . Ei kaskellä metsää ollut sukulaisia lähellä. Tai naapureita. Kaikilla syystyöt samaan aikaan. Ei suomalaisessa kulttuurissa paapottu synnyttäneitä ( kuten esim kiinalaisessa)
Etkö tunne Suomen historiaa?
”apsivuode ja lapsivuodeaika tarkoittavat perinteisesti noin kuuden viikon mittaista synnytyksen jälkeistä aikaa, jolloin naisen elimistö palautuu entiselleen. Vielä 1960-luvulla Suomessa kehotettiin synnyttänyttä pysymään vuoteessa viikon verran, ja tavallisessa kielenkäytössä juuri synnytyksenjälkeistä vuodelepoa kutsutaan lapsivuoteeksi.”
Lähde: Otavan Iso tietosanakirja, Otava 1968, osa 5, p. 296
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi.
Olet siis lukenut kaikki maailman psykologian kirjat? Ja niissä sanotaan, että jos äiti on yhden illan poissa, lapsi traumatisoituu pahan kerran? Jutussahan sanottiin, että lapsi nukkui suurimman osan ajasta, ei välttämättä edes osannut kaivata äitiä.
En, mutta kyllä tuo on se yleinen käsitys. Tiedät se varmaan itsekin.
Miksi vääristelet koko ajan sanomisiani? Ei siellä tuollaista sanota, kyse on edelleen suosituksista.
Rauhoituhan nyt hyvä ihminen.
Äidin ikä ok. Mies mielestäni yli-ikäinen. Sanon ihan oman samanikäisen miehen voimavarojen perusteella.
Hyvä!! Eiköhän jokaiset vanhemmat ratkaise ihan omalta kohdaltaan menemisensä.
Vierailija kirjoitti:
1900-luvun alkuun asti äiti vietti vauvan kanssa 6 viikkoa lähinnä sängyssä, kirkottamiseen asti. Sukulaiset toivat rotinoita, joilla turvattiin riittävä ravinnonsaanti. Ihmettelen aina näitä tietämättömiä ”synnytyksestä suoraan pellolle”-juttuja. Ei se ole ollut ikinä mitenkään yleistä.
Hullua että joku jättää noin pienen.
Onkohan kaikki nyt varmasti mennyt oppikirjan mukaan. Aikaskamalaa kommentointia. Virkeän näköinen ja oloinen pariskunta. Ovat ansainneet juhlansa!
Ei lasta jätetty YKSIN, pösilöt!
Vierailija kirjoitti:
Hullua että joku jättää noin pienen.
Eikö olekin huono isä?
Pieni katkeruus paistaa kommenteista. Jotkut naiset palautuu synnytyksestä nopeammin. Eivät kaikki ole revenneitä ja jyrän alle jääneitä. Eihän sen lapsen saamisen pitänyt estää elämistä vai miten oli?
Vierailija kirjoitti:
Ja heti jätetty vauva yksin!
Luulisi että jos tuossa iässä saa lapsen niin malttaisi sitten hoitaakin tätä.
Ei kuitenkaan jättänyt yksin kotiin parkumaan? Ymmärsin, että oli joku hoitajakin lapsiraukalla?
- On se niiiin hirveetä, että äiti saa pikkuisen juhlia, jos jaksaa. Ja miksei jaksaisi, jos saa apua ja tukea silloin kun sitä tarvitaan.
Vaikka ikää jo onkin näiden vanhempien elinaikaodote on vielä 20-40 vuotta, joten ovat lapselleen kuitenkin olemassa. Juhlissa oli juhlijoita, joiden lapsi ei aivan näin onnekas olekkaan.
Mies ehkä hiukan liian vanha, kun miehet elävätkin liki 10 vuotta lyhemmän elämän, kun naiset.
Nainen on upea!
Ei minullakaan ole, tosin ihan muista syistä. :) Mutta jos minulla sellainen olisi, niin en tietenkään voisi olla varma. Tuskinpa kukaan voi. Siksi toisten arvostelu on niin turhaa.