Viikko sitten vauvan saanut Kouvolan kaupunginjohtaja 45v juhli linnassa puolisonsa 56v kanssa
https://www.iltalehti.fi/linnan-juhlat-2018/a/bdfe565c-7733-4fdb-b36b-6…
Katsoinkin, että oli vähän iäkkäämmän näköiset vauvaperheen vanhemmat.
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala vouhotus. Ei sille nyt mitään traumoja jää ja kyllä vauva pärjää kun sillä on hoitaja.
Totta, vauvoilla on vahva eloonjäämisvietti.
Ehkä voisikin miettiä niin päin, että miten äiti raaskii jättää viikon ikäisen vapaaehtoisesti tuntemattomalle hoitajalle.
Ihan hyvin raaskii. Mikä oli siis ongelma?
Vain hyvin pieni osa vanhemmista raaskii.
Tässä puhuttiin tästä naisesta, joka raaski ihan hyvin jättää lapsensa muutamaksi tunniksi hoitajan hoiviin. Hän on jo palannut takaisin kotiin. Mikä siis on ongelma?
Ongelma taitaa olla se, että sinä et hyväksy eriäviä mielipiteitä. Joidenkin mielestä tuo ei ole hyvä asia, ja se ilmeisesti loukkaa sinua henkilökohtaisesti jotenkin.
Ei se minua loukkaa mitenkään. Mutta tämä nainen on tehnyt ratkaisunsa, häntä ei muutaman tunnin ero lapsesta haitannut. Hänelle asiassa ei siis ole ongelmaa. Mutta sinulle tuntuu kovasti olevan, miksi?
Mutta miksi se on sinulle niin suuri ongelma, että se on minulle ja monille muille ongelma?
Harvempi noin toimii (siis jättää vapaaehtoisesti viikon ikäisen hoitoon), joten on ihan normaalia ihmetellä asiaa. Eikö saisi?
Miksi se toisen asia on sulle ongelma? Lapsena vanhemmat opetti pitämään huolta omista asioista. Sulta tais mennä se oppi ohi.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli ainakin hoivavietti niin vahvana etten olisi todellakaan halunnut olla erossa siitä vauvasta kun hän oli viikon vanha ja täysin uusi ja ihmeellinen asia. Musta on vaan surullista jos kaikki eivät tunne samaa ja mielessä on joku juhlinta eikä vauvaan tutustuminen.
No sure sitä sitten ja vietä kaikki aikasi vaan sen lapsesi kanssa. Kaikki äidit eivät kuitenkaan niin tee. Ihmisillä kun on oikeus tehdä omat ratkaisunsa.
Ihanaa, että joku on noin ymmärtäväinen. Ymmärrät varmaan kaikkia erilaisia vanhempien ratkaisuja, kunhan lakia ei vain rikota. Anna aina hyvää palautetta ja ole niiden puolella, joita enemmistö ei ymmärrä :)
Vielä 70-luvulla kaikki vastasyntyneet vauvat kärrättiin yöksi pois äitien luota hoitajien huomaan. Me ollaan kaikki traumatisoituneita :D
Kiva mennä tissit ja alapää kipeinä ja vuotavina linnan juhliin..... 😗
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli ainakin hoivavietti niin vahvana etten olisi todellakaan halunnut olla erossa siitä vauvasta kun hän oli viikon vanha ja täysin uusi ja ihmeellinen asia. Musta on vaan surullista jos kaikki eivät tunne samaa ja mielessä on joku juhlinta eikä vauvaan tutustuminen.
Ja vuoden äiti palkinto menee...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala vouhotus. Ei sille nyt mitään traumoja jää ja kyllä vauva pärjää kun sillä on hoitaja.
Ehkä voisikin miettiä niin päin, että miten äiti raaskii jättää viikon ikäisen vapaaehtoisesti tuntemattomalle hoitajalle.
Tässä puhuttiin tästä naisesta, joka raaski ihan hyvin jättää lapsensa muutamaksi tunniksi hoitajan hoiviin. Hän on jo palannut takaisin kotiin. Mikä siis on ongelma?
Ongelma taitaa olla se, että sinä et hyväksy eriäviä mielipiteitä. Joidenkin mielestä tuo ei ole hyvä asia, ja se ilmeisesti loukkaa sinua henkilökohtaisesti jotenkin.
Ei se minua loukkaa mitenkään. Mutta tämä nainen on tehnyt ratkaisunsa, häntä ei muutaman tunnin ero lapsesta haitannut. Hänelle asiassa ei siis ole ongelmaa. Mutta sinulle tuntuu kovasti olevan, miksi?
Mutta miksi se on sinulle niin suuri ongelma, että se on minulle ja monille muille ongelma?
Harvempi noin toimii (siis jättää vapaaehtoisesti viikon ikäisen hoitoon), joten on ihan normaalia ihmetellä asiaa. Eikö saisi?Miksi se toisen asia on sulle ongelma? Lapsena vanhemmat opetti pitämään huolta omista asioista. Sulta tais mennä se oppi ohi.
Eri
Hienoa, ettet itse ikinä arvostele toisten elämää tai päätöksiä.
Ethän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sure sitä sitten ja vietä kaikki aikasi vaan sen lapsesi kanssa. Kaikki äidit eivät kuitenkaan niin tee. Ihmisillä kun on oikeus tehdä omat ratkaisunsa.
Niin. Jonkun mielestä alkoholin juominenkin raskaana on ok ja toisen mielestä ei.
Jokainen tekee toki omat ratkaisunsa.
Ai luulet että lapsi vaurioituu samalla tavalla muutaman tunnin erosta kuin siitä, että äiti juo alkoholia raskaana ollessaan?
Kannattaisi hiukan ottaa selvää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 70-luvulla kaikki vastasyntyneet vauvat kärrättiin yöksi pois äitien luota hoitajien huomaan. Me ollaan kaikki traumatisoituneita :D
80-luvullakin sai noin tehdä. Olin synnyttänyt toisen lapseni melko pian esikoisen jälkeen. Sanoin, että haluan levätä sairaalassa muutaman päivän. Ja niin vauva oli koko ajan hoitajien huomassa. Tuotiin vain syömään välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tosta saa vuoden äiti palkinnon, niin 90 % äideistä on vuoden äitejä :D
Vierailija kirjoitti:
Kiva mennä tissit ja alapää kipeinä ja vuotavina linnan juhliin..... 😗
Ihmiset on erilaisia. Jos sulla oli nuo ongelmat, ei kaikilla välttämättä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tosta saa vuoden äiti palkinnon, niin 90 % äideistä on vuoden äitejä :D
Tunnet siis 90 % Suomen äideistä? Vau.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvullakin sai noin tehdä. Olin synnyttänyt toisen lapseni melko pian esikoisen jälkeen. Sanoin, että haluan levätä sairaalassa muutaman päivän. Ja niin vauva oli koko ajan hoitajien huomassa. Tuotiin vain syömään välillä.
Anoppini mukaan näin on tehty ainakin joissain sairaaloissa vielä pitkälle 90-luvun puolellakin. Tässähän on kuulkaa hei nyt se syy, miksi meillä on niin paljon masennusta ja muita mielenterveysongelmia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonetoverini vauva oli hoitajalla koko yön, kun äiti ei ollut saanut nukuttua. Vuosi 2018.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vielä vuonna 1990 tehtiin noin kun synnyin, äiti on puhunut tuosta. Ja iskä hätisteltiin osastolta pois melkein heti kun olin syntynyt, ja ei saanut vierailla kuin jtn puoli tunia-tunti vuorokauden aikana. Ovat puhuneet että tuo kohtelu jätti heihin jäljen, minulle ei kyllä mitään traumoja tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi noin toimii (siis jättää vapaaehtoisesti viikon ikäisen hoitoon), joten on ihan normaalia ihmetellä asiaa. Eikö saisi?Miksi se toisen asia on sulle ongelma? Lapsena vanhemmat opetti pitämään huolta omista asioista. Sulta tais mennä se oppi ohi.
Eri
Ethän?
Minä kykenen tekemään sen f2f. Ei tarvetta ihmetellä toisten elämää vauva.fi palstalla. Mutta on hienoa, että on nykyään tällaiset palstat, joissa elämäänsä kyllästyneet ihmiset pureskelee muiden asioita. Ja toki kokevat olevansa kaikin tavoin parempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jonkun mielestä alkoholin juominenkin raskaana on ok ja toisen mielestä ei.
Jokainen tekee toki omat ratkaisunsa.Ai luulet että lapsi vaurioituu samalla tavalla muutaman tunnin erosta kuin siitä, että äiti juo alkoholia raskaana ollessaan?
Kannattaisi hiukan ottaa selvää asioista.
Missä niin väitin? Nuo molemmat ovat vain sellaisia mielipiteitä jakavia asioita.
Eikö sulle lapsena opettu, että muiden asioihin ei puututa? Monissa maissa lääkärit suosittelevat alkoholia raskaana oleville istukan toiminnan parantamiseksi. Paheksutko siis näitä jotka noudattavat asiantuntijan neuvoa? Tai tupakoivia? Monille lääkäri on sanonut Suomessa, että on parempi polttaa hiukan kun antaa sikiön kärsiä lopettamisesta johtuvasta stressistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Ethän?
Minä kykenen tekemään sen f2f. Ei tarvetta ihmetellä toisten elämää vauva.fi palstalla. Mutta on hienoa, että on nykyään tällaiset palstat, joissa elämäänsä kyllästyneet ihmiset pureskelee muiden asioita. Ja toki kokevat olevansa kaikin tavoin parempia ihmisiä.
Mikä on sinun syyksi olla täällä? Viljellä hyvää mieltä ja ymmärtää kaikkia eri tavoin toimivia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vielä vuonna 1990 tehtiin noin kun synnyin, äiti on puhunut tuosta. Ja iskä hätisteltiin osastolta pois melkein heti kun olin syntynyt, ja ei saanut vierailla kuin jtn puoli tunia-tunti vuorokauden aikana. Ovat puhuneet että tuo kohtelu jätti heihin jäljen, minulle ei kyllä mitään traumoja tullut.
Lukemattomat vastasyntyneet ovat alkuun vso:lla, ja äiti eri osastolla tai kotiutettuna. Päivällä saa vierailla, paitsi lääkärinkiertojen ja toimenpiteiden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä siinä, ei vauvalla ollut hoitajan hoivissa mitään hätää.
Lasten kehityksen päälle ymmärtävä psykologi on vähän eri mieltä.
Mutta hyvä, jos olet päässyt vauvalta kysymään ja hän kertoi kaiken olevan Ok.Vauvahan nukkui melkein koko sen ajan 😃
Mun kaksoset oli synnyttyään 10 vrk sairaalassa. Monet ovat vielä paljon kauemminkin. Mitä psykologi siitä tuumaa? Lapset on pilalla vai?
Tämä on edelleen eri asia. Luulis olevan sanomattakin selvää, että pakollinen hoito on täysin eri asia ku joku mamin biletysilta.
No mutta eihän sillä ole mitään väliä vauvan kannalta!
Se että vauva om vieraalla hoidossa vaikka vuorokauden ei vahingoita vauvaa mitenkään. Jos jotain niin suo vielä paremman äidin lapselle kun äitikin on saanut hiukan levätä toivon mukaan.
Mitenkä muuten vauvojen isien kotoa poissaolo? Heidän työssäkäyntinsä pitää varmaan kieltää kun se vaurioittaa vauvaa.
Jokainen tekee toki omat ratkaisunsa.