Viikko sitten vauvan saanut Kouvolan kaupunginjohtaja 45v juhli linnassa puolisonsa 56v kanssa
https://www.iltalehti.fi/linnan-juhlat-2018/a/bdfe565c-7733-4fdb-b36b-6…
Katsoinkin, että oli vähän iäkkäämmän näköiset vauvaperheen vanhemmat.
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä siinä, ei vauvalla ollut hoitajan hoivissa mitään hätää.
Lasten kehityksen päälle ymmärtävä psykologi on vähän eri mieltä.
Mutta hyvä, jos olet päässyt vauvalta kysymään ja hän kertoi kaiken olevan Ok.
Minun vauvani oli viikon ikäisenä vielä sairaalassa kasvamassa lisää. Minut oli kotiutettu aikaisemmin ja vauva siirretty lähisairaalaan. Kukaan ei kertonut, että vauvani kärsii. Enemmän joutui olemaan äidistää erossa kuin tämä juhlijoiden vauva.
Vierailija kirjoitti:
Minun vauvani oli viikon ikäisenä vielä sairaalassa kasvamassa lisää. Minut oli kotiutettu aikaisemmin ja vauva siirretty lähisairaalaan. Kukaan ei kertonut, että vauvani kärsii. Enemmän joutui olemaan äidistää erossa kuin tämä juhlijoiden vauva.
Ikävää vauvallesi. Ei se vauvoille kuitenkaan hyväksi ole, joten mitä järkeä on vapaaehtoisesti olla erossa vauvasta?
Entä jos 18 v. viikon vanhan vauvan äiti lähtee kuudeksi tunniksi baariin juhlimaan parhaan kaverinsa synttäreitä? Onko yhtä mahtava asia?
Kyllä ne vanhatkin näköjään osaa! :D yleensä kun täällä aina haukutaan nuoria tuosta samasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos 18 v. viikon vanhan vauvan äiti lähtee kuudeksi tunniksi baariin juhlimaan parhaan kaverinsa synttäreitä? Onko yhtä mahtava asia?
Kyllä ne vanhatkin näköjään osaa! :D yleensä kun täällä aina haukutaan nuoria tuosta samasta asiasta.
No ehkä ne linnanjuhlat on kuitenkin pikkuisen eri asia kuin baari, tollo. Naurettavaa asioiden vääntämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmuutta on se että ottaa selvää asioista. Ei passiivisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja heti jätetty vauva yksin!
Luulisi että jos tuossa iässä saa lapsen niin malttaisi sitten hoitaakin tätä.
Ei se juhlissa käyminen sen kauempaa kestä kuin suurperheen kauppareissu (jonne vastasyntynyt ei tietenkään voi tulla mukaan).
Ai? Kauppareissu kestää 7-8 tuntia?
Jos sun kapakkareissu kestää 7-8 tuntia, se ei tarkoita sitä, että linnanjuhlissakin ollaan 7-8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
No siitä ei nyt varmaan ole kysymys, vaan siitä, millainen äiti jättää viikon ikäisen vauvansa hoitamatta (itse) jotta pääsee juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä ne linnanjuhlat on kuitenkin pikkuisen eri asia kuin baari, tollo. Naurettavaa asioiden vääntämistä.
Kenen näkökulmasta se on eri asia? Ei ainakaan sen vauvan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvahan nukkui melkein koko sen ajan 😃
Mun kaksoset oli synnyttyään 10 vrk sairaalassa. Monet ovat vielä paljon kauemminkin. Mitä psykologi siitä tuumaa? Lapset on pilalla vai?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kerta erossa viikon ikäisestä 😂😂😂 Mun lapseni oli 4 päivää kun päästiin sairaalasta pois, ei olis tullu mieleenkään ottaa ritolat kohta.
Aha, mun vauva oli 5vko tullessaan kotiin ja mä olin siinä syntymän ja kotiutumisen välillä käynyt vetämässä pään täyteen juhannusfestarilla lapsen isän kanssa. Teki ihan terää nollata tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?!? Oletko täysi ääliö?
Sille vauvalle se on ihan sama, onko äiti baarissa vai linnan baarissa!
Ajattelepa asiaa sen VAUVAN kannalta jos pystyt.
Minä lähdin baariin lapseni ollessa 5 vrk. Ja ihan yhteiskunta kelpoinen siitä on tullut.
Kummallakin on lapsia aiemmista liitoista. Paikallislehdestä sai käsityksen, että kyseessä oli ns. yllätysvauva. Äitiyslomaa pitää tosiaan vain maaliskuuhun saakka, hankkivat au pairin hoitamaan lasta. Ei oo vielä kovin kauan ollut Kouvolan kaupunginjohtaja, tuli Imatralta Kouvolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo vauva oli ollut hereillä puolituntia tuosta ajasta. Ollaan sitä nyt niin huolestuneita, jostain puolen tunnin poissaolosta vauvan lähistöltä. Lasten kehitys ei mene piloille tuollaisesta. Johan ihan vastasyntyneet saattavat sairaalassa joutua olemaan erossa äidistään valveilla ollessaan pidempään kuin tuo, eikä se ole ongelma kenellekään. Varsinkin keisarinleikkausten kohdalla.
Kyllä presidenttipari olisi ymmärtänyt, että joku jättää juhlat väliin, koska on saanut vauvan viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitä ei nyt varmaan ole kysymys, vaan siitä, millainen äiti jättää viikon ikäisen vauvansa hoitamatta (itse) jotta pääsee juhlimaan.
Niin, äiti. Entä isä, hänhän lähti juhlimaan myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myös aivan sama onko äiti jälkitarkastuksessa tai hammaslääkärillä tai hautajaisissa tai ruokaostoksilla. Jotain rajaa tähän vauvassa kiinni olemiseen. Joskus on tehtävä tai haluaa tehdä jotain muutakin kun imettää, kantaa tai katsella vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vauva nukkui melkein koko ajan eikä häntä jätetty hetkeksikään yksin.
Mikä ihmeen äitivouhotus nyt on?
Löysin juuri lehtijutun, jossa kyseinen henkilö kertoo pitävänsä maaliskuuhun asti äitiyslomaa.
Hyvähän sen vauvan nyt jo hyvissä ajoin tottua pärjäämään ilman äitiä, ettei vaan kiinny liikaa.