En jaksa työttömyyttä enää
Pahinta ei ole oikeastaan edes rahattomuus vaan ainainen häpeä ja syyllisyys tilanteesta ku ntyöttömyys on pitkittynyt ihan liikaa. turhaan joku tulee kohta hokemaan nohevana mene töihin,kun joitakin ei vain haluta ottaa ikinä mukaan suomalaiseen työelämään vaikka kaikkensa yrittäisi:( en jaksa olla enää te-toimiston ja kanssaihmisten sylkykuppina ja poljettavana:( ja ainainen pelko niiden vähienkin rahojan ementtämisestä(karenssi jostain pienestä unohduksesta, hallituksen uudet aktiivimallit jne.)ilomielin olisin ollut tämänkin ajan töissä, jos se vaan olisi ollut mahdollista mitenkään. vähintä mitä kanssaihmiset voisivat tehdä on työttömien syyllsitämisen lopettaminen, itse ainakin syyllistän ihan itse itseäni itsemurhan partaalle asti jokaikinen päivä
Kommentit (73)
Ap on sentään edes jollain tavalla vielä kiinni yhteiskunnan normien mukaisessa ajattelussa. Itse olen antanut niin täysin periksi, että en enää välitä mistään mitään. Ei ole paineita, eikä juuri harmita. Tiedostan tosin, että tarvitsisin varmaan jonkinlaista terapiaa tai ainakin psykologin kanssa keskustelua, jos ajatellaan, että minut pitäisi saada motivoitumaan panostamaan tosissani työelämään palaamisen eteen. En ole vuosiin päässyt edes työhaastatteluihin, eli en osaa edes kuvitella saavani töitä. En pääse edes työturvallisuus kortti koulutukseen, mitä vaaditaan jo lähes kaikissa "paskaduunipaikoissakin".
Minä niin toivoisin, ettei kukaan enää häpeäisi työttömyyttä. Se on ihan turhaa ajanhukkaa.
Itse en ole hävennyt sekuntiakaan.
Onko sun ala huonosti työllistävä? Missä päin asut?
Vahvoja ne jotka kykenevät olemaan häpeämättä työttömyyttään. Vaikeaa ellei mahdotonta se on pitkäaikaistyöttömänä ja työmarkkinatuella kituessa:/ Ei ole rahaa mihinkään esim. itsensä virkistämiseen välillä (edes kuukausittain) esim. joku harrastus, leffalippu tms.ei siis mikään luksusmatka mielessä vaan pieni arjen piristys jo auttaisi edes vähän. YHteiskunnan arvot ovat kovat (raha ratkaisee ja määrää kaiken), ja kaikki läheisetkin syyllistävät enemmän tai vähemmän tahallaan tai ehkä joku vahingossakin just tätä tuttua miljoonat kerrat kuultua mene töihi, miten et muka pääse minnekään töihin kun kaikki muut tuttuni/sukulaiseni työllistyvät aina lopulta jonnekin, tee ilmaistöitä, saat kokemusta ja työllistyt sitten sen avulla(itselleni ainakin eräskin rekryäjä suunnilleen nauroi kun työkokemus on melkein kokonaan näitä ilamistöitä/koulun harjoitteluita, kiinnostuksen lopahti siihen jne.)
Lääkärissä ei ole rahaa ravata sairauksineen valittamassa vähän väliä vaikka oireita on (ja se työttömän kohtelu on aika nuivaa, suorastaan jäätävää usein sielläkin...)ja sitten jostain te-toimsitostakin veetuillaan ja syyllistetään että ethän voi olla sairas kun et kerta ravaa lääärissä koko ajan/ole saikulla...Mää en pitäisi kivutonta eutanasiaa enää ollenkaan pahana tälle yhteiskunnan loiselle (siis itselleni) jos yhteiskunta edes sen antaisi armeliaisuuttaan halukkaille. Kun muuta ei ole tarjolla kun uhkailua(rahat pois!), kiristystä, kyttäämistä, kotrollointia, syyllistämistä asiosta joille ei itse voi mitään jne. Ja kannattaa kyllä juu kadehtia työttömän osaa yhteiskunnassa kun näitäkin valopäitä on tälläkin palstalla pilvin pimein!
hajoo siihen tilanteesees laiskuri. olisit hakenu kunnon ammattin mutta ylimielisyykssisäs menit salee yliopistoon opiskeleen hömpänpömpänpömppää. ihan oikein että akateemiset wannabet kärsii.!
Ap, me työttömäthän olemme hallituksen ja eliitin mielestä niitä iloisia, sohvalla makaavia loisia, joiden aika kuluu olutta juoden ja hirmuisia Kelan etuuksia nostellessa. (518€/kk nettona). Me olemme eliitin syöpä, joka täytyy pyyhkäistä pois loisimasta. Meidät työnnetään oppimaan elämänhallinnantaitoja, 9€/päivä pajalle, rakentelemaan linnunpönttöjä tms. karenssin uhalla, huolimatta työhistoriastamme. Kunta säästää pitkäaikaistyöttömien sakkomaksuista, sekä saa 10€/jokaisesta kuntouttavaan työtoimintaan työnnetyistä. Sekä saadaan työllisyystilastot kaunistettua. Sipilä voi kehua, kuinka hän on saanut työttömyyden laskettua.😂
Ihan sama täällä! Mulla on juuri noi samat tunnetilat ap:n kanssa. tuntuu, kuin olisi maahan tallottu purukumi ihmisten kenkien alla. Mä olen yrittänyt tehdä kaikki niin "oikein". Suorittanut kaksi tutkintoa, runsaasti jatko-opintoja ja kaikenmaailman höpö-kursseja. työharjoittelu-putkia.
nyt tajuaa, että mulla ei ole tulevaisuutta. Kyllä taas kyyneleet nousi silmiin, kun kuunteli sen zyskowiczin paasausta kansalaispalkasta, kuinka "työtön vain makaa kotona ja vaatii että naapuri elättää hänet... kuinka työtön katselee aamulla, kuinka naapuri vääntäytyy talvipakkasella auton ratin taakse ja itse voi jäädä lämpimien vällyjen väliin..
Nuo zyskowiczit ja kaikki muut työttömille: "menkää töihin"-huutelijat, ovat ihan samaa porukkaa kuin Se eräs 1700-uvun lopun kuningatar, joka tokaisi köyhistä että, "jos heillä kerran ei ole leipää, niin syökööt leivoksia"
Yritetään jaksaa ensi kevääseen. Tehdään sitten kaikkemme, että saadaan oikeasti inhimilliset, viisaat ihmiset valtaan ja suuri muutos oikeaan suuntaan.
Muistetaan ja muistutetaan muitakin, että kaikki muut puolueet paitsi Vihreät ja Vasemmistoliitto haluavat vastikkeellista sosiaaliturvaa. Vihreät ovat jo nousussa. Levitetään tietoa ja uskoa parempaan. Tehdään kaikkien aikojen muutoskevät! 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista, että tulee heti alapeukkuja, kun ehdottaa opiskelua. Mitähän haittaa siitä on näiden alapeukuttajien mielestä? Jos toinen vaihtoehto on työttömyyden ja heittopussina olon jatkuminen? Ja kirjoittaja ei vaikuta kovin tyytyväiseltä nykytilanteeseensa. Jos ai mitään tee omaksi hyväkseen, ei mikään myöskään muutu.
Jos ei ole enää 19-24 niin ei se opiskelijan status enää välttämättä mitään auta... toki se VOI parantaa työllisyyttä alasta riippuen mutta se voi myös olla pitkä 5-6 vuotta köyhyydessä kituuttamista ja sylkykuppina oloa, ei kaikki opiskelijat pääse mihinkään opiskelijapiireihinkään.
Oletko kuullut akk:sta?
Olen eläkeputkessa
Jätän suosiolle duunit niille, ketkä niistä tykkäävät
Tää ansiosidonnainen on ihan jees
Ansiosidonnainen on huijausta. Saat käteen puolet vähemmän kuin työssä.
Progressiivisen verotuksen takia kaikille jää lähes sama käteen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ollaan laittamassa nyt (kuntouttavaan?)tms.ilmaistöihin:(((( En jaska uskoa että muita tulen ikinä enää saamaankaan vaikka olen vielä aika nuori. On kokemusta jo aiemmi ntyökokeiluista, niihin otettiin aina vaan uusi harjoittelija heti jälkeeni ja olin useita kuukausia yhdessäkin paikassa. Eli en jaksa itse uskoa noihin työkokeiluihin palkkatöihin pääsemiseen, aika harvinaista taitaa loppuunsa olla sellainen mäihä. E tiedä jaksanko taistella edes joulun yli enää:((( suomen hyvistä sossutuista huutelijat eivät tosiaan ymmärrä (ja tuostakin "hyvistä"voidaan olla montaa mieltä..)miten työtön uuvutetaan ja kiusataan henkisesti raunioksi tässä maassa:((( Nöyryyttävää näpertelyä työllisyys"palveluissa"juoksutuksissa, konsulttien höpötyskursseilla, ilmaistöissä jne. Ne vievät vain aikaa ja energiaa oikeiden töiden hakemiselta ainakin minulta, ja paremminkin lamauttavat ja masentavat vain lisää turhuudellaan
Oletko hakenut keittiö-tai siivoustöitä? Eri henkilöstövuokrausfirmojen kautta voi suorittaa hygieniapassin, joka niihin vaaditaan.
Tänään tein itse 6 tunnin keikan ja ostin perheelle ylijäämälounasta. Perheemme söi vatsansa täyteen 5 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta ei ole oikeastaan edes rahattomuus vaan ainainen häpeä ja syyllisyys tilanteesta ku ntyöttömyys on pitkittynyt ihan liikaa. turhaan joku tulee kohta hokemaan nohevana mene töihin,kun joitakin ei vain haluta ottaa ikinä mukaan suomalaiseen työelämään vaikka kaikkensa yrittäisi:( en jaksa olla enää te-toimiston ja kanssaihmisten sylkykuppina ja poljettavana:( ja ainainen pelko niiden vähienkin rahojan ementtämisestä(karenssi jostain pienestä unohduksesta, hallituksen uudet aktiivimallit jne.)ilomielin olisin ollut tämänkin ajan töissä, jos se vaan olisi ollut mahdollista mitenkään. vähintä mitä kanssaihmiset voisivat tehdä on työttömien syyllsitämisen lopettaminen, itse ainakin syyllistän ihan itse itseäni itsemurhan partaalle asti jokaikinen päivä
Mä niin ymmärrän sua! Puoli vuotta työttömänä ja en oikeasti jaksa kohta enää! Valmistuin ammattiin, mutta en pääse töihin ilman alan työkokemusta (kokemusta vain harjoitteluista). Opiskelin aikuisena enkä tehnyt kesätöitä muiden opiskelijoiden tavoin. Tästä – ja muistakin vääristä valinnoista – voinkin sitten nyt ruoskia itseäni. Ja pelottaa, että mitä pidempään olen työttömänä, sitä hankalampi on työllistyä. Olisin lähtenyt mielelläni ilmaiseen työkokeiluun kerryttämään kokemusta, mutta sitä ei myönnetty, kun olen ollut vasta niin vähän työttömänä.
Joka päivä on kamppailua ahdistuksen ja huonommuuden tunteiden kanssa. Tulevaisuus tuntuu hyvin toivottomalta, ja välillä tuntuu, että voisi vain kuolla pois ja ehkä syntyä uudelleen, parempaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Yritetään jaksaa ensi kevääseen. Tehdään sitten kaikkemme, että saadaan oikeasti inhimilliset, viisaat ihmiset valtaan ja suuri muutos oikeaan suuntaan.
Muistetaan ja muistutetaan muitakin, että kaikki muut puolueet paitsi Vihreät ja Vasemmistoliitto haluavat vastikkeellista sosiaaliturvaa. Vihreät ovat jo nousussa. Levitetään tietoa ja uskoa parempaan. Tehdään kaikkien aikojen muutoskevät! 😊
Voi, kunpa ihmiset tosiaan jaksaisivat keväällä äänestää ja muistaisivat, että ensi kaudella tullaan tekemään suuret sosiaaliturvauudistukset. Vihreiden ja Vasemmistoliiton paikkamäärät tulisi saada todella suuriksi.
Olen pahoillani ap. Olin vain pari kuukautta työttömänä ja kyllä se otti koville ja menetin yöunetkin täysin. Hain monia paikkoja ja kävin uraohjauksessa, niistä ei sitten lopulta ollut mitään hyötyä kun sain paikan omien verkostojen kautta ihan sattumalta. Eniten ärsyttää kun jotkut suhtautuivat kuin olisin lomalla. Joo ei se ihan sama asia ole kun et saa palkkaa etkä pysty rentoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, me työttömäthän olemme hallituksen ja eliitin mielestä niitä iloisia, sohvalla makaavia loisia, joiden aika kuluu olutta juoden ja hirmuisia Kelan etuuksia nostellessa. (518€/kk nettona). Me olemme eliitin syöpä, joka täytyy pyyhkäistä pois loisimasta. Meidät työnnetään oppimaan elämänhallinnantaitoja, 9€/päivä pajalle, rakentelemaan linnunpönttöjä tms. karenssin uhalla, huolimatta työhistoriastamme. Kunta säästää pitkäaikaistyöttömien sakkomaksuista, sekä saa 10€/jokaisesta kuntouttavaan työtoimintaan työnnetyistä. Sekä saadaan työllisyystilastot kaunistettua. Sipilä voi kehua, kuinka hän on saanut työttömyyden laskettua.😂[/quote
Hyvin on mielipidevaikuttaminen onnistunut maassamme. Minä jouduin yt-neuvotteluissa pois, 55-vuotiaana, olen työttämänä. 200 työhakemusta lähettänyt, turhaan. Sukulaiseni, (varakkaat), häpeävät minua, koska olen työtön. Jos olet työtön,et ole mitään. Olet roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua ollaan laittamassa nyt (kuntouttavaan?)tms.ilmaistöihin:(((( En jaska uskoa että muita tulen ikinä enää saamaankaan vaikka olen vielä aika nuori. On kokemusta jo aiemmi ntyökokeiluista, niihin otettiin aina vaan uusi harjoittelija heti jälkeeni ja olin useita kuukausia yhdessäkin paikassa. Eli en jaksa itse uskoa noihin työkokeiluihin palkkatöihin pääsemiseen, aika harvinaista taitaa loppuunsa olla sellainen mäihä. E tiedä jaksanko taistella edes joulun yli enää:((( suomen hyvistä sossutuista huutelijat eivät tosiaan ymmärrä (ja tuostakin "hyvistä"voidaan olla montaa mieltä..)miten työtön uuvutetaan ja kiusataan henkisesti raunioksi tässä maassa:((( Nöyryyttävää näpertelyä työllisyys"palveluissa"juoksutuksissa, konsulttien höpötyskursseilla, ilmaistöissä jne. Ne vievät vain aikaa ja energiaa oikeiden töiden hakemiselta ainakin minulta, ja paremminkin lamauttavat ja masentavat vain lisää turhuudellaan
Et ota vastaan. Sanot että olet käynyt jo kaikki tarpeelliset ja tarpeettomat ponikurssit. Sama ohje kaikille. Niin kauan kun niiden antaa pyörittää niin kauan tätä jatkuu ja nöyryytys ja vääryys tulee vain pahenemaan.
Itse olen työttömänä työnhakijana ”töissä” niin eipä kukaan ole häirinnyt. En todellakaan syyllistä itseäni hetkeäkään. Tiedän tasan tarkkaan oman elämäni kulun, tiedän mitkä tilanteet on johtanut tähän.
Mutta jos hankalaksi aletaan, vedän koko valtion oikeuteen siitä miten se on kohdallani rikkonut lakia. Aloitan ylä-asteesta.
Ymmärrän, tiedän, miltä tuntuu, kun työ - tai opiskelupaikan saaminen on mahdotonta. Toivottavasti tämä yhteiskunnallinen tilanne joskus muuttuisi, niin, että kaikki saisivat olla mukana.
Eivät tehneet työtä. Sitä on tarjolla jos ei valkkaa.