Nämä esivaihdevuodet tuntuvat kamalilta
Kuukautiskierto tosi lyhyt, kuukautiset runsaat. Jatkuvasti hiottaa, öisin ei nukuta. Hormoneja en voi muiden sairauksien takia syödä. Mikä mahtaisi auttaa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hormonitasot mutattu? Oletko ollut gynellä?
Ei mutta menossa olen kun ajan saan.
Arvaapa, mitä se gyne sulle sanoo. Mä voin kertoa.
Se sanoo, että nuo on normaaleja esivaihdevuosien merkkejä kaikilla naisilla. Koska sä et voi syödä hormoneja, se kehottaa sua laihduttamaan, syömään terveellisemmin, harrastamaan reipasta liikuntaa joka päivä ja pitämään unirytmin säännöllisenä.
Miten unirytmi onnistuu kun herää aina väkisin aamuyöstä ja valvoo tuntikausia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä auttaisi?"
Vastauksia:
Aika. "Niin mutta ei tätä jaksa."
Hormonit. "En minä voi hormoneja syödä."
Ulkoilu, aromaterapia, taiteet, ihmissuhteet. "Ei tuollaiset tunnu auttavan."
Seksi. "Ei mies halua seksiä."
Tässä oma ehdotukseni: valittamisen lopettaminen ja positiivisuuteen keskittyminen. Mitäs siihen sanot?
Annoit alapeukun eli tyrmäsit tämänkin vinkin? :D :D :D
En antanut. Olen tänään ulkoillut n 2 tuntia. Seksiä harrastaisi vaikka heti jos olisi mies suostuvainen mutta kun ei ole. Hormonit ei käy ja aika tietysti auttaa mutta ei jaksa/kestä odottaa. Aromaterapiaa en ole kokeillut.
Niin mutta kuinka kommentoit tuota minun neuvoani: lopeta valittaminen ja keskity positiivisuuteen?
Onko tämä mielestäsi hyvä vinkki vai tyrmäätkö sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hormonitasot mutattu? Oletko ollut gynellä?
Ei mutta menossa olen kun ajan saan.
Se sanoo, että nuo on normaaleja esivaihdevuosien merkkejä kaikilla naisilla. Koska sä et voi syödä hormoneja, se kehottaa sua laihduttamaan, syömään terveellisemmin, harrastamaan reipasta liikuntaa joka päivä ja pitämään unirytmin säännöllisenä.
Miten unirytmi onnistuu kun herää aina väkisin aamuyöstä ja valvoo tuntikausia?
Mä rakastan sua ammattivalittaja? Sä olet mun peruskallio maailmassa, jossa kaikki muu on niin häilyväistä ja muuttuvaista. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä auttaisi?"
Vastauksia:
Aika. "Niin mutta ei tätä jaksa."
Hormonit. "En minä voi hormoneja syödä."
Ulkoilu, aromaterapia, taiteet, ihmissuhteet. "Ei tuollaiset tunnu auttavan."
Seksi. "Ei mies halua seksiä."
Tässä oma ehdotukseni: valittamisen lopettaminen ja positiivisuuteen keskittyminen. Mitäs siihen sanot?
Jos tuntisit minut livenä tietäisit etten valita mutta yritän vastedes hymyillä aina.
Annoit alapeukun eli tyrmäsit tämänkin vinkin? :D :D :DEn antanut. Olen tänään ulkoillut n 2 tuntia. Seksiä harrastaisi vaikka heti jos olisi mies suostuvainen mutta kun ei ole. Hormonit ei käy ja aika tietysti auttaa mutta ei jaksa/kestä odottaa. Aromaterapiaa en ole kokeillut.
Niin mutta kuinka kommentoit tuota minun neuvoani: lopeta valittaminen ja keskity positiivisuuteen?
Onko tämä mielestäsi hyvä vinkki vai tyrmäätkö sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua valittaja...
Eikö sulla edes näin itsenäisyyspäivänä olisi mitään mukavaa kerrottavaa?
Kuinka ihmeessä jaksat itse tätä jatkuvaa valittamista?
Ai, esivaihdevuosista ei saisi keskustella. On kivaa kerrottavaa. Saatiin eilen paljon hirvenlihaa, tein niistä tänään ruokaa. Muu perhe kävi luistelemassa ja minä kävelin sen aikaa radan reunaa, joten ulkoilun n 1,5 tuntia.
Loistavaa!
Muista tämä kun meinaat aloittaa seuraavan valituksesi. Mietit, mitä mukavaa on tapahtunut ja teetkin sitten sen aloituksen siitä!
Tämä ei ollut valitus vaan vertaistuki ja vinkkiketju jos joku olisi saanut apua tähän vaivaan muusta kuin hormoneista.
Kerroin jo edellisellä sivulla.
Kaikki me vanhenemme...En ole ap, mutta en aio alistua vanhenemisen vaivoihin, haen apua vaikka mistä.
Good for you!
Toivottavasti kaikki pitävät huolen itsestään, mutta silti vanhenemme.
No mä olen lusinut läpi esivaihdevuodet, vaihdevuodet ja kaksi syöpää. Nyt menossa vain yksi invalidisoiva sairaus.
Mutta kaikki nuo on mun elämässäni ihan sivuseikkoja. Keskityn tietoisesti ihan muuhun, kaikkiin hyviin asioihin mitä on. En valita (no joo, myönnän että syöpähoitojen aikana on saattanut päästä pari perkelettä).
Kun päättää olla tyytyväinen ja onnellinen, sitä ON tyytyväinen ja onnellinen. Se on ihan aivokemiaa ja tutkittu juttu.
"Jos tuntisit minut livenä tietäisit etten valita mutta yritän vastedes hymyillä aina."
En tunne sinua livenä. Mutta kiinnostaa, miksi sitten valitsit nikiksesi "Ammattivalittaja"?
Vierailija kirjoitti:
No mä olen lusinut läpi esivaihdevuodet, vaihdevuodet ja kaksi syöpää. Nyt menossa vain yksi invalidisoiva sairaus.
Mutta kaikki nuo on mun elämässäni ihan sivuseikkoja. Keskityn tietoisesti ihan muuhun, kaikkiin hyviin asioihin mitä on. En valita (no joo, myönnän että syöpähoitojen aikana on saattanut päästä pari perkelettä).
Kun päättää olla tyytyväinen ja onnellinen, sitä ON tyytyväinen ja onnellinen. Se on ihan aivokemiaa ja tutkittu juttu.
Eli kun kuset on lattialla niin ei muuta kuin tuntemaan tyytyväisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiskierto tosi lyhyt, kuukautiset runsaat. Jatkuvasti hiottaa, öisin ei nukuta. Hormoneja en voi muiden sairauksien takia syödä. Mikä mahtaisi auttaa?
Ei mikään. Kohtaloksesi on tullut syntyä suomalaiseksi naiseksi. Syvin osanottoni. 😆