Naisella lapsia eri miehille
Onko kyse siitä ettei ajatella 5 minuuttia eteenpäin elämää vai kuinka tähän tilanteeseen ajaudutaan?
Omassa lähipiirissäni nainen, jolla 4 lasta ja jokaisella eri isä. Vanhin lapsi 11v ja nuorin 6kk. Nainen myös mennyt naimisiin kahdesti. Ensimmäisellä kerralla seurusteli KUUKAUDEN ennen naimisiin menoa. Avioliitto nro 2 solmittiin alle vuoden seurustelun jälkeen. Nainen kiukuttelee, kun ei saa koskaan viettää rauhassa viikonloppua. Kaikille lasten isille kun ei yleensä sovi sama viikonloppu ottaa jälkikasvuaan luokseen. Itsestä tämä kaikki on hämmentävää, vaikkei se minulle kuulukkaan. Mitä muut mieltä?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äskettäin uutisoitiin tutkimuksesta, jonka mukaan narsisteihin ”mieltyneillä” naisilla on eniten lapsia. Ihan loogista. Viimeistään lapsen syntymisen jälkeen (narsisti)mies lähtee lätkimään, nainen aloittaa uuden parisuhteen (taas narsistin kanssa) ja taas sama alusta. Moni tuollainen nainen on myös läheisriippuvainen.
Ehkä narsistimiesten kannattaisi miettiä lastenhankintaa tarkemmin? Vaikka helppoahan se toki on, kun ainahan ne äidit niistä lapsista jää huolehtimaan vaikka itse häipyisi saman tien.
Linkki uutiseen, tai ennen kaikkea tutkemukseen. Minä olen sitä mieltä, että jos kerran naisella on oikeus päättää lisääntymisestään, niin hänen tulee pystyä huolehtimaan jälkeläisistään itse, ilman yhteiskunnan tukea. Sitten kun mies voi omista jälkeleäisistään päättää tasa-arvoisesti, ja omaa samat mahdollisuudet olla lähivanhempi, niin silloin voimme puhua miesten velvollisuuksista.
Eli sun mielestä miehet voivat paneskella huoletta ympäriinsä, ja jättää naisen huolehtimaan lapsista. Miksi tehdä lapsia, jos niistä ei huolehdi? Et sitten varmaan katso pahalla etä-äitiäkään, jolla monta lasta eri miesten kanssa ja isät näistä lapsista huolehtivat joko pakosta tai omasta tahdostaan.
Biologialla on osansa tässä. Mies ei sen mukaan voi ikinä olla samassa osassa kuin nainen. Kun siihen saattaa mennä vielä aikaa, että mies pystyy synnyttämään ja imettämään.
Ne on aika pieni osa väestöstä, jotka pystyisivät huolehtimaan lapsistaan ilman yhteiskunnan tukea. Päivähoito on muuten myös yhteiskunnan tukea ja kallein menoerä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äskettäin uutisoitiin tutkimuksesta, jonka mukaan narsisteihin ”mieltyneillä” naisilla on eniten lapsia. Ihan loogista. Viimeistään lapsen syntymisen jälkeen (narsisti)mies lähtee lätkimään, nainen aloittaa uuden parisuhteen (taas narsistin kanssa) ja taas sama alusta. Moni tuollainen nainen on myös läheisriippuvainen.
Ehkä narsistimiesten kannattaisi miettiä lastenhankintaa tarkemmin? Vaikka helppoahan se toki on, kun ainahan ne äidit niistä lapsista jää huolehtimaan vaikka itse häipyisi saman tien.
Linkki uutiseen, tai ennen kaikkea tutkemukseen. Minä olen sitä mieltä, että jos kerran naisella on oikeus päättää lisääntymisestään, niin hänen tulee pystyä huolehtimaan jälkeläisistään itse, ilman yhteiskunnan tukea. Sitten kun mies voi omista jälkeleäisistään päättää tasa-arvoisesti, ja omaa samat mahdollisuudet olla lähivanhempi, niin silloin voimme puhua miesten velvollisuuksista.
Eli sun mielestä miehet voivat paneskella huoletta ympäriinsä, ja jättää naisen huolehtimaan lapsista. Miksi tehdä lapsia, jos niistä ei huolehdi? Et sitten varmaan katso pahalla etä-äitiäkään, jolla monta lasta eri miesten kanssa ja isät näistä lapsista huolehtivat joko pakosta tai omasta tahdostaan.
Biologialla on osansa tässä. Mies ei sen mukaan voi ikinä olla samassa osassa kuin nainen. Kun siihen saattaa mennä vielä aikaa, että mies pystyy synnyttämään ja imettämään.
Ne on aika pieni osa väestöstä, jotka pystyisivät huolehtimaan lapsistaan ilman yhteiskunnan tukea. Päivähoito on muuten myös yhteiskunnan tukea ja kallein menoerä onkin.
Kyllä. Niin kauan kun äiti voi käytännössä viedä lapsen isältään, tulee äidin huolehtia lapsesta, ilman yhteiskunnan, tai miehen tukia. Sitten kun molemmilla on samat oikeudet puhutaan samoista velvollisuuksista.
Mulla on kaksi lasta ja molemmilla eri isä. Olisin tietysti itsekin toivonut liiton toimivan ensimmäisen isän kanssa, mutta hänen mielenterveysongelmansa ja väkivalta pakotti minut ottamaan lapsen ja häipymään. Vuosien yksinäisyyden jälkeen tapasin nykyisen mieheni ja meillä on yhteinen lapsi. Tiedän että varmasti on ihmisiä jotka pitävät minua huonona naisena, mutta eiväthän he tiedä mitä taustalla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet sitä mieltä, että fyysisessä työssä tulee maksaa vahvemmalle enemmän palkkaa, koska biologia? Oletko joskus kuullut kuinka joku sanoo rusinat pullasta, ja et ymmärrä kuinka se vaikuttaa myös sinun elämään. Minä olen naisten oikeuksien kannalla, mutta olen myös isä, ja tämä on yhteiskuntamme suurin epätasa-arvon kohta, jopa suurempi kuin armeija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sellanen turn offi jos 3-4 lasta ja kaikilla eri isät. Kertoo jotain naisesta.
Minulla on ystävä, jolla on kolme lasta ja kaikilla on eri isä. Yhden lapsen isä kuoli, toisen isä alkoholisoitui nopeasti ja lähti. Kolmannen miehen kanssa ystäväni on ollut naimisissa jo pitkään, lapsi syntyi muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen. Mitä tämä sinusta kertoo ystävästäni?
Että hän on lu*ka joka ei ole kovin nirso miesseuran suhteen. Eikä luultavasti käytä ehkäisyä jostakin "peeriaatteellisesta" syystä.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen jolla on 10 lasta ja kaikilla eri isät. Ikääkään ei ole kun jotain 34 tai 35 kyseisellä mammalla. Ei ole opiskellut koskaan, eikä ole töitäkään tehnyt. Tai no ei ole ehtinyt muuta tekemäänkään kuin olemaan haarat levällään xD
Eihän tuo välttämättä vaadi kuin 10 seksikertaa jos on hyvin hedelmällinen! Itse tiedän nimittäin naisen, joka on ollut koko elämänsä haarat levällään, mutta yhtään lasta ei ole ilmaantunut vaikka kovasti sellaista toivoisi.
Jotenkin hassua, että joku ajattelee kaikki useamman lapsen äidit jonain seksihulluina. Kaikki lestadiolaisnaisetkaan eivät varmaan muuta tee kuin nussivat jatkuvasti :D
Jotenkin hassua että joku ajattelee, että tämä on keinohedelmöitetty ha vaati isiä tekemään osan kotitöistä.
Syyt vaihtelee laidasta laitaan. Jotkut ovat vaan tyhmiä ja välinpitämättömiä toiset ajatteli pitkän hyvän liiton kestävän loppuun saakka mutta muutaman hyvän vuoden jälkeen tuli syystä tai toisesta muutos, uus kumppani ja elämä jatkuu, joillakin on vaan huono onni, toiset tykkää lapsista mutta ei isähahmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet sitä mieltä, että fyysisessä työssä tulee maksaa vahvemmalle enemmän palkkaa, koska biologia? Oletko joskus kuullut kuinka joku sanoo rusinat pullasta, ja et ymmärrä kuinka se vaikuttaa myös sinun elämään. Minä olen naisten oikeuksien kannalla, mutta olen myös isä, ja tämä on yhteiskuntamme suurin epätasa-arvon kohta, jopa suurempi kuin armeija.
Eihän fyysisestä työstä yleensäkään makseta isompaa palkkaa, esim. fyysistä työtä tekevä duunari vrt. koulutetumpi viranhaltija. Millä tavoin olet naisten oikeuksien kannalla?
Ko kommentoija ilmeisesti viittasi biologialla siihen, että miehet eivät pysty esim. imettämään, olemaan raskaana ja synnyttämään. Nuo ovat biologisia faktoja. Se biologia myöskin hormononaalisesti vaikuttaa naisen kykyyn olla äiti ja lapsen ensisijainen hoivaaja. Mies voi olla aivan erinomainen isä ja hoivahenkilö, mutta biologisesti hänen kehossaan ei tapahdu samanlaisia asioita kuin naisella raskauden aikana.
Suomen lait maanpuolustuksesta ovat mitä ovat. Todennäköisesti miesten aivan omakätisesti laatimia. Mutta nekin perustuvat kuitenkin tietynlaiseen realismiin asioista. Miehen ei tarvitse esim. kerran kuukaudessa miettiä siellä metsäkeikalla miten hoitaa verta valuvaa alapäätään viikon verran.
Joillakin on kiire panettaa itsensä paksuksi että mies jäis edes vähäksi aikaa. Epätoivosta, nämä on yleensä vähäälysiä tai tosi rumia tai kumpaakin.
Jos ylt'ympäriinsä lisääntyminen jatkuu, serkusavioliitot yleistynevät, kun ihmiset eivät enää tiedä kaikkia (puoli)sukulaisiaan.
Kertoo sen ettei tiedä ehkäisymenetelmistä yhtään mitään.
Tai yrittää elää pelkillä tuilla, kun jatkuvasti puskee kakaroita maailmaan.
Ja mukamas on syntyvyys laskussa :D
Jotkut tuntuu sikiävän jo nähdessäänkin kikkelin vilahtavan edessään xD