Minulla alkaa olla jo mitta täynnä päiväkodin "lastenvahtina" - nimikoikaa laiskat akat ne lastenne vaatteet!!!
Kommentit (86)
Ihanko tosissasi kuvittelet, että vähäinen hoitajien määrä on vanhempien toivomus tai vaatimus?
Turhaan sinä lapsille tai vanhemmille kiukuttelet. Eivät he pysty tilannetta toiseksi muuttamaan.
Päiväkodin johto päättää toimintatavat ja sen miten resursseja hankitaan. Päättäjät ovat määrittäneet minimitason, ja jostain syystä useimmat päiväkodit pyrkivät juuri siihen minimitasoon tai sen alle. Ei se ole vanhempien syy, että parempaa ei ole tarjolla.[/quote]
Ihanko tosissasi sinä kuvittelet, että hoitajat huvikseen hukkaavat vaatekappaleita ja kuuntelevat sitten vanhempien valitusta? Kyllä siellä päiväkodissa hoitajat tekevät parhaansa vähäisillä resursseilla, silloin myös vanhempien on tajuttava ettei ne kadonneet kurarukkaset ole päivän tärkein asia. Vanhemmat voivat myös kysellä johtajilta onko henkilökuntaa riittävästi. Vanhempien viesti on se mikä kuullaan.
Vierailija kirjoitti:
Ah, kun tuli muisto lasten päiväkotiajoista. Valtaosin meni kaikki mallikkaasti oli varavaatteet jne. MUTTA jos jotain sattui puuttumaan niin siitä jäkätettiin just mulle. Vaikka isä olisi hoitanut parin päivän viennit ja noudot, niin hänelle hymyiltiin vaan ja sanottiin että hyvin on mennyt, eikä mitään ihmeellistä. Sit kun minä ilmestyn näkyville, niin kerrotaan mitä kaikkea on edellisinä päivinä puuttunut ja miten olis pitänyt olla aikaisemmin tai muistaa tuoda joku lappu jne.
Mies nauroi asiaa kotona kun siitä puhisin, ettei hänelle kukaan mitään koskaan kommentoinut negatiivista. Mieheni ainakin ymmärtää kyllä kuulemansa, joten varmaan moni muukin mies, joten toivottavasti tänä päivänä viestit kulkee suoraan miehillekin. Jos ei, niin jo olis aika.
Totta, asenteet ovat yhä aataminajoissa. Huomaan sen itsestänikin. Olen hammashoitaja ja joskus työssäni joudun siirtää/perua potilaiden aikoja. Kun peruttava potilas on lapsi, soitan aina äidille. Mutta toisaalta lapsen tiedoissa on yleensä aina juuri äidin puhelinnumero, vain joskus harvoin molempien vanhempien. Omalle kohdalleni ei ole koskaan sattunut pelkkää isän numeroa ja olen ollut alalla toistakymmentä vuotta. Ja silloin kun tiedoissa on molempien numero, valitsen sen äidin. Kummallista..
Joo, kun flirttailet lapsen isälle siinä ovella aamulla niin mainitseppas vielä että teillä on kestotussi siinä seinällä roikkumassa jolla voisi pikku-jorman haalariin laittaa nimen. Ja sitten, pliis, vaihda ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta näin vanhempana toivoisi, että päiväkodissa olisi vuorossa edes yksi lukutaitoinen. Silloin ei meidän Elvin repusta (nimi lukee todella isolla) otettaisin muille lapsille Elvin nimellä nimikoituja sukkia, housuja ja paitoja. Olen todella kyllästynyt siihen, että lasta hakiessa minulle valitetaan, että lapsella ei ole kumisaappaita. Minä ihmettelemään, että miksi ei ole, niitä pitäisi olla yksi pari jopa varavaatteissa ja sitten ilmenee, että Elvin vaatteet on annettu muille vain siksi, että lukutaidottomat hoitajat luulivat, että ne uudet saappaat ovat Riian kun hän niistä niin tykkäsi. Ai oliko niissä nimikin?
Miten sä nimikoit sukat? Itse en ole keksinyt, tahtoisin vinkkiä :)
Pienillä tekstiilitarroilla. Niitä saa valmiina.
Jep, tilasin netistä ja niiden toimitus kesti vain kuusi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
En mä vaan jaksa ja menee ilman nimeä paremmin kirpparilla kaupaks.
Varsinkin varastetut on helpompi myydä kun niissä ei ole nimeä.
Meillä kyllästyttiin päiväkotiin katoaviin vaatteisiin ja tehtiin sitten niin että hankittiin halpoja ja käytettyjä vaatteita tarhaan ja kirjoitettiin lapsen nimi tussilla suoraan haalarin selkään, kinttaiden kylkiin ja saappaiden varsiin, niin johan alkoi pysyä tallella.
Ihanko tosissasi kuvittelet, että vähäinen hoitajien määrä on vanhempien toivomus tai vaatimus?
Turhaan sinä lapsille tai vanhemmille kiukuttelet. Eivät he pysty tilannetta toiseksi muuttamaan.
Päiväkodin johto päättää toimintatavat ja sen miten resursseja hankitaan. Päättäjät ovat määrittäneet minimitason, ja jostain syystä useimmat päiväkodit pyrkivät juuri siihen minimitasoon tai sen alle. Ei se ole vanhempien syy, että parempaa ei ole tarjolla.