Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua kanssani kunnon häitä, mutta eksänsä kanssa oli kunnon häät!

5 v hukkaan? ;(
05.12.2018 |

Olemme olleet yhdessä 5 v ja esille on noussut naimisiin menomahdollisuus. Olemme iältään 40+. Mieheni on ollut ennen aviossa, minä en. Mieheni on (kyllästymiseen asti) kertoillut ensimmäisistä häistään, miten siellä oli vimpan päälle kaikki, kaikki oli suurta ja kaunista. En tiedä miksi hän niitä mulle on kertoillut, ei minua kiinnosta yhtään ja olen sen sanonutkin. Ajattelin että toisaalta kiva, mies arvostaa tärkeätä päivää näin paljon joten tiedossa on nyt minullekin todella ihana päivä upeine puitteineen. Mutta nyt loukkaannuin todellakin sillä hän sanoi että JOS hän on toista kertaa menossa naimisiin, haluaa mahdollisimman halvat ja pienet häät! Tämä oli minulle sellainen kylmä suihku, että olen jo harkinnut eroamista.

Joku voi nyt kommentoida että olen lapsellinen, mutta se ei poista sitä että todella loukkaannuin enkä varmasti halua mitään karua vihkimistilaisuutta. Tietäen vielä tuon miehen ensimmäisen hääpäivän.

Miten mieheni voi olla näin ajattelematon? Näkökulmia puolesta ja vastaan ottaisin vaikka melkein olen jo tehnyt päätöksen luovuttaa tämän miehen suhteen. Eikö hän ole päässyt henkisesti eroon eksästään kun tuota muistoa täytyy näin vaalia?

Ja minkään omaisuuden perässä en ole, avioehdot tehtäisiin, joten tämän kerron ennen kuin joku ehdottaa että odotan miehen rahoja, en odotan. Olemme kumpikin ihan elättäneet itse itsemme tuloillamme ja myös häät luonnollisesti maksaisimme puoliksi joten mitään maksajaa en etsi.

Ja miksi on pitänyt niin paljon kertoa niistä häistä kun mun kanssani meinataan suorittaa asia alta pois kuten jokin Kelassa käyminen? En nyt tunne oloani kovinkaan haluttavaksi.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Mä en nyt halua olla ilonpilaaja, mutta... kun ollaan jo 40+ ikäisiä, niin on vaan hyväksyttävä, että tietyt asiat elämässä on ollutta ja mennyttä. Ne upeat häät, elämää suurempi rakastuminen, yhteinen oman kodin rakentaminen, perheen perustaminen... hän on tehnyt jo nuo kaikki asiat. Jonkun toisen kanssa.

Moni yrittää rakennella jotain ihan epätoivoisia uusperhekuvioita siinä toivossa, että se uusi perhe voisi olla yhtä hyvä perhe, kuin se ensimmäinen. Ei se voi. 

Tietyt asiat elämässä voi kokea vain kerran. Ei niiden toisintaminen tuo muuta kuin säälittävyyttä ja b-luokan halpameiningin mieleen. 

Antakaa olla. Nauttikaa siitä, mitä teillä on. Ottakaa se vastaan sellaisena kuin se on, juuri nyt. Ne prinsessahäät ja muut siihen liittyvät ovat nuoremmille, se juna meni jo. Älkää takertuko nuoruuteen, ei se tule takaisin. Eläkää tätä päivää.

Puhut asiaa. Olen huomannut tuon. Olisi ihannetilanne jos pystyisi pitämään perheen kasassa sen ihmisen kanssa jonka sen perusti nuorena. Paljolta säästyisi kun pystyisi. Ne uusioperheviritykset keski-ikäisenä ovat todella vääntöä, hirveitä kompromisseja joka asiassa joissa kuitenkin osapuolia v***ttaa paljon vaikka tahtoakin olisi. Mutta kun se on se uusioperheviritys! Siihen vielä vanhojen suhteiden traumat ja se "invalidisoituminen" kun ei ole päässyt eroon kunnolla henkisesti siitä nuoruuden suuresta rakkaudesta jonka kanssa ne prinsessahäätkin tanssittiin.

On aivan eri asia nuorena lyödä hynttyyt, elämä ja talous yhteen kun 50-vuotiaana jonkun uuden ihmisen kanssa alkaa rakentamaan elämää alusta, molemmilla niin paljon p**aa taustallaan että se on todella vaikeata. Tähän vielä lisäksi joku skitso ex-puoliso jommankumman osalta plus jomman kumman lapset joiden kanssa monenlaisia mm. hyväksymisongelmia.

Jos lyö hynttyyt yhteen keski-ikäisenä, kannattaa selvittää miksi ero aiemmasta ydinperheestä tuli!

Uusperhe ei ole oikea perhe. Se on kaaosta ja taistelua.

Vierailija
102/102 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä eroaisin. Etsi sellainen mies joka ei vielä ole ollut naimisissa ja vietätte yhdessä sitten kauniit häät.

Miten voi erota jos ei ole ollut naimisissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä