Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko melatoniini aiheuttaa painajaisia?

Vierailija
04.12.2018 |

Ostin eilen ilman reseptiä saatavia melatoniini-tabletteja, koska ajattelin, että ne auttaisivat minua nukahtamaan paremmin koska minulla nukahtaminen on vaikeaa. Aamulla kävin vessassa ja menin vielä hetkeksi nukkumaan, mutta nukuin levottomasti ja näin kummallisia, melko aidon tuntuisia painajaisia. Voivatko ne johtua siitä melatoniinista vai oliko kyseessä vain sattuma?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä melatoniinin ylärajaa. Olen ottanut kaupasta saatavia1,5mg tao 1,9mg toisinaan kajsi kappaletta. Koko yötö niillä ei voi nukkua vain muutaman tunnin.

Joskus aamulla olo on ollut jotenkin pöpperöinen.

Joissakin maissa melatoniinia (hormoni) ei saa edes apteekista. Asiaa on tutkittu liian vähän.

Vierailija
22/33 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan hengittämisen kirjoitti:

AV:lla kaikki on jollekin vaarallista, joten se on vaarallista kaikille. Jopa hengitysilma.

Ja kun sinulle ei nyt satu tulemaan esim. painajaisia, voit vapaasti v*ttuilla muille. Itse olen huomannut melatoniinin tuovan mielettömän vauhdikkaita ja erikoisia unia. Kun monella henkilöllä on tällaisia kokemuksia, niin ole sinä u*uvatti hiljaa, senkin jokatason ja -tapauksen mittari.

Lääkkeiden vaikutukset ovat yksilöllisiä. Mikä ei sovi juuri sinulle, voi auttaa miljoonia muita. Kieltääkö se pitäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin painajaisia kun olen melatoniinia ottanut. Viimeinen tabu purkissa jäljellä. En hanki enää.

Vierailija
24/33 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin pahoja uniongelmia ollut jo parikymmentä vuotta. Kaikkea olen kokeillut. Melatoniini on nyt käytössä ollut puolisen vuotta, 3mg pitkävaikutteinen. Joskus joudun ottamaan vielä unilääkettä päälle, että saan unta. Lääkärit ovat aika eri mieltä melatoniinin haitoista. Painajaisia minulle tulee, jos otan melatoniinin liian myöhään illalla. Kiinnostaisi tietää myös sen vaikutuksesta hormonitoimintaan. Varsinkin tyttäreni kohdalla, joka suunnittelee perheenlisäystä ja käyttää samaista melatoniinia myös.

Vierailija
25/33 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää vahvasti siltä, että kaikki tämä on vain päänne sisällä. Melatoniinilla on todettu tutkimuksissa tismalleen samat haittavaiktukset kuin kalkkitableteilla. Tosin hyötyäkään ei juuri enempää ole.

Hohhoijaa.

Vierailija
26/33 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kirjoitti:

Mulle tekee levottomia ja välillä hyvin eläväisiä, voimakkaita, värillisiä ja visuaalisia unia.

Mulla sama homma. Työkaveri saa kuulemma melatoniinista unihalvauksia.

Vierailija
27/33 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan myös painajaisia melatoniinista! Mulle tulee myös niitä "tumahduksia" ennen nukahtimista herkemmin..

Vierailija
28/33 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on eka kerta kun tästä palstasta on hyötyä mulle.

Lääkäri suosittelee melaton. Ei kuulemma haittoja.

Saan hirveitä ahdistavia painajaisia, jos otan yli 1 mg.n

On hyvä kuulla, että tää on yleistä.

Kiitos.

Vierailija
29/33 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini on paljon vaarallisempaa kuin Ketipinor, vaikka sitä saa käsikauppalääkkeenä mielettömiä yliannostuksia.

Nyt jotain vähän parempaa perustelua ja lähdettä kehiin! Edesvastuutonta valheiden levittämistä. Ketipinor on järkyttävä myrkky ja tiedän sen sitä käyttäneenä. Melatoniinilla ei ole ollut minulle minkäänlaista vaikutusta, ei hyvää eikä huonoa. Neuroleptit sen sijaan aiheuttavat tunnetustikin aivojen kutistumista ja jopa pysyviä liikehäiriötä, joita minullekin tuli "hoidon" aikana.

Vierailija
30/33 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini on paljon vaarallisempaa kuin Ketipinor, vaikka sitä saa käsikauppalääkkeenä mielettömiä yliannostuksia.

Millä tavalla vaarallisempaa? Onko tälle väitteelle jotain perusteluita? Olisi aina hyvä kertoa onko kyseessä oma "musta tuntuu" vai esim. tutkimustulos tms.

Ja ap:n kysymykseen: melatoniiniöistä on jäänyt mieleen nimenomaan se kun herää tokkuraisena monta kertaa keskellä yötä nähtyään juuri jotain keskimääräistä sekopäisempää unta.

Vierailija
31/33 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/33 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kokeilin melatoniinia ja unissa availin ruumissäkkejä, joista ryömi zombietyyppejä. Never ever ikinä enää melatoniinia mulle. 

Vierailija
33/33 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että melatoniinilla voi olla tuollaisia vaikutuksia :O olen syönyt 1,5-3 mg vahvuudella muutamia satunnaisia viikkoja, ei ole ollut painajaisia eikä pelkotiloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi