Kauheimmat joululaulut
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se hylätty mummo" -kappale, masentava.
"Ei itkeä saa ei meluta saa" - älä näytä tunteitasi
"pääsköön vangit vankiloistaan" -juu ei
"Varpunen Jouluaamuna" - ranteet auki.
Suomalaisuuden ytimessä!
Eihän varpunen jouluaamuna ole mikään ranteet auki-kappale, vaan kaunis mutta surullinen laulu siitä, että ei meillä kaikilla ole sitä rakkainta täällä joulua meidän kanssa viettämässä. Se on elämää, ei jotakin mitä pitäisi piilotella edes jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Se Joel Hallikaisen jossa se määkii "Tähden, tähdistä kirkkaimman".. - surkeat sanat ja vielä kaiken huipuksi se jää soimaan päähän tuntikausiksi! Olin pari päivää sitten joulumyyjäisissä ja soi siellä, ja soi päässä vielä illalla. Yhdessä vaiheessa olin valmis juomaan tajun kankaalle että pääsisin siitä tuskasta eroon.
Toinen aivan kauhea on Anna Hanskin Tontun tehtävät jossa pukki pitää "virkistää" MITÄ HELVETTIÄ??
No pukki makaa tietysti krapulassa ja sille pitää viedä vähän tasoittavaa.
Mielummin vaikka tekopirteitä rallatuksia kuin näitä surullisia itkuvirsiä. En kestä yhtään Varpusta jouluaamuna ja mitä näitä suomalaisia hartaita joululauluja nyt onkaan.
Olen liian herkkä ja nuo kaikki saa itkemään enkä halua käyttää ihanaa joulunaikaa itkemiseen. Kuuntelen siis Sinatraa.
Lapsena ihmettelin siinä laulussa sitä ´´laps´ hankeen hukkuu..´´.Vasta aikuisena pääsin tietämään,että ei se niin ollut vaan ´´laps´ han,ken hukkuu,unhoittuu...´´.Tämä on niin vanha sanoitus että on varmaan ajateltu olevan runollisempaa ilman ään pilkkuja,tai sitten kielen kirjoitusasu ei ollut vielä vakiintunut.
Se köyhän miehen we are the world -kopio "Mikä saa sut joulumielelle" tms. Ou mai gaad! Samoin Mikko Alatalon "... ei kukaan voi tehdä kaikkea/mut jokainen voi tehdä jotakin/..../.. väistyisi sotakin" Verisuonet kirskuu päässä kun nuo soi, usein vielä melko peräkkäin jouluradiossa
The little drummer boy, en vaan voi sietää sitä. Niin ällö.
Useimmat rock- ja pop-joululaulut ovat hirveitä... Wonderful Christmas time, Merry Xmas everybody, Jingle bell rock, Driving home for Christmas, Rockin' around the Christmas tree, Do they know it's Christmas, All I want for Christmas is you...
Ainoastaan Whamin Last Christmas saa synninpäästön, koska George Michael ei voi koskaan olla huono. ;-)
Kaikki Essi Vuorelan rais-kaa-mat...!
En etsi valtaa, loistoa... matkalla lottokioskille.
Viime viikolla kuulin kaupassa jonkun ihan hirveän renkutuksen, jossa laulettiin Korvatunturin juhlista ja Joulumuori tanssitti kaikkia tonttuja vuorotellen, viimeisenä tanssimaan pääsi itse Joulupukki. Se oli jotenkin irstas kappale. :D
Mummo, missä sukulaiset lennähtävät syömään vanhuksen jääkaapin tyhjäksi ja sitten poistuvat kiireesti.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena ihmettelin siinä laulussa sitä ´´laps´ hankeen hukkuu..´´.Vasta aikuisena pääsin tietämään,että ei se niin ollut vaan ´´laps´ han,ken hukkuu,unhoittuu...´´.Tämä on niin vanha sanoitus että on varmaan ajateltu olevan runollisempaa ilman ään pilkkuja,tai sitten kielen kirjoitusasu ei ollut vielä vakiintunut.
Hukkuu eli joutua hukkaan? MInä aina ihmettelin, miten paljon lunta onkaan, kun lapsi hukkuu sinne! Toinen ihmettelemäni asia oli Varpunen jouluaamuna -laulussa: Joulu on koditon, varpuseni onneton. Vasta vähän aikaa sitten joku selvensi minulle, että sanat ovat kyllä oikein, mutta rytmitys väärä. Se on: Joulu on - koditon varpuseni onneton.
Heisan, hopsan, falleralleraa... ton soittamisesta pitäisi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen.
Nisse-polkka on aivan hirveä. " älä sinä turhia kainostele... "
Lapsi tuoksuu joululta. Hyi hyi hyi pitää aina laittaa radio kiinni kun tuo kappale tulee.
Vierailija kirjoitti:
"Se hylätty mummo" -kappale, masentava.
"Ei itkeä saa ei meluta saa" - älä näytä tunteitasi
"pääsköön vangit vankiloistaan" -juu ei
"Varpunen Jouluaamuna" - ranteet auki.
Tykkäsin tästä ironiasta ;D
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tuoksuu joululta. Hyi hyi hyi pitää aina laittaa radio kiinni kun tuo kappale tulee.
Tää on kyllä kamala. Lapsi tuoksuu puklulta. SOiko vielä Jouluradiossa?
sika on oksettava