Kauheimmat joululaulut
Kommentit (93)
Olen täysin välttynyt tuolta mummolaululta, mutta jo nimi kuulostaa pahalta :D
Itse äänestän kaikkia ylihilpeitä tonttu- ja joulupukkirallatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Hetken kestää elämää ja sekin synkkää ja ikävää, hei tonttu-ukot hyppikää, nyt on riemu raikkahin aika!!!
Tätä olin tulossa sanomaan, aivan hirveä renkutus :O Ja vielä päiväkoti-ikäisille opetetaan... Onkin syytä jo leikki-ikäisenä oppia lutherilainen maailmankatsomus jossa laiskuus on syntiä ja kel' onni on, se onnen kätkekööt - hyi olkoon.
Kaikki on karmeita veisuja. Pahin on kyllä Äidin hauta. Sitä toivotaan aina joululaulujen toivekonserteissa. Suomalaiset on mestareita luomaan mollisointuja jotka saa jokaisen alakulon tunnetilaan. Kaikki juhlamme tuppaa olemaa kristillistä pohjaa ja sehän on suomessa sama kuin ilo on häpeä.
Täältä kans ääni ylihilpeille tontturallatuksille. Kun joulupukki suukon sai, Petteri punakuono jne...
Pikkuinen tonttu hyppeli näin, jalassa tossut väärin päin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetken kestää elämää ja sekin synkkää ja ikävää, hei tonttu-ukot hyppikää, nyt on riemu raikkahin aika!!!
Tätä olin tulossa sanomaan, aivan hirveä renkutus :O Ja vielä päiväkoti-ikäisille opetetaan... Onkin syytä jo leikki-ikäisenä oppia lutherilainen maailmankatsomus jossa laiskuus on syntiä ja kel' onni on, se onnen kätkekööt - hyi olkoon.
Jo päiväkodissa pitää oppia, että turha on toivoa, synkkää on kaikki. :-D
No kaikki b-luokan iskelmätähtien joululevyjen täytebiisit. Näitä renkutettiin ainakin viime vuonna radio pookilla.
Sitten kaikki missä on jotain super ärsytävää hokemaa, kuten tiptap tiptap tai paa rapa pam paa.
Vierailija kirjoitti:
No kaikki b-luokan iskelmätähtien joululevyjen täytebiisit. Näitä renkutettiin ainakin viime vuonna radio pookilla.
Sitten kaikki missä on jotain super ärsytävää hokemaa, kuten tiptap tiptap tai paa rapa pam paa.
Kiitti vaan... Nyt on korvamatona tiptap.
Ihan jokainen. Onneksi joulu on nopeasti ohi.
"Se hylätty mummo" -kappale, masentava.
"Ei itkeä saa ei meluta saa" - älä näytä tunteitasi
"pääsköön vangit vankiloistaan" -juu ei
"Varpunen Jouluaamuna" - ranteet auki.
Kaikki tekopirteät rallatukset. Parhaimmillaan ne on iloisissa pikkujouluissa, joissa aikuisetkin osoittavat leikkimieltä ja menevät ringissä lastenlaulujen tahdissa.
Kaikki nämä yli-kaupalliset, mauttoman hilpeät amerikkalaiset renkutukset.
Vierailija kirjoitti:
Tässä laulussa kyllä niin tiivistyy suomalaisen juntteus ja ankeus, edes jouluna ei voida olla iloisia vaan kaikki on aina oi niin synkkää ja surkeaa. :D
Mielestäni varpunen jouluaamuna on kaunis, joskin todella haikea ja surullinen eikä niinkään joulumieltä nostattava joululaulu. Sai aivan uuden merkityksenkin, kun isoisäni kuoli hieman ennen viime joulua. Sen jälkeen en ole pystynyt itkemättä sitä kuunnella. Ja vaikka en ylipäätään pidä Veskusta, hänen tulkintansa tuohon kappaleeseen on juuri oikea ja jostain syystä pidän juuri hänen versiostaan.
Se Joel Hallikaisen jossa se määkii "Tähden, tähdistä kirkkaimman".. - surkeat sanat ja vielä kaiken huipuksi se jää soimaan päähän tuntikausiksi! Olin pari päivää sitten joulumyyjäisissä ja soi siellä, ja soi päässä vielä illalla. Yhdessä vaiheessa olin valmis juomaan tajun kankaalle että pääsisin siitä tuskasta eroon.
Toinen aivan kauhea on Anna Hanskin Tontun tehtävät jossa pukki pitää "virkistää" MITÄ HELVETTIÄ??
Tykkään kyllä yleisesti ottaen joululauluja kuunnella sen muutaman viikon ennen joulua ja näille synkillekin on paikkansa. Mutta kovin kauaa näitä suomalaisia itkujoululauluja ei kyllä pysty kuuntelemaan, ovat niiiiin raskaita. Ihanaa, että jouluun mahtuu herkkiä lauluja, mutta välillä tuntuu, että överiksi menee jo. Mitä synkempää ja mitä enemmän yksinäisyyttä ja kuolemaa, sitä enemmän suomalaiset tykkää.
Vierailija kirjoitti:
"Se hylätty mummo" -kappale, masentava.
"Ei itkeä saa ei meluta saa" - älä näytä tunteitasi
"pääsköön vangit vankiloistaan" -juu ei
"Varpunen Jouluaamuna" - ranteet auki.
Suomalaisuuden ytimessä!
Juu se maanisdebressiivinen "hetken kestää elämää ja sekin synkkää ja ikävää" ja sitten sekunnin päästä pitäisi iloisesti hypellä.
Aaarghhhhh