Sytytätkö itsenäisyyspäivänä ikkunaan kaksi kynttilää?
Jos et sytytä, niin miksi et?
Itse sytytän, koska mielestäni se on tärkeä perinne ja kauniin näköistä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 ääntä ja vain ihan vähän yli puolet laittaa. Miksi niin harva? Olin luullut, että ainakin 70 % laittaisi. Ap
Älä ap huoli muista. Tee sinä niin kuin hyväksi katsot ja anna muiden tehdä omalla tavallaan.
Meillä ei polteta oikeita kynttilöitä oikeastaan koskaan sisällä jo kissojenkin vuoksi. Juhlimme kyllä muuten Itsenäisyyspäivää mm. hyvällä ruualla ja kauniilla kattauksella, siistimmillä vaatteilla ja puhtaalla kodilla. Linnanjuhlien katselukaan ei ole meidän juttu, se on jotenkin niin turha juhla muilta kuin veteraaneilta.
Et nyt oikein tajua tuon tavan pointtia ja merkitystä (historiaa). Sillä viestittiin nimenomaan muille, ei itselle.
Kyllä.
Kaikki isänmaalliset suomalaiset tietävät, miksi minäkin teen niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan itsenäisyyspäiväkynttilät ikkunaan, kuten lapsuudenkodissanikin tehtiin. Sitten käytiin kävelyllä naapurustossa ja oli selvää, että ne, joilla ei ikkunalla kynttilöitä ollut, olivat isänmaanpettureita.
Juuri näin.
Tämä.
Kynttiläthän on nykyisin epäterveellisiä. IL kertoo.
Mä laitan ikkunaan sateenkaarilipun itsenäisyyspäivänä.
Tokmanilla oli pitkiä ledikynttilöitä verhopaloa vältteleville. Tarpeeksi kevyitä jopa teipattavaksi suoraan lasiin kiinni. Vinkkinä heille jotka haluaisivat laittaa muttei ole ikkunalautaa.
Juuri näin.