Sytytätkö itsenäisyyspäivänä ikkunaan kaksi kynttilää?
Jos et sytytä, niin miksi et?
Itse sytytän, koska mielestäni se on tärkeä perinne ja kauniin näköistä.
Kommentit (88)
äiti tekee noin, itse en välitä kun en kynttilöitä polta muutenkaan, kissat kaataisi tai unohtaisin palamaan... en viitsi ottaa riskiä. vaikka ihan kaunis perinne onkin.
Laittaisin jos olis ikkunalauta. Pitää laittaa illallispöytään.
Saako sytyttää vai onko se jontätä niin paheksuttua isänmaallisuutta?
Sytytän vain yhteen ikkunaan ja sekin pihan puolella. En uskalla jättää kynttilöitä valvomatta, joten ne palaa vain siinä huoneessa missä oleskellaan. Perinne itsessään on tärkeä ja kotoa opittu, nimenomaan valkoisilla eikä siivalkoisilla kynttilöillä, joten pidän sitä yllä tavalla tai toisella aia kun olen itsenäisyyspäivänä kotona.
Sytytän 3. 2 ikkunaan ja kolmas synttärikakkuuni.
Miksi noi prosentit on noin oudosti? 50.8% ja 49.1%. Missä on se puuttuva 0,1 %??
Vierailija kirjoitti:
200 ääntä ja vain ihan vähän yli puolet laittaa. Miksi niin harva? Olin luullut, että ainakin 70 % laittaisi. Ap
Mä en laita kissojen vuoksi. En halua istua koko iltaa ikkunan vieressä vahtimassa kynttilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Saako sytyttää vai onko se jontätä niin paheksuttua isänmaallisuutta?
Itse ainakin aion sytyttää, kuten ennenkin. Vaikka en olekaan "valkoisten" kannattajia. Olen isänmaallinen, enkä hyväksy tätä nykyistä isänmaallisuuden yhdistämistä tietylle taholle. Isäni oli jatkosodassa, mistä selvisi näennäisen ehjänä, mutta sisin oli rikki. Yksi hänen veljistään kaatui, toinen vammautui sirpaleesta päähän.Siinä on näiden poikien vanhemmillakin ollut kärsimystä isänmaan puolesta. Kunnioitan heitä ja kaikkia kaatuneita ja haavoittuneita. Kun lukee vaikka nimiluetteloa v. 1944 kovissa taisteluissa kaatuneista miehistä, tulee ajatelleeksi, miten nuoria he olivatkaan :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 ääntä ja vain ihan vähän yli puolet laittaa. Miksi niin harva? Olin luullut, että ainakin 70 % laittaisi. Ap
Mä en laita kissojen vuoksi. En halua istua koko iltaa ikkunan vieressä vahtimassa kynttilöitä.
Ent. kissan palvelijana ymmärrän kyllä. Kissaa kiehtoo se liekki ja tiedän tapauksen, jossa kissa oli pöydälle hypätessään viuhtonut hännällään kynttilään. Onneksi huomattiin heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kynttelikön, koska en jaksa vahtia mitään verhopaloja aidolla liekillä. Aidot kynttilät ovat toisessa kohtaa, jossa niiden polttaminen on turvallista.
Ruuvaa siksi illaksi siitä muut kynttilät sammuksiin siten, että vain kaksi jää palamaan.
Pirkka-niksikö? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kuulosti niin söpöltä. Kissat ovat ihania.
En sytytä
-Ei ole leveitä ikkunalautoja, eikä mitään myöskään niin korkeita tasoja että kynttilät näkyisivät ulos ikkunasta.
-En missään tapauksessa laittaisi muutenkaan ikkunan eteen elävää tulta
-Ei ole sähkökynttilöitä
Eli ainoa vaihtoehto olisi ostaa sähkökynttilöitä, siirtää joku hylly / laatikkopino ikkunan eteen ja laittaa kynttilät siihen että näkyisivät minnekään. En koe että tämä olisi järkevää, koskettavaa, kaunista tjsp joten jää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Joko kiinnostaa, kun luette mistä juontaa perinne!!
Ei. Turhaa hiilidioksidipäästöjen lisäystä.
Kyllä, koska sisareni USA:ssa täyttää 62 vuotta.
Kyllä sytytän ja kävelyllä ollessa on kiva kun muillakin näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska sisareni USA:ssa täyttää 62 vuotta.
Miksi et sytyttäisi 62 kynttilää hänen kunniakseen?
Vierailija kirjoitti:
Sytytätkö itsenäisyyspäivänä ikkunaan kaksi kynttilää?
Sytyttäisin, jos se olisi mahdollista. Mulla ei ole kuin kaksi ikkunaa, joille periaatteessa olisi mahdollista laittaa kynttilät. Muiden ikkunoiden alla ei ole mitään paikaa mihin kynttköitä voisi laittaa. Toisessa on kuitenkin sellainen verho, että olisi vaarallista laittaa ainakaan eläviä kynttilöitä siihen. Toinen paikka taas on kodinhoitohuone, jossa ei kukaan ole "valvomassa" kynttilöitä, joten sinnekään en uskalla laittaa. Pöydällä kuitenkin on kaksi sinivalkoista kynttilää juhlistamassa itsenäisyyspäivää.
Ei meilläkään ole ikkunlautoja eikä mitään tasoja tai syvennyksiä ikkunoiden edessä, lisäksi alimmassa kerroksessa pidetään iltaisin sälekaihtimet kiinni. Kynttelikkö ruokapöydällä, joka on lähellä ikkunaa, saa riittää. Enkä todellakaan rupea laittamaan mihinkään ikkunoiden väliin mitään :O. Niin, en kyllä yleensäkän polta eläviä kynttilöitä sisällä.
Ei ikkunalle mutta illallispöytään. Täällä maalla niitä edes kukaan muu ole kuin oma väki katsomassa. Ikkunalaudat täynnä huonekasveja muutenkin.