Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sytytätkö itsenäisyyspäivänä ikkunaan kaksi kynttilää?

Vierailija
03.12.2018 |

Jos et sytytä, niin miksi et?
Itse sytytän, koska mielestäni se on tärkeä perinne ja kauniin näköistä.

Sytytätkö itsenäisyyspäivänä ikkunaan kaksi kynttilää?

Vaihtoehdot

Kommentit (88)

61/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se on kaunis ja helposti toteutettava perinne.

Vierailija
62/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä oon ehkä liikaakin kaikkien traditioiden orja, mutta toisaalta ne ovat rakkaita.

Meillä oli myös tapana lapseni kanssa aina käydä kävelyllä itsenäisyyspäiväniltana ja laskea monellako ikkunalla kynttilöitä palaa. Kerran unohdettiin avaimet kotiin ja sen verran ehdittiin palella pihalla enne avuntuloa, että se perinne loppui siihe :D

Ja nyt jo sitten asutaankin erillään. Eikä tänä itsenäisyyspäivänä edes nähdä, kun olen työkaupungissani perjantain työpäivän vuoksi. Ehkäpä verestän vanhaa tapaa tänä vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noi prosentit on noin oudosti? 50.8% ja 49.1%. Missä on se puuttuva 0,1 %??

Tätä ei ole vaikea arvata. Pietarin trollit taas vauhdissa.

Totta kai sytytän itsenäisyyspäivän kynttilät.

Vierailija
64/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 ääntä ja vain ihan vähän yli puolet laittaa. Miksi niin harva? Olin luullut, että ainakin 70 % laittaisi. Ap

Tervetuloa tähän päivään! Olen itsekin joskus aikoinaan laittanut, mutta aikoihin ei ole Suomi itsenäinen ollut. Ensin EU ja nyt m..a.*t..*u**t  ja se miten koko Suomen pitää toimia heidän ehdoillaan.

Tämä porukka on juuri sitä epäisänmaallista ainesta Suomessa. Hävetkää.

Vierailija
65/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan vuoksi en sytytä. Ostin led tuikkuja ja led kynttilöitä, mutta niitä kissa raahaa hampaissaan pitkin lattioita. Parvekkeelle laitetaan myrskylyhty palamaan, siihen kisu ei ylety. 

Vierailija
66/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees.

Vierailija
67/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 51,2 % sytyttää. Olen surullinen :( . Ap

Vierailija
68/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin minä verhot suoraankin tuleen tuikata, ei siinä mitään kynttilöitä tarvita välikappaleena.

Vierailija
69/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikkunalle koska ei ole ikkunalautaa. Lipaston päälle laitan tuikkuja palamaan.

Vierailija
70/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eikä meillä kukaan niitä olisi ulkopuolelta katsomassakaan.

Vierailija
71/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asunnossa ei ole ikkunalautoja. Jos aikoo pistää ikkunalle kynttilät, tarvitaan jotain jakkaraviritelmiä, eivätkä ne ole kovin juhlavan näköisiä näin asunnon sisältä katsottuna.

Vierailija
72/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et sytytä, niin miksi et?

Itse sytytän, koska mielestäni se on tärkeä perinne ja kauniin näköistä.

Tottakai sytytän. Joka ikkunaan.

Isoisä kuoli sodassa ja toinen yleni sotamiehestä upseeriksi sodan aikana, muttei koskaan puhunut sodasta. Sanoi vain, että koko ajan pelotti ihan hirveästi.

Sukujuuret luovutetussa Karjalassa, ja toimin Isänmaan puolesta itsekin aktiivisesti, tässä ajassa ja maailmassa, missä kovin monen asenne on muuttunut kovin sairaaksi ja vääristynyt oudosti.

"Tää maa on suomalaisten, Ryynästen ja Horttanaisten..."

Vierailija
73/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi tekisin niin kun en edes tiedä mitä se tarkoittaa? Toisekseen verhoni ovat aina kiinni ja kolmanneksi vihaan suomea ja kaikkea mikä liittyy suomeen

Vierailija
74/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi. Se kuulee meidän perinteeseemme aina. Pieni ele,mutta symbolinen ele on suuri. 

Vierailija
75/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska minulla ei ole ikkunalautoja. Mutta kiva, että muut vielä sytyttävät, ja käyn aina kävelyllä niitä katsomassa. 

Ikkunan edessä jos on joku pöytä tai sellainen, niin voi sille laittaa?

Ei valitettavasti ole mitään sopivaa, ellen järjestele huonekaluja uudestaan :/.

Tai ehkä minä saisin keittiön ikkunan eteen kynttilän, kun siinä on työtasoa (joka tosin on täynnä muuta tavaraa just nyt). En ole varma näkyisikö se ulospäin juuri kellekään, kun parvekkeen kaide on ulkopuolella tiellä. Ehkä kokeilen silti. 

Vierailija
76/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska minulla ei ole ikkunalautoja. Mutta kiva, että muut vielä sytyttävät, ja käyn aina kävelyllä niitä katsomassa. 

Ei valitettavasti ole mitään sopivaa, ellen järjestele huonekaluja uudestaan :/.

Tai ehkä minä saisin keittiön ikkunan eteen kynttilän, kun siinä on työtasoa (joka tosin on täynnä muuta tavaraa just nyt). En ole varma näkyisikö se ulospäin juuri kellekään, kun parvekkeen kaide on ulkopuolella tiellä. Ehkä kokeilen silti. 

Hyvä! Ap

Vierailija
77/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Ap

Ihan vain sinua ilahduttaakseni :). 

Vierailija
78/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan, tietenkin. En ole mikään kommmari.

Vierailija
79/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Ap

Ihan vain sinua ilahduttaakseni :). 

Kiitos kaunis. Minulla on tänä iltana ihan muista syistä ollut vähän paha mieli, niin kiva, että joku tuntematon haluaa ilahduttaa :) . Ap

Vierailija
80/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asunnossa ei ole ikkunalautoja. Jos aikoo pistää ikkunalle kynttilät, tarvitaan jotain jakkaraviritelmiä, eivätkä ne ole kovin juhlavan näköisiä näin asunnon sisältä katsottuna.

Teetätin remontissa sijoitusasuntooni ikkunalaudan. Olen itse asunut asunnossa aiemmin ja minusta oli aivan käsittämätöntä köyhyyttä, ettei yhdessä huoneessa ollut ikkunalautaa! Mihin itsenäisyyspäivän kynttilät?! Aina piti tuunata jokin viritelmä. Nyt sitten siellä on se ikkunalauta, siitä tuli tosin h*lvetin kapea. En kehdannut sanoa remonttireiskoille, että se on tietenkin itsenäisyyspäivän kynttilöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä