Mahdutaanko järkevästi tähän asuntoon lasten kanssa? (kuva)
Miten jaan nukkumatilat ja miten sijoittaisi kaiken järkevästi. Mukana on lapsille kerrossänky, itsellä parisänky, sohva... Neliöitä on vain 62... minä ja lapset 4v ja 7v (tyttö ja poika). Vai olenko parin vuoden sisään sitten kuitenkin siinä pisteessä että pakko vaihtaa isompaan... tiukkaa tekee ja tulee tekemään rahallisesti.
Kommentit (26)
Mä varmaan katsoisin jonkun vaatimattomamman kolmion läheltä koulua, jos suinkin sellaisia on tarjolla. Mieluummin tosiaan sen saunan tilalle yksi makuuhuone.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä ideoista. Asunto on vuokrakoti. Ja tässä kaksiossa vuokra olisi jo 810e + vedet.
Asunnonhakua rajoittaa se että pitäisi löytää samalta alueelta, isommalla lapsella vaihtui kaveripiiri kokonaan eskariin mennessä ja se oli todella vaikea vuosi. On herkkä ja ujo lapsi ja sopeutuminen vie aikaa. Nyt on päässyt porukkaan mukaan ja saanut parhaita kavereita uudesta koulusta, enkä todellakaan halua häntä altistaa taas samalle tilanteelle uuden muuton myötä. Uusi koti olisi ihan koulun lähellä niin voisi itse kulkea sinne.
Periaatteessa me voisimme jäädä myös tähän vanhaan kotiin, kolmio josta vuokra 790e + vedet. Tämä vain on hieman syrjemmässä ja lapsen koulumatka vaarallisempi (kuljetetaan lapset tällä hetkellä autolla). Sitoo vain minua enemmän kun joudun yksin jatkossa arjen tetriksen hoitamaan....
ap
Tuossa tapauksessa suosittelisin jäämistä toistaiseksi vanhaan, kunnes muut eron asiat asettautuvat uomiinsa sekä sulla että lapsilla. Kokeile ensin kuinka hankalaksi kuljettelu lopulta osoittautuu, joskushan asiat tuntuu ennalta ajatellen hankalammalta kuin on.
Minusta hankalin osa tuossa on tuo avokeittiö ja olohuone isona tilana, jos samaan pitäisi vielä saada makuunurkkaus. Onnistuu varmasti, mutta en nyt heti keksi, kuinka asettelisin huonekalut. Meillä oli samantyyppinen tilanne veljeni ja äitini kanssa, mutta asuimme halvemmalla asuinalueella kolmiossa. Eli lapsilla oli omat huoneet ja vanhempi oli olohuoneessa. Keittiö oli erillään, mikä helpotti huonejärjestelyä. Olisiko mahdollista löytää kolmio jostain vanhemmasta rakennuksesta, jolloin hinta ei välttämättä nouse?
Tietenkin on mietittävä omat prioriteetit, onko rakennuksen ikä/alue vai asunnon koko/hinta tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinäkinhän mielelläsi vietit murrosikäsi vastakkaista sukupuolta edustavan sisaruksesi kanssa samassa huoneessa, eikös?
Aina ei tarvi kaikkeen suostua. Lapsi syö sitä ruokaa mitä on tarjolla tai jää nälkäiseksi. Käyttää niitä vaatteita mitä on tarjolla tai... No, valitsee itse paremmat? Ei saa uutta kännykkää ellei vanha ole rikki. Nuo on niitä kiukuttelujuttuja, vaatimus omasta huoneesta tietyn ikäisenä vain tervettä järkeä.
Ei tässä nyt ole kyse siitä mikä tuntuu lapsesta/nuoresta kivalta, vaan siitä mihin on varaa. Jos ei ole varaa siihen että kumpikin saa oman huoneen, niin se on vain pakko hyväksyä.
Ei ole mitään syytä miksette mahtuisi, jos haluatte mahtua. Tavaroiden karsinta ihan ensimmäisenä, itse varmaan voit vaihtaa parisängyn 120-senttiseen jos muuten ei mahdu. Lapset eivät tarvitse omia huoneita vielä moneen vuoteen ja sillä välin kerrossänky yhteisessä huoneessa on erittäin hyvä ratkaisu.
Jos kaapeista arvioineen mitat ja omat epäilyt pitävät paikkansa, huoneen koko on noin 9 neliötä. Siihen ei isommin sermejä asennella, tiukkaa voi tehdä jo sen kerrossängyn ja mahdollisen lipaston/koulupöydän kanssa. Pitää myös ottaa huomioon sen kaapin ovien avautuminen, ja huoneen oviaukko+ ikkuna(?)