Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdutaanko järkevästi tähän asuntoon lasten kanssa? (kuva)

eroava
03.12.2018 |

https://aijaa.com/ZgfMcS

Miten jaan nukkumatilat ja miten sijoittaisi kaiken järkevästi. Mukana on lapsille kerrossänky, itsellä parisänky, sohva... Neliöitä on vain 62... minä ja lapset 4v ja 7v (tyttö ja poika). Vai olenko parin vuoden sisään sitten kuitenkin siinä pisteessä että pakko vaihtaa isompaan... tiukkaa tekee ja tulee tekemään rahallisesti. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin ennemmin etsiä sellaisen missä on kaksi makkaria. Lapses on sen ikäisiä, ettei ne kovin montaa vuotta enää suostu makuutiloja jakamaan.

Vierailija
2/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on kaksioksi tilava. Pienimmät kolmiot on samaa kokoluokkaa. 

Kyllä te tuohon mahdutte, mutta joudutte hieman luopumaan kaavamaisesta ajattelusta. Esim. sellaisesta, että olohuoneessa pitää olla sohva ja televisio. Makuuhuone on tilava, joten sinne lapset kerrossänkyyn. Sinulle laitetaan sänky olohuoneen puolelle. Sinä olet kuitenkin se joka saattaa hääriä keittiössä lasten vielä nukkuessa, joten lapsilla säilyy näin nukkumarauha (verrattuna siihen, että lapset nukkuisivat olohuoneessa). 

Ajan kanssa tuo asunto jää vääjäämättä liian pieneksi, ellei sitten vanhempi lapsista muuta yläasteen jälkeen muualle opiskelemaan. Mutta tässä vaiheessa pärjäätte siinä kyllä useamman vuoden ja saat sinä aikana maksettua asuntolainaa vähän pienemmäksi. 

Ihmiset eivät niinkään sitä tilaa tarvitse, vaan heidän haalimansa tavarat. Kannattaa miettiä nyt todella tarkkaan minkälaisen tavaramäärän kanssa haluatte asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäisin ennemmin etsiä sellaisen missä on kaksi makkaria. Lapses on sen ikäisiä, ettei ne kovin montaa vuotta enää suostu makuutiloja jakamaan.

Ei tuollainen asia ole lapsen päätettävissä niin kauan kun hän ei itse pysty vaatimuksiaan vastaamaan. Voihan se olla kurjaa olla sisaruksen kanssa samassa huoneessa kun kavereilla on omat huoneet, mutta ei tässä elämässä muutenkaan voi saada kaikkia mielihalujaan läpi.

Vierailija
4/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset makkariin, parvekkeen oven viereen sermi jolla sä saat olkkarin siitä nurkasta itsellesi 'alkovin'. Keskellä olevien ikkunoiden luo oleskelutilat keittiön pöytineen, sun sänky esim. korkeaselkäisen sohvan taakse siellä nurkassa.

Tn joudutte vaihtamaan muutaman vuoden sisällä isompaan, mutta ei tuo pahalta näytä kunnes saatte elämän asettumaan ja paremman kuvan siitä mihin sulla on varaa, ja mitä oikeasti haluatte ja tarvitsette.

Vierailija
5/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen asia ole lapsen päätettävissä niin kauan kun hän ei itse pysty vaatimuksiaan vastaamaan. Voihan se olla kurjaa olla sisaruksen kanssa samassa huoneessa kun kavereilla on omat huoneet, mutta ei tässä elämässä muutenkaan voi saada kaikkia mielihalujaan läpi.

Niin, sinäkinhän mielelläsi vietit murrosikäsi vastakkaista sukupuolta edustavan sisaruksesi kanssa samassa huoneessa, eikös?

Aina ei tarvi kaikkeen suostua. Lapsi syö sitä ruokaa mitä on tarjolla tai jää nälkäiseksi. Käyttää niitä vaatteita mitä on tarjolla tai... No, valitsee itse paremmat? Ei saa uutta kännykkää ellei vanha ole rikki. Nuo on niitä kiukuttelujuttuja, vaatimus omasta huoneesta tietyn ikäisenä vain tervettä järkeä.

Vierailija
6/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinäkinhän mielelläsi vietit murrosikäsi vastakkaista sukupuolta edustavan sisaruksesi kanssa samassa huoneessa, eikös?

Aina ei tarvi kaikkeen suostua. Lapsi syö sitä ruokaa mitä on tarjolla tai jää nälkäiseksi. Käyttää niitä vaatteita mitä on tarjolla tai... No, valitsee itse paremmat? Ei saa uutta kännykkää ellei vanha ole rikki. Nuo on niitä kiukuttelujuttuja, vaatimus omasta huoneesta tietyn ikäisenä vain tervettä järkeä.

Minä olin 10 ja veljeni 12 kun muutimme kerrostalokolmiosta (jossa jaoimme huoneen) omakotitaloon. Talo oli pieni kun ei vanhemmilla ollut varaa isompaan. Jaoimme huoneen vielä monta vuotta, eikä se ollut edes kovin iso huone. Rakennettu niin että vintit oli otettu käyttöön, joten molemmilla viistokattoiset alkovit vastakkaisilla puolilla huonetta, ja keskiosassa sitten työpöydät, nojatuoli yms.

En muista että tuo olisi tuntunut mitenkään kummalliselta tai oudolta, edes silloin kun oli jo jotain 14. Ei jäänyt mitään traumoja. Tosin tästä on useampi vuosikymmen aikaa, ehkä ajat olivat silloin erilaiset. Ei meidän kavereillakaan läheskään kaikilla ollut omia huoneita.

Vierailija
7/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 10 ja veljeni 12 kun muutimme kerrostalokolmiosta (jossa jaoimme huoneen) omakotitaloon. Talo oli pieni kun ei vanhemmilla ollut varaa isompaan. Jaoimme huoneen vielä monta vuotta, eikä se ollut edes kovin iso huone. Rakennettu niin että vintit oli otettu käyttöön, joten molemmilla viistokattoiset alkovit vastakkaisilla puolilla huonetta, ja keskiosassa sitten työpöydät, nojatuoli yms.

En muista että tuo olisi tuntunut mitenkään kummalliselta tai oudolta, edes silloin kun oli jo jotain 14. Ei jäänyt mitään traumoja. Tosin tästä on useampi vuosikymmen aikaa, ehkä ajat olivat silloin erilaiset. Ei meidän kavereillakaan läheskään kaikilla ollut omia huoneita.

Kuvan huoneeseen verrattuna alkovillinen vintti on palatsi. Jos siihen huoneeseen järkevästi saa lapsille sängyt kun kasvavat ulos kerrossängystä, mikä ettei. Ymmärsin vain aloittajan tekstistä, että oli nimenomaan huolissaan siitä että kuinka pian tuostakin kuitenkin joutuisi muuttamaan. Ja joutuisihan tuosta.

Vierailija
8/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten ap totesi, rahasta on tiukkaa, silloin on venyttävä, lastenkin.

Tosin ennen luopuisin saunasta, kuin toisesta makuuhuoneesta.

Vierailija
9/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa perheissä kasvaneena oma huone on ylellisyyttä. Moni sisarus jakaa yhteisen huoneen. Miks pitäisi aina olla oma huone?

Vierailija
10/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako neliötä tuossa huoneessa on vapaata lattiatilaa? Ihan vaan selkeyden vuoksi kun väki täällä tuntuu kuvittelevan että lääniä riittää kahdelle lapselle?

Vierailija
11/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiseen asuntoon lasten isällä on varaa eron jälkeen? Lapset kuitenkin viettävät siellä ison osan ajasta ja isä joutuu sinulle vielä elaritkin maksamaan.

Vierailija
12/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä ideoista. Asunto on vuokrakoti. Ja tässä kaksiossa vuokra olisi jo 810e + vedet. 

Asunnonhakua rajoittaa se että pitäisi löytää samalta alueelta, isommalla lapsella vaihtui kaveripiiri kokonaan eskariin mennessä ja se oli todella vaikea vuosi. On herkkä ja ujo lapsi ja sopeutuminen vie aikaa. Nyt on päässyt porukkaan mukaan ja saanut parhaita kavereita uudesta koulusta, enkä todellakaan halua häntä altistaa taas samalle tilanteelle uuden muuton myötä. Uusi koti olisi ihan koulun lähellä niin voisi itse kulkea sinne. 

Periaatteessa me voisimme jäädä myös tähän vanhaan kotiin, kolmio josta vuokra 790e + vedet. Tämä vain on hieman syrjemmässä ja lapsen koulumatka vaarallisempi (kuljetetaan lapset tällä hetkellä autolla). Sitoo vain minua enemmän kun joudun yksin jatkossa arjen tetriksen hoitamaan.... 

ap

Vierailija
13/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako neliötä tuossa huoneessa on vapaata lattiatilaa? Ihan vaan selkeyden vuoksi kun väki täällä tuntuu kuvittelevan että lääniä riittää kahdelle lapselle?

En osaa sanoa mitään huonekohtaista neliömäärää. Eihän nuo nyt isoja ole... 

ap

Vierailija
14/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiseen asuntoon lasten isällä on varaa eron jälkeen? Lapset kuitenkin viettävät siellä ison osan ajasta ja isä joutuu sinulle vielä elaritkin maksamaan.

Miten tämä liittyy asiaan?

Ap

Vierailija
15/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ole erityisen kätevä pohja 62 neliöön. Olen juuri ostamassa n. samankokoista asuntoa samalla perhekoolla.

Saunaan en halua missään nimessä tuhlata neliöitä. Erillinen kylppäri ja vessa olisivat plussaa, vaikka siihenkin kuluu pikkuisen tilaa.

Tavoitteena on löytää (tai remontoida) asunto jossa on yksi hyvin pieni makuuhuone esikoiselle ja toinen isompi minulle ja nuoremmalle, jonka voisi jotenkin järkevästi jakaa.

Vierailija
16/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 2 lapsen kanssa (15 v ja 9 v poika ja tyttö) 60 m2 kaksiossa niin, että teetettiin nuoremmalle olohuoneeseen oma pieni "huone" - oma soppi. Sinne mahtui sänky ja kirjoituspöytä. Poika, joka oli vanhempi sai reilun kokoisen huoneen. Itse nukuin olkkarissa. Meillä tämä toimi oikein hyvin. Lisäksi oli erillinen ovellinen keittiö, joka oli tavallaan yksi huone, jos tarvitsi tehdä jotakin hiljaista hommaa.

Vierailija
17/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sun ap juuri tälle sekunnilla muuttaa? Katsele rauhassa vuokra-asuntoja, eiköhän se kolmiokin sieltä jossain kohtaa löydy.

Niin kuin joissakin kommenteissa mainittiinkin niin kyllä lapset tarvitsevat omat huoneet vähän vanhempana.

Vierailija
18/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapeista jos arvioi mittoja, niin makkari on varmaan 3x3 metriä.

Vierailija
19/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo makkari vaikuttaa kuitenkin sen verran hyvän kokoiselta, että siitä saa varmaan molemmille erotettua oman, pienen tilan sermillä tai muulla tilanjakajalla. Näin saisi lapsille sitten vähän omaa rauhaa, kun kasvavat. Sinulle sitten nukkumapaikka olkkariin joko niin, että hankit hyvän vuodesohvan, jolla voit nukkua tai sitten niin kuin joku ehdotti, erotat sermillä tai muulla ratkaisulla pienne nukkumasopen itsellesi tuosta olkkarista. Mutta kyllä te tuossa useamman vuoden pärjäätte. Sitten, kun vanhempi lapsista menee yläasteelle, varmasti kaipaa jo enemmän omaa rauhaa, mutta siihen asti pystytte kyllä tilaratkaisuilla saamaan tuosta toimivan kodin.

Vierailija
20/26 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sun ap juuri tälle sekunnilla muuttaa? Katsele rauhassa vuokra-asuntoja, eiköhän se kolmiokin sieltä jossain kohtaa löydy.

Niin kuin joissakin kommenteissa mainittiinkin niin kyllä lapset tarvitsevat omat huoneet vähän vanhempana.

No totta, ei minun nyt tällä sekunnilla ole pakko muuttaa... koulun lähellä asuminen helpottaisi arkea ainakin ensi syksystä lähtien. Mutta ei mikään hengenhätä ole. Mutta kun noita kaksioita putkahtelee ja nekin on aika kalliita jo vuokriltaan, niin olen pohtinut saisinko sen arjen siinä sitten toimimaan. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi