Missä asioissa koira on viisaampi kuin ihminen?
#1: Koira venyttelee aina herättyään.
#2: Koira lepää silloin kun ei ole muuta tekemistä.
Kommentit (27)
Koira vaistoaa ihmisen joka ei hyväksy koiraa. Ei halua olla tekemisissä sellasen ihmisen kanssa vaistonsa perusteella.
Ihminen ei voi lukea toista ihmistä noin tarkasti kuin koira voi joutua katumaan.
Vierailija kirjoitti:
Koira vaistoaa ihmisen joka ei hyväksy koiraa. Ei halua olla tekemisissä sellasen ihmisen kanssa vaistonsa perusteella.
Ihminen ei voi lukea toista ihmistä noin tarkasti kuin koira voi joutua katumaan.
Kumpa vaistoaisivatkin, mutta kun ei, vaan aina pitää tulla jalkoihin nuuhkimaan ja kuolaamaan. Potkaistakaan ei viitsi ettei omistaja loukkaannu.
Koira osaa lukea sosiaalisia tilanteita hyvin. Me ihmiset luotamme liikaa puheeseen joka voi siis olla valhettakin. Koira lukee ihmisen kehonkieltä nopeasti ja tarkasti. Ryhmätilanteissa tunnistaa esim. johtajatyypin. Vierasporukasta suositaan usein heikkoluontoisinta joka heltyy antamaan makupaloja pöydästä. Luihu välttelevä käytös saa koiran epäluuloiseksi. Huomaa heti jos joku on omistajalleen vihamielinen.
Koira jäljittelee omistajansa tunnetiloja ja huolestuu jos omistaja on ahdistunut tai surullinen. Aran ja pelokkaan omistajan koira on erityisen puolustustahtoinen.
Minulla oli nuorena koira, joka oppi aikuistuttuaan menemään tiettyyn aikaan samaan tuoliin istumaan, siitä se katseli ulos tien mutkaan milloin äitini tulee töistä. Tähän ei vaikuttanut mikään mitä me kotona olijat oltaisiin tehty , josta koira olisi voinut päätellä kellonajan olevan sopivan.
Havaitessaan äitini tulevan, koira terhakoitui ja juoksi ovelle vastaan. Sitten kierrokset ja lauma oli taas koossa.
Vierailija kirjoitti:
Erzi Hevoskuiskaaja kirjoitti:
Koira tunnistaa kakan hajusta mm. Syödyt ruuat yms. Harva ihminen on kehittänyt hajuaistiaan siihen suuntaan. Itse olen harjoitellut tunnistamaan maanpetturit ulosteen hajusta.
Mistä tiedät vain harvojen harrastavan hajuaistinsa harjaamista? Harvat vaan puhuvat muille siitä, että miten ovat analysoineet ulostettaan haistamalla.
Harjattu hajuaisti on kaiken a ja o - harjaan sen kahdesti päivässä samoin kuin hampaatkin.
JouniJoo kirjoitti:
Koirat eivät lokeroi ihmisiä ulkönäön tai ammatin mukaan.
Lokeroiko koira ihmiset ulkohajun tai siltä saamansa ruoan perusteella?
Koirat eivät lokeroi ihmisiä ulkönäön tai ammatin mukaan.