Helpotetaan joulun lahjastressiä - laitetaan parhaat lahjavinkit jakoon!
Mielellään linkkien kanssa, niin helpompi hahmottaa.
Kommentit (178)
Elämysekspertti kirjoitti:
Jos ei keksi mitään tarpeellista tavaralahjaa, niin elämyslahja on hyvä vaihtoehto. Elämyksistä löytyy jokaiselle jotakin: hemmottelua, kuten erilaisia hierontoja ja kylpyläpaketteja, ruokaelämyksiä, esim. ravintolalahjakortit ja tasting-tilaisuudet tai extreme elämyksiä kuten vaikka Tandemlaskuvarjohyppy tai Ferrari-ajo kiihdytysradalla. Täältä pystyy katselemaan joululahjavinkkejä: https://www.elamyslahjat.fi/joululahjat
vahva suositus elämyslahjoille!
Apua!
Nyt tarvittaisiin vinkkejä lahjojen kanssa, pää lyö tyhjää.
Mitä lahjaksi 8-vuotiaalle tytölle. On toisella luokalla, mutta ei leiki enää leluilla? Urheilullinen tyttö.
Appiukko, 71-wee. Tykkää historiasta, omistaa jo kaiken haluamansa?
Luokan opettaja ja harrastusten valmentaja? Suklaarasia?
Vierailija kirjoitti:
Apua!
Nyt tarvittaisiin vinkkejä lahjojen kanssa, pää lyö tyhjää.
Mitä lahjaksi 8-vuotiaalle tytölle. On toisella luokalla, mutta ei leiki enää leluilla? Urheilullinen tyttö.
Appiukko, 71-wee. Tykkää historiasta, omistaa jo kaiken haluamansa?
Luokan opettaja ja harrastusten valmentaja? Suklaarasia?
Kaikki vinkit otetaan vastaan :) Etenkin tuo opettajan/valmentajan lahja :)
Vierailija kirjoitti:
Ostin vanhemmilleni linnunruokia: auringonkukansiemeniä, pari kauralyhdettä, maapähkinämurskaa ja muutaman talitangon. Vanhempani tykkäävät ruokkia pikkulintuja pihallaan, lahja oli kovin mieluinen. Eivät halua mitään turhaa tavaraa, tuommoinen pois kuluva on hyvä.
Tämä on jotenkin ihana lahja, itse rakastan lintujen ruokkimista ja tuossa jotenkin yhdistyy sen lahjan saajan ajattelu, sekä luonnonvaraisten eläinten ajattelu.
Todella viehättävä lahjaidea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon antanut aina aineettomia lahjakortteja. Tyyliin lenkki yhdessä. Torikahvit kesällä. Syksyllä mökkisaunareissu. On ollut hyvä lahja.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä. Siis oikein antamalla annetaan lahjaksi sitä normaalia yhdessäoloa,mikä pitäisi olla itsestäänselvyys? "Olen niin armollinen,että tämän lahjakortin avulla saat juoda kahvit minun korkeuteni kanssa". Sepä kiva.
No tämä just! Itse ajattelin samaa, mutta sinä osasit nopeammin pukea ajatukset sanoiksi. Ihan oikeasti, Torikahvit??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Finnkinon lippuja. Jäävät aina käyttämättä ja menevät vanhoiksi.
Täh? Suomalaiset käyvät elokuvissa enemmän kuin koskaan ja elokuvissa käynti on suosittua nykyään. Välillä oli muutama huono vuosikymmen mut kansa löysi uudelleen elokuvat oikeassa teatterissa.
Finnkinon lippuja annetaan paljon lahjaksi pikkupaikkakunnulla asuville. Idea on ihana, mutta leffaan tulee lähdettyä helpommin jos teatteri sijaitsee omalla paikkakunnalla.
Lahjakortti äänikirjapalveluun, esim Storytel.
itse olen ostanut appstoren ja Spotifyn lahjakortteja, varsinkin nuorisolle. On ollut kuulemma tykätty lahja.
Naurattaa tuo joululahjoista tai ihan mistä vain lahjoista stressaaminen. Mihinkään lakiin ei ole kirjattu, että lahjoja on pakko antaa ikinä kenellekään, vaikka olisi miten kummia tai kaimaa. Pahinta mitä tapahtuu, on että joku loukkaantuu siitä, ettei saakaan mitään, mutta se on täysin loukkaantujan ongelma. Ei tule mieleen tehdä päätöstä, että "minä en halua lahjoja keneltäkään, koska en aio antaa niitä muille, en jaksa stressata TURHAN asian takia."? Sitten on eri asia, jos lahjojen antaminen ei stressaa. Muutenkin tosi paljon iloa jollekin jostain lahjasta, josta paistaa läpi "tuli kauhee paniikki ja pakko oli jotain keksiä, koska niin vain kuuluu tehdä".
Lapsetkaan eivät tarvitse lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Oon jo monta vuotta ostanut tuttaville Maria Drockilan kynttilöitä. Sellaisia pieniä peruslahjoja. En sitten tiedä ovatko tykänneet, mutta on helppo viedä mennessään. Vaikka sitten ulos lyhtyyn?
Nämä ovat ihania lahjoja, kauniita ja ilahduttavia sekä sellaisia mitä ei tule itse hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt edes yksi lahjavinkki miehelle. Ei mitään valkaisuja, ei Motonet lahjakorttia
Mun mies tykkää katsella dokkareita syvänmerenkalastuksesta ja kaikenlaisia merijuttuja. Annoin viimejouluna lahjaksi Hai- dokkarin (dvd), tykkäsi kovasti.
Hyviä lahjavinkkejä MIEHILLE
Saphe liikennekameran/liikenneruuhkan paljastin
C64 mini pelikonsoli kuusnepoista tykkääville
Retkireppu jonka sisällä termospullo
Niskahierontalaite (niskakipuiselle)
Laadukas olutvalikoima vehnäoluita ta ipoja
Otsalamppu
Nastalenkkarit
Juoksuvyö (mihin urheillessa avaimet ja luuri)
Sille historiaa harrastavalle ukille, dvd elokuvia
Esim sotaleffa Fury (panssarivaunut), , kaikki sukellusveneleffat(u96, punainen lokakuu, operaatio enigma) , taistelutoverit dvd boxi (on hyvä!) tai sit joku useampiosainen ww2 historiakirjasarja.
Tai lehtipisteestä taktiikka ja strategia -sotalehti, tai lahjaksi tieteen kuvalehden oma ”tiedenetflix”- kanava (olikohan nimi joku one?)
Kaikki nää olis niiin unelmalahjoja mulle. Lisäksi Rommelin elämänkerta englanniksi, oi mikä joulu!
T. Sotahistoriamamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Finnkinon lippuja. Jäävät aina käyttämättä ja menevät vanhoiksi.
Täh? Suomalaiset käyvät elokuvissa enemmän kuin koskaan ja elokuvissa käynti on suosittua nykyään. Välillä oli muutama huono vuosikymmen mut kansa löysi uudelleen elokuvat oikeassa teatterissa.
Finnkinon lippuja annetaan paljon lahjaksi pikkupaikkakunnulla asuville. Idea on ihana, mutta leffaan tulee lähdettyä helpommin jos teatteri sijaitsee omalla paikkakunnalla.
Itikseen tuli uusi Finnkino. Leffalipun lähistöllä asuville menee varmasti käyttöön.
Mä ostin miehelle ja mulle liput ensi kesän Rockfesteille. Aiemminkin olen keikkalippuja ostanut ja on ollu tosi tykätty lahja.
Tänään joulushoppailemaan 🎄
Täällä paljon hyviä vinkkejä 🌟
Veljen perheelle ostin valmiin herkkukorin, jossa paljon eri suklaita. Kaikilla on jo kaikkea, niin tämä on hyvä lahja.
eijoulustressiä kirjoitti:
Naurattaa tuo joululahjoista tai ihan mistä vain lahjoista stressaaminen. Mihinkään lakiin ei ole kirjattu, että lahjoja on pakko antaa ikinä kenellekään, vaikka olisi miten kummia tai kaimaa. Pahinta mitä tapahtuu, on että joku loukkaantuu siitä, ettei saakaan mitään, mutta se on täysin loukkaantujan ongelma. Ei tule mieleen tehdä päätöstä, että "minä en halua lahjoja keneltäkään, koska en aio antaa niitä muille, en jaksa stressata TURHAN asian takia."? Sitten on eri asia, jos lahjojen antaminen ei stressaa. Muutenkin tosi paljon iloa jollekin jostain lahjasta, josta paistaa läpi "tuli kauhee paniikki ja pakko oli jotain keksiä, koska niin vain kuuluu tehdä".
Lapsetkaan eivät tarvitse lahjoja.
Olipa kamala ja ankea viesti.
Jos ei keksi mitään tarpeellista tavaralahjaa, niin elämyslahja on hyvä vaihtoehto. Elämyksistä löytyy jokaiselle jotakin: hemmottelua, kuten erilaisia hierontoja ja kylpyläpaketteja, ruokaelämyksiä, esim. ravintolalahjakortit ja tasting-tilaisuudet tai extreme elämyksiä kuten vaikka Tandemlaskuvarjohyppy tai Ferrari-ajo kiihdytysradalla. Täältä pystyy katselemaan joululahjavinkkejä: https://www.elamyslahjat.fi/joululahjat