Rouva Nordin haluaisi vauvat Linnan juhliin
Se ahdas, kuuma ja meluisa paikkahan on ihanteellinen vauvalle. Eipä ole pitkään aikaan naisesta kuulunut niin pitihän se pitkästä aikaa päästä lehteen.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/765fa752-765e-4d92-9215-53dbf3…
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt tiedä että tarttuuko porukka ihan tarkoituksella ohi varsinaisen pointin, mutta mä kyllä ainakin tällä kertaa ihan ymmärrän Marian ajatuksen.
Ei se pääajatus tainnut olla niissä linnanjuhlissa, vaan kaikessa muussa, miten esim. juuri presidenttipari on "hoitanut" vauvan myötä tulleen elämänmuutoksen. Eihän se ole näkynyt juuri lainkaan. Mä olen samoilla linjoilla Marian kanssa; vauvat ja lapset saa näkyä! Ja jos toivotaan että Suomessa olisi positiivisempi kuva lapsiperhe-elämästä, niin juuri vaikutusvaltaiset henkilöt olisivat tässä omiaan luomaan tätä positiivista kuvaa omalla esimerkillään.
Kuka tahansa vaikutusvaltainen on vapaa luomaan positiivista kuvaa omalla esimerkillään, ei siihen presidenttiä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt tiedä että tarttuuko porukka ihan tarkoituksella ohi varsinaisen pointin, mutta mä kyllä ainakin tällä kertaa ihan ymmärrän Marian ajatuksen.
Ei se pääajatus tainnut olla niissä linnanjuhlissa, vaan kaikessa muussa, miten esim. juuri presidenttipari on "hoitanut" vauvan myötä tulleen elämänmuutoksen. Eihän se ole näkynyt juuri lainkaan. Mä olen samoilla linjoilla Marian kanssa; vauvat ja lapset saa näkyä! Ja jos toivotaan että Suomessa olisi positiivisempi kuva lapsiperhe-elämästä, niin juuri vaikutusvaltaiset henkilöt olisivat tässä omiaan luomaan tätä positiivista kuvaa omalla esimerkillään.
Kuka tahansa vaikutusvaltainen on vapaa luomaan positiivista kuvaa omalla esimerkillään, ei siihen presidenttiä tarvita.
Aidosti vaikutusvaltaiset eivät elä julkisuudessa kuten nämä omaa elämäänsä myyvät marianordinit, vaan he pitävät työn ja yksityiselämän erillään ja lapsensa yksityiselämän puolella.
Minusta on ihanaa, ettei mun tarvi lukea pressaparin vauvasta uutisia. Kunpa ei tarvisi koirastaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten, saisiko presidentin linnassa imettää?
Totta kai saa, eihän tässä missään Saudi-Arabiassa eletä. Mutta kutsumattomana ei voi tuon tason juhliin mennä.
Jokunen vuosi sittenhän Abu-Hanna pahoitti mielensä kun lastaan ei kutsuttu. Antoi presidentille kirjelapun kättelyssä.
Vauvat eivät sentään vielä osaa vaatia juhliin pääsyä.
Piti se lapsi sinne jotenkin saada - edes kuvana mekossa.
https://im.mtv.fi/image/4584818/portrait/368/614/245d7492857832b88bb910…
No jo karmea mekko :o
Vierailija kirjoitti:
Rouva Nordin kertoi myös instastoryssaan että on säästänyt istukkansa pakastimeen, jotta voi painaa sillä printtejä kankaaseen, josta taas tekisi mekon jos saisi kutsun linnaan.
Olen sanaton. Toivottavasti emme näe kyseistä kangasta koskaan. Kangas olisi varmaan värjätty kuukautisverellä. Ja printit istukasta.
Kiva mielikuva tuli tästä ja meni ruokahalukin 🤮
Valitettavasti tämä jatkaa sometteluaan ja älyvapaata blogiaan niin kauan, kun seuraajia ja lukijoita riittää.
Jos naiset lopettaisivat hänen seuraamisensa ja blogin lukemisen.
Mitä enemmän hän saa somehuomiota, saa hän myös lisähuomiota roskalehdiltäkin ja palstatilaa.
Tuksukin alkaa vaikuttaa jo järki-ihmiseltä tähän kaheliin verrattuna :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouva Nordin kertoi myös instastoryssaan että on säästänyt istukkansa pakastimeen, jotta voi painaa sillä printtejä kankaaseen, josta taas tekisi mekon jos saisi kutsun linnaan.
Olen sanaton. Toivottavasti emme näe kyseistä kangasta koskaan. Kangas olisi varmaan värjätty kuukautisverellä. Ja printit istukasta.
Kiva mielikuva tuli tästä ja meni ruokahalukin 🤮
Mitä helvettiä?
Olen vissiin niin sivistymätön etten tajua mitä hienoa tuossa on. Ällöttävää! Jos minulta joskus poistetaan umppari, pakastan sen ja maalaan taloni seinät sillä...
Ööö..... Tuo on ällöttävää minustakin. Tuli mielikuva siitä mekosta jota kommentissa kuvailtiin. Ja oksentava hymiö vielä kuvastamaan sitä, että meni tosiaan ruokahalu ja oksennus nousi kurkkuuni.
Maria Nordin on oksettava ja ällöttävä.
Vain idiootit seuraavat tätä huruakkaa.
"Veikkaan, että yksikin pieni kävely Linnan ohi tai valtuustosalissa vauva kantoliinassa tai rattaissa saisi valtavan mediahuomion ja kannustaisi ihmisiä hankkimaan lapsia."
Itse ratkean aina ryyppäämään kun katson Linnan juhlia, se Linnan boolihan saa joka vuosi niin paljon somenäkyvyyttä!
Ei näille Nordinin möläytyksille jaksa enää korvaansa juuri lotkauttaa. Tuntuu kirjoittavan näitä epäsuosittuja mielipidejuttujaan ihan tahallan närää ja siten huomiota herättääkseen.
Antakaas nyt Nordinskan haluta mitä mielii! Minä haluaisin kutsun Linnan juhliin, mutta eipä ole kuulunut :D
Julkisuuttahan hän haluaa, ja tällainen joutava kaakatus hänen joutavista jutuistaan antaa hänelle haluamansa.
Nuo Marian ehdotukset on typeriä. Eikö presidenttipari juuri ole jatkanut tehtäviään lapsiperhearjesta huolimatta ja näyttänyt näin esimerkkiään. Sauli aloitti uuden presidenttikauden juuri kun vauva vasta putkahti maailmaan. Ja Jenni on palannut myös työn pariin jo, aiemmin kuin suuri osa äideistä. Se vaan on fakta, että presidenttiparilla on saatavilla tarvittaessa tukea ja hoitoapua paljon paremmin kuin keskivertotallaajilla, etenkin myös vapaa-ajallaan. Vaikka Sauli vilahtaisi jossain työtehtävässä lapsi kainalossa niin suurin osa kansasta ei ole niin typeriä, että ei erottaisi tuota tarkoituksellisesta tempauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Antakaas nyt Nordinskan haluta mitä mielii! Minä haluaisin kutsun Linnan juhliin, mutta eipä ole kuulunut :D
Julkisuuttahan hän haluaa, ja tällainen joutava kaakatus hänen joutavista jutuistaan antaa hänelle haluamansa.
Vielä kun naiset järkiintyisivät, lopettaisivat tämän someseuraamisen ja blogin lukemisen. Ehkä sitten vähenisi jutut lehdissä, tosin Ilta-Sanomilla ja Iltalehdellä tuntuu olevan muutenkin aiheet vähissä, kun somesta etsivät turhien julkkisten turhia päivityksiä ja tekemällä tekevät juttunsa näistä.
Miksi te tätä pösilöä edes seuraatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe Nordin on outo ja ovat hörhöjä. Mitä tahansa voisi tapahtua. Linnan juhlissa on alkoholitarjoilua ja miksi joku edes haluaisi viedä sinne vauvan/lapset?
Ei hän sinne omaa lastaan ole viemässä, vaan presidentin lapsen. Synnytystalkoiden nimissä. Eikö kannattaisi lukea, mihin kommentoi.
Muuten minulla on kolme lasta, ja olen vienyt vauvan paikkoihin, joissa on ollut alkoholitarjoilua. Ei ole mitään kauheaa tapahtunut.
Väitinkö niin? Vauvat nyt ei vaan kuulu paikkoihin, jossa juhlitaan viinan voimin. Sinulle se tietenkin on normaalia.
Ei se minulle mitään arkipäivää ole ollut. Esimerkiksi esikoiseni oli vauvana kerran mukana hyvien ystävien häissä ja kerran festareilla, joilla suosikkiartistini esitti päiväkeikan.
Molemmissa tilaisuuksissa oli alkoholia saatavilla, ja ihan mielenkiinnosta
näin kymmenen vuotta jälkikäteen kysyn, mitä kauheaa siellä olisi voinut tapahtua.Vaikka mitä. Pohjois-Ranskassa ja New Yorkissa molemmissa häissä häävieras kuoli kun häitä juhlistaakseen vieras ampui ilmaan ja luoti osui häissä ollutta toista vierasta päähän. Häälaiva on uponnut ja 20 vierasta kuollut tai bussi, auto suistunut tieltä ja kymmeniä kuollut. Festareilla on riehuttu puukon kanssa tai posauteltu muuten vaan. Kaikkea kauheaa voi tapahtua mutta onko se todennäköistä ja sattuuko se just sulle on jokaisen harkittava. Mutta aika tyhmää on sanoa, että olin häissä tai festareilla niin mitä kauheaa siellä olisi voinut tapahtua. No vaikka mitä on vastaus.
Lyön vielä lisää löylyä. Kärryttelin samaisen vauvan kanssa harva se päivä kotipaikkakuntani torille. Tuolla suomalaisella torilla on tapahtunut niin puukotuksia kuin laukaustenvaihtoakin. Joten sielläkin olisi voinut tapahtua vaikka mitä, jopa todennäköisemmin kuin häissä, joissa olimme vain kerran.
Ja toiselle kysyjälle: Peltoreita on käytetty aina, kun melua on ollut liikaa. Myös lastentapahtumissa.
Sori nyt vähän ohis mutta miksi se lapsi pitää viedä jonnekin niin meluisaan tapahtumaan että ainoa keino selvitä tilanteesta on laittaa lapselle kuulosuojaimet päälle? Mitä ihmettä se lapsi/vauva siitä tilanteesta saa irti jos sillä on pään ympärillä puristavat kuulosuojaimet jotka muuttavat normaalit äänet epämääräiseksi kohinaksi, samaan aikaan ympärillä näkökentässä viuhtoo ohi kulkevia ihmisiä, on valojen välkettä ym.
En ole ikinä ymmärtänyt enkä varmaan koskaan tule ymmärtämäänkään sitä näkökulmaa että 0-5v lapset pitää raahata mukana kaikkialle. Sitten ne nököttää jotkut peltorit korvissa/kantoliinassa hädissään piilossa/tablettia tai älykännyä tuijottaen tai sitten kiukuten ja mölisten kun niiden vanhemmat keskittyy siihen tilanteeseen mihin ne lapset sitten onkin nyt pitänyt raahata mukana. Tosi kivaa niille lapsille (ja kanssaihmisille...), joo on tosiaan. Lapsia kiinnostaa lasten jutut, aikuisia aikuisten. Ja niitä kokemuksia ehtii kyllä se lapsi kartuttaa myöhemminkin ja myöhemmin sillä lapsella on myös niistä erilaisista jutuista mahdollisuus saadakin jotain.
En mä nyt sitä tarkoita että sen lapsen kanssa pitää eristyä kotiin ensi vuosiksi mutta tuntuu että tää "lasten pitää näkyä ja kuulua yhteiskunnassa enemmän" on mennyt ihan liiallisuuksiin. Miten se on sen lapsen etu että ne raahataan joka paikkaan, vaikka se että joku Sale nyt yhdistää työn ja perhe-elämää niin että tapaa jotain Putinia ja samaan aikaan kiikuttaa pikku-Aaroa sylissään?
Kun eikö ihmisiä just ahdista se, että se työelämä on niin hektistä että tuntuu siltä kuin olisi pakko raahata ne lapset sinne töihinkin kun muuten niistä töistä ei selviä ja jos et selviä töistä, loppuu rahantulo ja koko elämä on sitten perhsheellään? Ja eihän tuosta mitään muuta tuu kun loppuunpalaminen kun kuorma on liian suuri. Mun mielestä nyt esim. Jenni on pikemminkin näyttänyt hyvää mallia tässä että se on ihan normaalia että elämä muuttuu ja ekat vuodet keskitytään siihen lapseen eikä yritetä hampaat irvessä jatkaa sitä suorittamista ja juosta tilaisuudesta toiseen lapsi kainalossa. Rupeiskohan syntyvyyskin lähtemään nousuun jos normiduunarillakin olisi mahdollisuus EROTTAA työ ja perhe-elämä toisistaan 🤔
Ajatus lapsista linnan juhlissa on mielenkiintoinen.. Vaatisi varmaan erilaisia järjestelyjä ja suht. Raittiit juhlat.
Linnan juhlat ovat Suomen Itsenäisyyspäiväjuhlat joiden tarkoitus on juhlistaa Suomea ja veteraaneja.
Eivät ne ole mitkään lasten kutsut.
Tyhmä akka.
Itse asiassa Nordin on tässä asiassa oikeassa. Jos kerta presidenttiparikaan ei näytä esimerkkiä siitä, että vauva ja muu elämä on mahdollista yhdistää mielekkäästi, niin kukapa järkevä ja omaa elämäänsä arvostava enää aikanamme vauvoja edes haluaisi. Marttyyrikotiäitiys on so last season.