Rouva Nordin haluaisi vauvat Linnan juhliin
Se ahdas, kuuma ja meluisa paikkahan on ihanteellinen vauvalle. Eipä ole pitkään aikaan naisesta kuulunut niin pitihän se pitkästä aikaa päästä lehteen.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/765fa752-765e-4d92-9215-53dbf3…
Kommentit (99)
Voi luoja mikä ajatus. Ei siinä paljoa edustustehtäviä tehdä, jos lapsen roudaa ihmispaljouden keskelle. Edes mukana oleva hoitaja ei pysty hillitsemään sitä, jos lapselle tulee vierastaminen tai muu vastaava tarve päästä äidin syliin. Ainakaan äitinä en pystyisi luotsaamaan julkista tapahtumaa jossa tiedän lapseni olevan samassa tilassa. Kotona kun lapsi on, lapsi tietää ettei äiti ole lähellä eikä älyä kaivata muuta ku hoitajaansa. Uskottavasti tiedän, että muut äidit tietävät mistä puhun.
En ole Marian fani, päinvastoin, mutta ymmärrän mitä hän ajaa takaa.
Ensimmäistä kertaa Suomen historiassa istuvalla presidentillä on vauva. Seuraavaankin kertaan saattaa mennä tovi aikaa.
Nykyinen presidentti ja hänen puolisonsa ovat ottaneet sen linjan, että haluavat pitää tiukasti kiinni vauvan yksityisyydestä. Se on järkevä päätös, ja itse tekisin varmaankin samoin.
Jos presidenttipari olisi tyyliltään toisenlainen tai vaikkapa 80-luvulla syntynyt, vauvaa nähtäisiin todennäköisesti enemmän julkisuudessa. Se varmasti edesauttaisi keskustelua perheen ja työn yhteensovittamisesta ja ehkä toimisi näiden synnytystalkoiden (mikä kauhea sana) puolesta.
Mutta tämä asia on vain ja ainoastaan vanhempien oma asia. Siihen ei ole kenelläkään nokan koputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa Suomen historiassa istuvalla presidentillä on vauva. Seuraavaankin kertaan saattaa mennä tovi aikaa.
Nykyinen presidentti ja hänen puolisonsa ovat ottaneet sen linjan, että haluavat pitää tiukasti kiinni vauvan yksityisyydestä. Se on järkevä päätös, ja itse tekisin varmaankin samoin.
Jos presidenttipari olisi tyyliltään toisenlainen tai vaikkapa 80-luvulla syntynyt, vauvaa nähtäisiin todennäköisesti enemmän julkisuudessa. Se varmasti edesauttaisi keskustelua perheen ja työn yhteensovittamisesta ja ehkä toimisi näiden synnytystalkoiden (mikä kauhea sana) puolesta.
Mutta tämä asia on vain ja ainoastaan vanhempien oma asia. Siihen ei ole kenelläkään nokan koputtamista.
Niinistön pojat edellisestä liitosta eivät ole olleet esillä, Halonen piti Annansa poissa julkisuudesta, Assi Koivisto puolestaan oli näkyvissä vain sen verran kuin oli pakollista. Marko Ahtisaari taitaa olla ainoa prosidentin lapsi, joka on ollut esillä ja hänkin aika lailla asiapitoisesti.
Miksi siis Aaro pitäisi tuoda julkisuuteen? Ei hän liity mitenkään presidentin työhön tai keskustelun perheen ja työn yhteensovittamisesta, koska presidentillä ei ole työaikaa! Hän on töissä aina, myös ns. vapaalla. Vai ajattelemmeko niin, että entistä useampi vanhempi voisi tehdä saman eli olla töissä vuorota ja silti ottaa perheen huomioon esim. ottamalla lapset mukaan työmatkalle ja seminaareihin?
Vierailija kirjoitti:
Jos jatketaan näitä mietteitä, niin presidenttiparihan edustaa juuri sitä vanhemmuutta, josta muu yhteiskunta pyrkii eroon.
Iskä vetää vaalikampanjan äipän ollessa viimeisillään raskaana, ja siirtyy sitten johtamaan maan ulkopolitiikkaa vakuuttaen, että tehtävät kyllä hoituvat vauvasta huolimatta.
Puhun siis nyt heistä roolimalleina. En missään nimessä arvostele heitä ihmisinä. Lapset tulevat silloin kuin tulevat, varsinkin niille, jotka eivät niitä käden käänteessä saa. On varmasti kova vuosi takana, ja kansan suosio kertoo että hyvin on hommat hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinistön pojat edellisestä liitosta eivät ole olleet esillä, Halonen piti Annansa poissa julkisuudesta, Assi Koivisto puolestaan oli näkyvissä vain sen verran kuin oli pakollista. Marko Ahtisaari taitaa olla ainoa prosidentin lapsi, joka on ollut esillä ja hänkin aika lailla asiapitoisesti.
Miksi siis Aaro pitäisi tuoda julkisuuteen? Ei hän liity mitenkään presidentin työhön tai keskustelun perheen ja työn yhteensovittamisesta, koska presidentillä ei ole työaikaa! Hän on töissä aina, myös ns. vapaalla. Vai ajattelemmeko niin, että entistä useampi vanhempi voisi tehdä saman eli olla töissä vuorota ja silti ottaa perheen huomioon esim. ottamalla lapset mukaan työmatkalle ja seminaareihin?
Muuten olen samaa mieltä, mutta eikös Assi ollut seurapiirihahmo? Lehdet puhuivat Suomen prinsessasta.
T. Se, jolle vastasit.
Numerolle 49 huomauttaisin, että on ihan arkipäivää, että vauvat ovat mukana seminaareissa ja työmatkoilla. Yleensä mukana on myös toinen vanhempi tai isovanhempi, toisinaan palkattu hoitaja.
Jyrki Kataisen paljon parjattu hallitus otti yhdeksi tavoitteekseen tehdä tärkeät asiat virka-aikaan, jotta nuoret
ministerit ehtisivät iltaisin nähdä pieniä lapsiaan.
Vaikeita tavoitteita. Yleensä ministerit menevät jo yhdessä hallituskaudessa aika väsyneen näköisiksi, oli lapsia tai ei. Mutta kun näistä puhutaan, ruohonjuuritasollakin ymmärretään, että ei se Kalle Virtanen niin korvaamaton ole, etteikö voisi perhevapaita pitää tai muuten vähän keventää.
Nyt olisi ollut helppoa kun joku hoitaja olisi pitänyt Aaroa sylissä presidenttiparin vieressä. Vuoden päästä on vaikeampaa kun melkein 2-vuotias osaa kävellä eikä taatusti pysy sylissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten olen samaa mieltä, mutta eikös Assi ollut seurapiirihahmo? Lehdet puhuivat Suomen prinsessasta.
T. Se, jolle vastasit.
Aika lailla vähän, ns. seurapiireissä on ollut lähinnä puolison tai oman työn takia. Paljon enemmän olisi ollut esillä, jos olisi ollut ns. tyrkky. Opiskeluaikana myi kaljaa opiskelijakuppilassa ja ihmeteltin, että miten pääministerin tytär voi tehdä moista - no ihan siksi, että oli ns. tavallinen ihmnen, jonka piti tienata opiskelurahoja.
M.N.lla on hyviäkin ajatuksia, mutta haasteena on hyväksyä, että muilla ihmisillä voi olls erilaisia arvoja ja ajatuksia. Itse tmmärrän vallan mainiosti päätöksen pitää lapsi kokonaan pois valokeilasta, varsinkin kun Haukio ja Niinistö ovat muutenkin hyvin vaitonaisia yksityisestä puolestaan.
Kenelläkään ei todellakaan ole mitään velvollisuutta tehdä omasta perhe-elämästään mitään työvälinettä liittyen yhteiskunnalliseen keskusteluun, vaikka M.N. näin itse selvästi tekeekin. Ei edes presidentillä puolisoineen.
Myöskään lapsen pitäminen pois julkisuudesta ei ole mitään ”piilottelua” vaan normaali lähtökohta. Ennemminkin niiden, jotka tuovat voimallisesti lapsen julkisuuteen esim. somen kautta , pitäisi perustella tekemistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe Nordin on outo ja ovat hörhöjä. Mitä tahansa voisi tapahtua. Linnan juhlissa on alkoholitarjoilua ja miksi joku edes haluaisi viedä sinne vauvan/lapset?
Ei hän sinne omaa lastaan ole viemässä, vaan presidentin lapsen. Synnytystalkoiden nimissä. Eikö kannattaisi lukea, mihin kommentoi.
Muuten minulla on kolme lasta, ja olen vienyt vauvan paikkoihin, joissa on ollut alkoholitarjoilua. Ei ole mitään kauheaa tapahtunut.
Väitinkö niin? Vauvat nyt ei vaan kuulu paikkoihin, jossa juhlitaan viinan voimin. Sinulle se tietenkin on normaalia.
Ei se minulle mitään arkipäivää ole ollut. Esimerkiksi esikoiseni oli vauvana kerran mukana hyvien ystävien häissä ja kerran festareilla, joilla suosikkiartistini esitti päiväkeikan.
Molemmissa tilaisuuksissa oli alkoholia saatavilla, ja ihan mielenkiinnosta
näin kymmenen vuotta jälkikäteen kysyn, mitä kauheaa siellä olisi voinut tapahtua.
Vaikka mitä. Pohjois-Ranskassa ja New Yorkissa molemmissa häissä häävieras kuoli kun häitä juhlistaakseen vieras ampui ilmaan ja luoti osui häissä ollutta toista vierasta päähän. Häälaiva on uponnut ja 20 vierasta kuollut tai bussi, auto suistunut tieltä ja kymmeniä kuollut. Festareilla on riehuttu puukon kanssa tai posauteltu muuten vaan. Kaikkea kauheaa voi tapahtua mutta onko se todennäköistä ja sattuuko se just sulle on jokaisen harkittava. Mutta aika tyhmää on sanoa, että olin häissä tai festareilla niin mitä kauheaa siellä olisi voinut tapahtua. No vaikka mitä on vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe Nordin on outo ja ovat hörhöjä. Mitä tahansa voisi tapahtua. Linnan juhlissa on alkoholitarjoilua ja miksi joku edes haluaisi viedä sinne vauvan/lapset?
Ei hän sinne omaa lastaan ole viemässä, vaan presidentin lapsen. Synnytystalkoiden nimissä. Eikö kannattaisi lukea, mihin kommentoi.
Muuten minulla on kolme lasta, ja olen vienyt vauvan paikkoihin, joissa on ollut alkoholitarjoilua. Ei ole mitään kauheaa tapahtunut.
Väitinkö niin? Vauvat nyt ei vaan kuulu paikkoihin, jossa juhlitaan viinan voimin. Sinulle se tietenkin on normaalia.
Ei se minulle mitään arkipäivää ole ollut. Esimerkiksi esikoiseni oli vauvana kerran mukana hyvien ystävien häissä ja kerran festareilla, joilla suosikkiartistini esitti päiväkeikan.
näin kymmenen vuotta jälkikäteen kysyn, mitä kauheaa siellä olisi voinut tapahtua.
Olet edesvastuuton äiti. Toivottavasti vauvalla oli festareilla edes peltorit korvilla.
Vierailija kirjoitti:
Numerolle 49 huomauttaisin, että on ihan arkipäivää, että vauvat ovat mukana seminaareissa ja työmatkoilla. Yleensä mukana on myös toinen vanhempi tai isovanhempi, toisinaan palkattu hoitaja.
Jyrki Kataisen paljon parjattu hallitus otti yhdeksi tavoitteekseen tehdä tärkeät asiat virka-aikaan, jotta nuoret
ministerit ehtisivät iltaisin nähdä pieniä lapsiaan.Vaikeita tavoitteita. Yleensä ministerit menevät jo yhdessä hallituskaudessa aika väsyneen näköisiksi, oli lapsia tai ei. Mutta kun näistä puhutaan, ruohonjuuritasollakin ymmärretään, että ei se Kalle Virtanen niin korvaamaton ole, etteikö voisi perhevapaita pitää tai muuten vähän keventää.
En muista yhtäkään seminaaria, jossa puhuja olisi pitänyt maksetun !!! puheensa vauva sylissä. Minusta on tilaajan aliarvioimista tulla paikalle ja sitten keskittyä lapsen hoitamiseen ja vielä laskuttaa seminaariyleisöä tästä. Mitä ihmeen lisäarvoa lapsi tai vanhempi saa siitä, että työn sijaan keskitytään perheeseen juuri silloin, kun työstä on maksettu.
Mukana konkreettisella työmatkalla voi olla vaikka koko suku, mutta itse työtilaisuuteen ei kaivata vauvoja tai isoäitejä. Vai miten itse suhtautuisit lainaneuvotteluun, jossa pankin virkailijalla olisi lapsi mukana ja hän keskittyisi kysymyksiisi vastaamisen sijaan imettämiseen?
Aarosta oli kuva Saulin ja Lennun kanssa kun Sauli täytti vuosia. Toivottavasti nyt tulee joku perheen joulutervehdys ja Aarosta 1-vuotiskuva
Tissi pitkällä imettäviä tiedostavia äityleitä ja vaipanvaihtoa "sen kuuluisan" boolimaljan vieressä.
Ei ristus.
Miksei koiravauvoja saa ottaa juhlimaan ? Lennu vois isännöidä frakkirusetti kaulassa nuuhkimalla tervehtien juhlavieraat .
Rouva Nordin on tunnetusti täysin sekaisin muutenkin, se, että elelee niin syvällä vauva-meidän lapset-perhe-minäminä- maailmassa ei yllätä mitenkään. Just semmonen nainen, joka loukkaantuu esim. lapsettomista häistä. Koska pitäähän vauva saada mukaan joka paikkaan.
Mitä linnan juhlien jälkeen? Kersa pykälään töihin (tosi Mariallahan niitä ei ole)/ yökerhoon/ autokoulun/ kurssille/ elokuviin eiks je? Koska onhan lapsi osa elämää.
Ota Nordin nyt jo pää pois p*rseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näin kymmenen vuotta jälkikäteen kysyn, mitä kauheaa siellä olisi voinut tapahtua.Vaikka mitä. Pohjois-Ranskassa ja New Yorkissa molemmissa häissä häävieras kuoli kun häitä juhlistaakseen vieras ampui ilmaan ja luoti osui häissä ollutta toista vierasta päähän. Häälaiva on uponnut ja 20 vierasta kuollut tai bussi, auto suistunut tieltä ja kymmeniä kuollut. Festareilla on riehuttu puukon kanssa tai posauteltu muuten vaan. Kaikkea kauheaa voi tapahtua mutta onko se todennäköistä ja sattuuko se just sulle on jokaisen harkittava. Mutta aika tyhmää on sanoa, että olin häissä tai festareilla niin mitä kauheaa siellä olisi voinut tapahtua. No vaikka mitä on vastaus.
Lyön vielä lisää löylyä. Kärryttelin samaisen vauvan kanssa harva se päivä kotipaikkakuntani torille. Tuolla suomalaisella torilla on tapahtunut niin puukotuksia kuin laukaustenvaihtoakin. Joten sielläkin olisi voinut tapahtua vaikka mitä, jopa todennäköisemmin kuin häissä, joissa olimme vain kerran.
Ja toiselle kysyjälle: Peltoreita on käytetty aina, kun melua on ollut liikaa. Myös lastentapahtumissa.
Taaperot juoksentelemaan vaan ilman muuta .Vapaasti linnan liukkaalle tanssiparketille hauskasti luistelemaan. Olisi televisioinnissakin jotain jänskää seurattavaa muutakin kuin että kuka tänä vuonna astui laahukselle ja kenen korsetti eniten kiristää.
Tuolle mammalle pitäisi määrätä jotain hormoninsalpaajaa.
Totta viimeinen lause. Mutta M Nordinhan haluaa että kuka tahansa saisi tuoda vauvansa Linnaan.