Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri piparkakkymuottikysely!

Vierailija
01.12.2018 |

Montako muottia sinulla on? Mikä on paras, mikä puuttuu? Onko sinulla perintökalleusmuotteja? Kerro piparkakkumuottitarinasi!

Hyvää joulukuuta :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta muottua, mutta vuosia olen tehnyt vain pupuja ja possuja. Parhaimmat. Ei teräviä kulmia, jotka voi kärähtää uunissa kuten esim kuusi, tähti, sydän.

Vierailija
2/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy ne perinteiset eli tähti, enkeli, kuusi ja sydän jotka mummini joskus minulle osti. Sen lisäksi olen ostanut kissan, koiramuotin(omasta rodusta), lehmän, kanin ja hevosen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä paistan vain sydämen muotoisia. Niitä on erikokoisia. 

Vierailija
4/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparinmuoto on paras

Vierailija
5/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti-vainaan jäämistöstä saadut sydän, tähti ja kukka löytyy. Ovat ties miten vanhoja. Itse ostama pupu löytyy, ostin kun lapset olivat pieniä. Viime joulun jälkeen ostin enkelin, sitä ei olla vielä käytetty.

6/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä. Kerään niitä. En koskaan paista piparkakkuja vaan syön sitä ihanaa raakaa taikinaa. Merihevonenmuotista tykkään eniten ja enkelisiasta eli porsaasta, jolla on siivet à la, jos lehmätkin lentäisivät.

Vierailija
7/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kymmenkunta + ne muumimuotit jotka ostin kun lapset oli pieniä. Ihan vihonviimeisiä: taikina tarttui aina pysyvästi mörön tassuihin ja muumimamma essun nyöreihin niin ettei niistä tullut mitään.. ;/ possuilla ja tähdillä siis mennään

Vierailija
8/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikit ovat possu, ukko ja akka. Sitten aina lopuksi painelen pellillisen sydämiä velvollisuudentunnosta. Mulla on äitini  60 vuotta vanha pensas-muotti, mutta en käytä, kun se on niin jotenkin niin tylsä ja mielikuvitukseton.

Vierailija
9/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perittyjä. Lempparit lammas ja possu.

Vierailija
10/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 muottia.

Vierailija
11/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tonttuoven mallinen muotti.

Vierailija
12/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kolmisenkymmentä. Muumi- ja Angry Birds -muotit ovat jääneet melko lailla käyttämättä, samoin isot akat, ukot ja sydämet. Pienillä ja pienehköillä muoteilla teen mieluiten, pikkupiparit ovat niin söpöjä.

Vierailija
13/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on edelleenkin Hans-enolta saatu Hăkaristi-piparimuotti 😊 Suvussa pitkään kulkenut. Tänä vuonna ajattelin ostaa peniksen muotoisen.

Terkuin Harri

Vierailija
14/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huimat kaksi muottia, sellainen peruskukkamuotti ja kissa. Se kissa on aivan ihana ja vähän erilainen, mutta harmittaa kun siinä on niin pieniä yksityiskohtia sun muita että kärähtää vähän turhan helposti.

Vierailija
15/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vasta harkitsen näin kolmekymppisenä niitä muotteja. Itse olen veistellyt valmistaikinasta erimuotoisia pipareita. Tänä vuonna olen tehnyt pikku myy ja hattivatti-pipareita lapsen iloksi. Joskus käytän kuppia ja painan sillä ympyränmuotoisia keksejä. Muoteilla tulisi siistimmän näköistä jälkeä, mutta hauskoja ovat nuo itse tehdytkin. Välillä vaan voi olla aika rosoiset reunat, kun leikkaa veitsellä

Vierailija
16/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nelisenkymmentä. Ennen joulua teen ensimmäisestä piparkakkutaikinasta eläimiä, tänä vuonna kettuja, pöllöjä ja oravia. Jouluksi sitten tähtiä, enkeleitä ja possuja ja hirviä (hirvimuotti on lasten pikkulapsiajan traditio)

Muut muotit ovat pikkuleipämuotteja muihin vuodenaikoihin, ja jotain kuusimuotteja piparkakkutalon koristeiksi.

Vierailija
17/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 muottia, paras on pikkupoikamuotti joka on jotenkin justiinsa oikean muotoinen ja kokoinen. Ikean hirvi on myös hieno, mutta vaikea.  Upein on jälkiruokalautasta isompi lumihiutale jossa on reikiä niin että tulee valtava, pitsimäinen hiutale kun jaksaa tuputella ne kolokohdat irti. Possu puuttuu. 

Onko piparkakunmuotoinen muotti muuten mielestänne piparkakunmuotoinen vai kukka? :)

Vierailija
18/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla ajattelin tarveaineet ostaa. Siirappia huutaa. 

Vierailija
19/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy ne perinteiset eli tähti, enkeli, kuusi ja sydän jotka mummini joskus minulle osti. Sen lisäksi olen ostanut kissan, koiramuotin(omasta rodusta), lehmän, kanin ja hevosen

Minkä rotuinen koira olet? Minkä ikäisenä opit käyttämään tietokonetta? Olitko ensin opetellut nämä niin sanotut peruskäskyt ja sitten vasta?

Vierailija
20/20 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tuli tehtyä traktori, moottoripyörä ja automuoteilla pojan kanssa. Paljon erilaisia löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi