Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopeutumiseläkettä nostava Tanja Karpela, 48, menettää lakimuutoksen takia yli 700 000 euron eläketulot

Vierailija
01.12.2018 |

Vielä kun keksisi miksi parhaassa työiässä oleva terve nainen saa eläkettä?

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein👍

Vierailija
2/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Osaako se mitään oikeaa työtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeampi lähestymiskulma asiaan voisi olla se, että lakimuutoksen ansiosta suomalaisen veronmaksajan taakka kevenee 700 000 eurolla.

Vierailija
4/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Karpela mua onkin suututtanut ihan vietävästi. Mut se eläkehän muuttaa vaan nimeään ja rahaa saa enemmän.

Vierailija
5/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salen kanssa kihloissa oleminen oli niin raskasta.

Vierailija
6/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Karpela mua onkin suututtanut ihan vietävästi. Mut se eläkehän muuttaa vaan nimeään ja rahaa saa enemmän.

Eikai Karpelan osalta?

Äänestäkää sellaisia ihmisiä eduskuntaan jotka laittaa Kelan takaisinperimään massit.

Vierailija
7/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-3v kausien määrästä ja työtehtävistä riippuen. Siinä myös otetaan kaikki tulot, mukaan lukien pääomatulot, huomioon, eli tulot laskevat sopeutumisrahan määrää tai poistavat kokonaan

Vierailija
8/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeampi lähestymiskulma asiaan voisi olla se, että lakimuutoksen ansiosta suomalaisen veronmaksajan taakka kevenee 700 000 eurolla.

Ei. Syyllistäminen on varattu työttömille jotka mälläävät veronmaksajien rahoilla vaikka olisivat itse maksaneet veroja koko ikänsä ennen työttömäksi joutumistaan.

Aktiivimalli ei koske kansanedustajia, silloinhan he joituisivat elämään niin kuin opettavat ja eihän se sovi.

Vierailija
9/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetäänkö av:lla pystyyn keräys, että saadaan Tanjalle eläke?

Vierailija
10/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Osaako se mitään oikeaa työtä?

Koko ajanhan tekee töitä.

Nostaa vaan 4000€/kk "eläkettä jotta miehensä voi nostaa kaiken yhteisestä firmastaan itselleen palkkana.

Vierailija
11/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1-3v kausien määrästä ja työtehtävistä riippuen. Siinä myös otetaan kaikki tulot, mukaan lukien pääomatulot, huomioon, eli tulot laskevat sopeutumisrahan määrää tai poistavat kokonaan

Olis syytåkin.

Naantalissa asustelee muuten yksi SDP:n daami joka on nostanut vuodesta 1999(!) saakka kansanedustajan sopeuttamis"eläkettä".

Eikä suostu haastatteluihin asiasta.

Missä sopeutuminen?

Vierailija
12/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei kai kuitenkaan suoraan selitä Päivin, Suvin tai Annen tarvetta "eläkkeeseen"?

Vierailija
13/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä ei kyllä ole totta! Sopeutumisrahaa saa max 3 vuotta ja max 4k euroa ja _kaikki_ tulot vaikuttaa sen määrään. 

Todellakin iso korjaus vanhaan systeemiin joka mahdollisti loppuelämän loisimisen a la Karpela. 

Vierailija
14/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkee Karpela, en oo koskaan tykänny.

Vierailija
15/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tässä on laskettu että valtio maksaisi Karpelalle "sopeuttamiseläkettä" 700 000 ennen kuin täyttää 63? niin eikö laske vieläkin enemmän valtion kuormitusta koska varsinainen eläke pienenee?

Vierailija
16/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitä ei saa yhtä pitkään. Nyt sitä saa maksimissaan kolme vuotta, kun aikaisemmilla säännöillä karpela, huom. kirjoitetaan pienellä, olisi saanut sitä 65-vuotiaaksi asti.

Vierailija
17/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on oikein!

T:Ponne Jarkka

Vierailija
18/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten niin enemmän? Sitä eläkettä ois maksettu kunnes täyttää 65, sopeutumisrahaa saa vain 3 vuotta... hiukan eroa.

Vierailija
19/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää Karpela on tehnyt tämän maan hyväksi, paitsi maksellut veroja? Kertokaa se.

Vierailija
20/169 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aika oli raskasta, kun torvi täyttyi paskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi