Sain tyttövauvan ja sisko painostaa ihme nimiehdotuksilla!
Siskollani on kaksi poikaa ja haluaisi nyt minun tyttäreni saavan jonkun nimistä, jota mietti omalle tytölleen.
Nyt tilanne on mennyt siihen, että jopa puhuu kaikille Juuliasta ja olen raivoissani, äitikin jo luuli että Juulia tulee olemaan se virallinen nimi ! Mikä lie Juulia Jane Jessica jos siskoni saisi päättää... Muttei saa!
Nimet, joita itse harkitsen ja joista jonkun tod.näk. lapselleni annan ovat Rauha, Hilja, ja Senja. Muitakin vaihtoehtoja oli, mutta tuo on se kova kolmikko.
Kommentit (34)
Pidän itsekin vanhoista nimistä, mutta Hilja ja Rauha ovat sovinistisia, etenkin se Hilja.
Vastaavia poikien ”ominaisuusnimiä” ovat Tarmo, Urho, Voitto, Onni... ja tyttö on sitten Hilja. Ei hyvä.
Anna siskon hössöttää. Kylhän sit oikea nimi selviää, kun keksit lapsellesi nimen.
Jännä miten suomessa ihmiset saavat aikaan ongelmia kaikesta.
Oletko sanonut siskollesi että pitää turpansa kiinni ? Kokeileppas, ja jos ei tehoa,korota äänenvoimakkuutta .
Hilja tai Rauha olisivat melko hauskoja nimiä rämäpäisellä poikatytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Siskollasi on paha mieli kun ei saanut tyttöä ja sinä olet itsekäs , voisit olla reilu ja antaa päättää edes vauvan toisen tai kolmannen nimen ! Ei maailmasi siihen kaadu jos lapsesta tulee esim. Rauha Julia.
Meillä ainakin on niin eri maku siskoni kanssa ettei tämä todellakaan lasten nimet kohtaa. Hänellä on mitä erikoisempia lasten nimiä tarjolla. Ei kiitos.
Pieni Hilja-tyttö kuulostaa ihanalta! 💖
Ihania nuo sun nimivaihtoehdot. Perinteisiä, oikeita nimiä eikä mitään väkisin väännettyjä
Hella. Ei muita vaihtoehtoja. Toiseksi nimeksi Hellä. Mitäs kysyit.
Anoppini tuli katsomaan vauvaa ensimmäistä kertaa pitkä nimilista mukanaan. Vaikutti aidosti loukkaantuneelta, kun lapsen nimi olikin jo päätetty ja maistraattiin menevä lappu oli keittiön pöydällä. Tuohtuneena päivitteli, ettei hänen mielipidettä oltu otettu huomioon. Silloin vähän kadutti, että oltiin antamassa tytölle anopin nimi toiseksi nimeksi. Nykyään tajuan, että hän oli vain yli-innoissaan ensimmäisestä/ainoasta lapsenlapsestaan.
Hilja on ihana nimi. Jos saan tytön niin hänestä tulee Hilja edesmenneen mummini mukaan.
Jadet, Juuliat, Jessicat ja Janicat ovat niin viime vuosituhannen lähiönimiä.
Kyllä taas kirpaisi t: Juulia :D