Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Resepti ei uusittu.

Vierailija
06.03.2025 |

Osaako joku auttaa? Laitoin Maisan kautta uusimispyynnön verenpainelääkkeestä. Tänään sain viestin, että reseptiä ei voida uusia. " Jos vielä haluat uusia lääkkeen, ota yhteyttä terveysasemalle".  En ymmärrä.  Voiko johtua siitä, että yksityinen  lääkäriasema laittoi uuden reseptin?  

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans viesti ettei uusittu verenpainelääkkeitä, mutta sitten kun katsoin kannasta sitä reseptiä, niin se oli kuitenkin uusittu. Outoa.

Vierailija
2/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viesti tarkoittaa sitä, että sun tulee ottaa yhteyttä terveysasemaasi jos haluat uusia reseptin. Jos et halua uusia sitä, ei yhteydenottoakaan tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel, jäi huumeet saamatta. 

Vierailija
4/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖLääkäri tahtoo nähdä silloin tällöin, siksi!

Vierailija
5/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin myös. Ihme sekoilua.Soitin terveysasemalle ja resepti uusittiin. Selitettiin uusista lääkäreistä ja henkilökuntapulasta.  Ymmärtäisin, jos kyse olisi huumaavista lääkkeistä, mutta normaali verenpainelääke. 

Vierailija
6/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on aina mukavaa kun annetaan monta eri vaihtoehtoa, joista kuitenkin yksi on se oikea🙄 Minullekin tuli ensin tieto, ettei voitu uusia. Sitten lähetin pyynnön terveysasemalle ja uusittiin ihan normaalisti. Ihme pelleilyä nykyään kaikki.

Vierailija
7/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko idiootti?

Vierailija
8/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi myös noin, kun viimeksi oli kirjoitettu resepti eri taholta. Eli soittoa vain sinne terveyskeskukseen, on se kyllä rasittavaa hyppyyttämistä mutta tällaiseksi on mennyt.

Vierailija
9/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, on aina mukavaa kun annetaan monta eri vaihtoehtoa, joista kuitenkin yksi on se oikea🙄 Minullekin tuli ensin tieto, ettei voitu uusia. Sitten lähetin pyynnön terveysasemalle ja uusittiin ihan normaalisti. Ihme pelleilyä nykyään kaikki.

Minulla on kokemus, että pitkäaikaislääkkeet uusitaan apteekissa, ainakin minun vakiapteekkini mainitsee, että uusitaanko vai uusitko itse?. Tottakai apteekki uusii.

Vierailija
10/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan vastuullista toimintaa lääkäriltä. Jos olet aiemmin käynyt yksityisellä ja sieltä saanut reseptin ei terveyskeskuksella ole tietoja aiemmista käynneistäsi tai verenpaineestasi. Jos haluat siirtää hoitoasi julkiselle pitää sinun käydä siellä ja ehkä myös uusissa verikokeissa. Tai voit uusia reseptin samalla yksityisellä asemalla mistä sen alunperin sait. Paras olisi ollut, jos terveyskeskus olisi uusinut lääkkeesi 3 kuukaudeksi, laittanut lähetteen labraan ja pyytänyt vastaanottokäynnille kotona mitattujen verenpainearvojen kanssa.

Vierailija
11/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on että mitään reseptiä mikä on kirjoitettu yksityisellä, työterveydessä tms tervkeskus ei uusi.

Vierailija
12/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on käytäntö, että jos kukaan lääkäri ei ole ehtinyt uusia reseptiä kahdeksassa päivässä, niin uusimispyyntö vanhenee ja tulee tuollainen ilmoitus 

Vierailija
13/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä Sinä syöt?

Vierailija
14/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin, että pitää käydä terveyskeskuslääkärillä. Vedottiin siihen, ettei julkisella puolella voida tietää minkä vuoksi yksityislääkäriaseman lääkäri on määrännyt reseptin (se lukee reseptissä) ja julkisen terveydenhuollon pitää tuntea asiakkaansa (ei muistu mieleen, milloin olisi kahta kertaa nähnyt samaa lääkäriä 2020-luvulla). Oli siis pakko olla ilman lääkkeitä siihen saakka, että pystyin käymään julkisella puolella.

Vierailija
15/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan vastuullista toimintaa lääkäriltä. Jos olet aiemmin käynyt yksityisellä ja sieltä saanut reseptin ei terveyskeskuksella ole tietoja aiemmista käynneistäsi tai verenpaineestasi. Jos haluat siirtää hoitoasi julkiselle pitää sinun käydä siellä ja ehkä myös uusissa verikokeissa. Tai voit uusia reseptin samalla yksityisellä asemalla mistä sen alunperin sait. Paras olisi ollut, jos terveyskeskus olisi uusinut lääkkeesi 3 kuukaudeksi, laittanut lähetteen labraan ja pyytänyt vastaanottokäynnille kotona mitattujen verenpainearvojen kanssa.

Ihan mielenkiinnosta, miksi tämä saa alanuolia?

Vierailija
16/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä huumetta sinä olet ottanut?

Vierailija
17/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö omakannassa näy lääkäreissäkäynnit?

Vierailija
18/18 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja ja henkilökuntapula on hirveä. Kiirettä piisaa, lääkärit vaihtuvat päivittäin, eivät tunne potilaita. Kukaan ei tunne ketään.  Nämä ostolääkärit eivät ehdi tehdä  mitään, kuin aivan välttämättömimmän. Resepteja ei ehditä uusia määrä- ajassa, siksi automaattiviesti lähtee. Kannattaa uusia uudestaan, kyllä verenpainelääke uusitaan automaattisesti. Tämä on nykypäivää terveydenhuollossa, kiitos hallituksen säästöjen.