Sain tyttövauvan ja sisko painostaa ihme nimiehdotuksilla!
Siskollani on kaksi poikaa ja haluaisi nyt minun tyttäreni saavan jonkun nimistä, jota mietti omalle tytölleen.
Nyt tilanne on mennyt siihen, että jopa puhuu kaikille Juuliasta ja olen raivoissani, äitikin jo luuli että Juulia tulee olemaan se virallinen nimi ! Mikä lie Juulia Jane Jessica jos siskoni saisi päättää... Muttei saa!
Nimet, joita itse harkitsen ja joista jonkun tod.näk. lapselleni annan ovat Rauha, Hilja, ja Senja. Muitakin vaihtoehtoja oli, mutta tuo on se kova kolmikko.
Kommentit (34)
Toivottavasti myös lapsen isä pitää nimestä, jonka sinä hänelle annat.
Eipä tuolle muuta voi kuin sanoa siskolle aina vastaan, kun hän nimistä höpisee. Tai voi vaikka sanoa ettei nyt jaksa puhua tuosta nimiasiasta. Ja luuliat saa luulla, yllättykööt sitten nimen annon jälkeen mikä lapselle tulikaan nimeksi.
Siskollasi on paha mieli kun ei saanut tyttöä ja sinä olet itsekäs , voisit olla reilu ja antaa päättää edes vauvan toisen tai kolmannen nimen ! Ei maailmasi siihen kaadu jos lapsesta tulee esim. Rauha Julia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti myös lapsen isä pitää nimestä, jonka sinä hänelle annat.
Juu on hyväksynyt kaikki vaihtoehdot :)
Ap
Sano suoraan että lopettaa ja että sinä päätät lapsen isän kanssa.
Uh tulee mieleen anoppi! Miehellä on viisi veljeä ja kun saimme tyttären, anoppi sekosi että nyt hän saa sen Ullan ! Joo-o, ei tullut meille Ullaa mistä anoppi sitten oli pitkään näreissään.
Voin innokkaana siskona kertoa, että sitä on tosiaan niin innoissaan että ei edes tajua jotenkin jyräävänsä. Ja siis juuri siinä mielessä, että en ainakaan itse tajunnnut että siskoni olisi ollut moksiskaan omasta intopinkeydestä, luulin että menee toisesta korvasta ulos ja toisesta... ulos.
Annat sen intoilla, annat sen nimen kun annat ja annat sen rauhoittua. Siinä takuuvarma ja toimiva resepti. Sulla on tärkeämpääkin ajateltavaa.
Onnea tytöstä!
Siskoasi harmittaa. Tee selväksi, että nyt loppuu tuollaiset itsekkäät heitot. Hänhän nimivalintansa läpisaadessaan tod.näk. omisi fantasioissaan tytön vielä itselleen, kuin saamatta jääneen tytön.
Mielipiteensä kullakin. Itse ehdottomasti ottaisin mielummin sen Julian/Juulian. :D Mutta kyse ei olekaan kenenkään muun mielipiteestä kuin sinun ja miehesi.
Pidän siskosi nimiehdotuksesta huomattavasti enemmän kuin omista ehdokkaistasi. Sorry..
J-nimet on tosiaan ihan hirveitä valkoroskanimiä. Korkeakoulutetut antaa tällä hetkellä noita vanhoja suomalaisia nimiä, tunnen Sohvia, Sylvia, Hiljaa ja Hilmaa - tämäkin tosin kannattaa pitää mielessä että lapsesi nimi ei välttämättä ole niin uniikki, mutta eihän se oikeastaan edes haittaa.
Meillä nimi kerrottiin heti syntymän jälkeen, niin ei kukaan ehdotellut mitään. Jos nimeä panttaa kuin valtiosalaisuutta, ehtii siskot ja anopit kehittää päässään vaikka mitä.
Jospa nyt jo saman tien ilmoitat, että lapsestasi tulee Senja Hilja Rauha ja sillä selvä. Tehköön sisko lisää lapsia, jotta saa viimein tytön.
Kauheita nimiä nuo Hilja ja Rauha. Mieti ku pihalla huudat lapsesi nimeä Hiljaa Hiljaa Rauhaa Rauhaa ni kaikki muut lapset hiljenee ja rauhottuu pihalla ja lopettaa puhumisen sekä leikkimisen. Senja Julia olis nätti nimi. Voisin antaa omalleki tytölle.
Kauniita nimiä. :)
Toivottavasti sisaresi saa myöhemmin tyttären.
Anna hölöttää, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ilmoitatte sitten nimen kun aika on.
Siis mummonimiä?
Toisaalta tietenkin itse päätät puolisosi kanssa. Mitä mieltä mies on nimistä.
Selma, Maija, Hilja, Helmi... suvun vanhoja nimiä, jotka eivät ole ainakaan vielä päätynyt suvussa uusiokäyttöön.
Senja 😍