Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen koiran ottaminen, vinkkejä kaivataan

Vierailija
01.12.2018 |

Tietoomme on tullut etään iäkkään pariskunnan koira, josta he eivät jaksa enää huolehtia. Olivat ottaneet pennun tarpeeksi ajattelematta. Koira on nyt 3-vuotias perhoskoiranarttu. He etsivät sille uutta kotia. Olemme kiinnostuneita. Millaisia haasteita voi tulla vastaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Onko edes koulutettu, sisäsiisti jne.

Vierailija
2/4 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin selvittää onko kyseinen koira oppinut sisäsiistiksi, onko käytöshäiriötä (tuhoaako tavaroita, pelkääkö vieraita, jatkuva haukkuminen), onko koira pelokas, onko purrut ihmistä? Varsinkin jos perheessäsi on lapsia. Onko koiran terveydestä (madotukset/rokotukset) huolehdittu?

Koiran voi ottaa vaikka pariin otteeseen kyläilelään luoksenne päiväksi + yöksi ja katsoa miten lähtee sujumaan.

Onko ensimmäinen koira kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, meillä on ollut kolme koiraa, minulla lapsuudenperheessäni ja sitten yhdessä miehen kanssa kaksi, toinen eli 8 vuotta, toinen kuoli 14-vuotiaana vuosi sitten. Lapsia ei ole.

ap

Vierailija
4/4 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ottaisin.

Ei tarvii sitä pentukoulutusta tehdä alusta asti, opettaa sisäsiistiksi jne.

Toki kyselisin koirasta ja vaatisin myös vaikka muutaman viikon "koeajan" jolloin näkisin itse millainen koira on ja onko sillä mitään pahempia ongelmia vai onko ihan ok koira. Kouluttamiseen täytyy toki varautua aina kun koiran ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä