Oon tylyttänyt suotta ihan hyviä miehiä ja nyt vasta tajusin miksi
Tälläkin palstalla moni mies miettii, miten uskaltaisi lähestyä naisia tai miksi naiset ovat usein niin nihkeitä heitä kohtaan.
Olen nainen ja olen miettinyt, miksi sitä tuli nuorena oltua baareissa ja viihteellä usein niin älyttömän nihkeä miehiä kohtaan kun yrittivät lähestyä. Olen varmaan tylyttänyt ihan turhaan aivan hyvässä tarkoituksessa lähestyviä kunnollisia miehiä ja potenut siitä huonoa omatuntoa myöhemmin. Nyt oon kolmevitosena ollut hetken aikaa sinkku ja deitissä ja huomasin että musta on taas tulossa todella tyly miehiä kohtaan. Tajusin jotain:
Kun nuorena oltiin viihteellä, aina oli joku puristelemassa tissistä tai perseestä tai ottamassa valokuvia takapuolesta tanssilattialla tai kadulla. Törkeitä ehdotuksia tuli aivan liikaa ja aivan liian pitkään eikä koskaan saanut olla rauhassa ja turvassa. Aina oli joku, joka ei uskonut hyvällä, että ei kiinnosta. Joku seurasi joskus kotiovelle asti. Lopulta jokainen mies alkoi vaikuttaa ahdistavalta ja uhkaavalta, joten kaveriporukassa tuli tavaksi tylyttää varmuuden vuoksi jokainen lähestymään pyrkivä kauemmaksi. Siinä saivat kylmää kyytiä varmasti myös hyvillä aikeilla liikkuneet pojat. Toivottavasti nyt viisitoista vuotta myöhemmin nuoret miehet osaavat jo käyttäytyä fiksummin.
Muistin tämän nyt siksi, että nyt kun olen aikuisena deitissä, noin 95 % deitissä saamistani yhteydenotoista on pelkkää seksin ehdottelua ja eri asteisia törkeyksiä. Moni haluaa ostaa multa seksiä. Olen kertonut profiilissani etten ole käytettävissä seksiin vaan etsin parisuhdetta ja haluaisin perustaa perheen. Jokainen mies väittää lukeneensa profiilini, mutta "voihan sitä silti aina kokeilla". Herää ihan samanlaisia häirinnän kokemuksia kuin nuorena baareissa pyöriessäni: Mua ei kuunnella, mun toiveita ei kuunioiteta, ei uskota että ei on ei.
Nyt loppui mun osalta nettideittailu tähän, musta on taas tulossa kiukkuinen kaikkia miehiä kohtaan ja se ei todellakaan ole hyvä asia.
Kauheesti tsemppiä teille kaikki miehet, jotka pohditte miten lähestyä. Muistakaa, että joskus tyly vastaanotto voi johtua tällaisistakin syistä. Jos kaikki miehet muistaisvat käytöstavat, kaikilla meillä kävisi parempi flaksi.
Kommentit (1756)
Olen pyörinyt myös samoihin aikoihin baareissa kuin sinä aloittaja, ja kokemukseni miehistä on aivan sama! Mutta, voin lohduttaa, että mitä nyt olen kulkenut baanalla niin olen saanut olla suhteellisen rauhassa, eli kundit ovat joko fiksuuntuneet tai valistus on alkanut purra. Muistan että nuo ajat olivat tosi sovinistiset ainakin kapakoissa. :s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei tietenkään saa naiselle sanoa, mutta ulkoinen olemuksesi ja tapa miten itseäsi ilmaiset vaikuttaa siihen, millaiset miet sinua lähestyvät ja kuinka he sinua kohtelevat.
Tämä pätee kyllä myös toisinpäin.
Ei ne Esmeraldat oikeassa elämässä lähesty Quasimodoja. Ei, vaikka Quasimodojen mielestä heillä olisi siihen joku evoluution tuoma oikeus.
No eikö Esmeraldojen tulisi silloin lakata kertomasta Quasimodoille, sanallisesti ja sanattomasti, että Esmeraldakin voi pitää heistä?
Nyt eletään kuitenkin tällä planeetalla, eli Maassa, valtiossa nimeltä Suomi. Me emme elä Disney-maassa, jossa kuka vain voi olla mitä vain, ja kuka vain voi rakastua kehen tahansa.
Sorry.
(Ja syy, miksi Esmeraldat ja vähemmän kauniitkin on tylyjä johtuu siitä, että on olemassa paljon miehiä jotka tulkitsevat tavallisen hymynkin lupauksena seksiin).
Miksi sitten meikkaat ja pukeudut seksikkäästi? Seksikäs pukeutuminen on paljon tehokkaampi viesti halusta seksiin, kuin pelkkä hymy.
Millaista on seksikäs meikkaus? Entä millaista on sinusta seksikäs pukeutuminen? -eri
Kiitos kysymyksestä. Seksikäs meikki on käytännössä normaalia vahvemmin rajatut silmät, kirkkaan punainen huulipuna ja punertavat posket. Seksikästä pukeutumista on kaikki mikä korostaa tai tuo esille naisellisia muotoja.
Kovasti olen kuullut haukuttavan suomalaisia naisia miesmäisiksi, meikkaamattomiksi ja vain tuulipukuihin ja lenkkareihin pukeutuviksi rumiluksiksi. Ihmetteletkö vielä, miksi?
Pitää pukeutua väljiin marimekkokaapuihin ja meikkiä saa laittaa ripsarin ja puuterin. Muuten miehillä on oikeus puristella ja ehdotella.
Sellaista toksista feminiinisyyttä sieltä sitten, olkiukkoilusta puhumattakaan.
Kai olet käynyt katsomassa hunkseja lavalla ja naistyöpaikallasi on palomieskalenteri seinällä?
Kerropa nyt sitten, millaista on pukeutuminen ja meikkaaminen, joka EI ole tällaista: "Miksi sitten meikkaat ja pukeudut seksikkäästi? Seksikäs pukeutuminen on paljon tehokkaampi viesti halusta seksiin, kuin pelkkä hymy."
Sellaista, mikä saa miehen sanomaan sinua luonnonkauniiksi kaikesta meikistä huolimatta.
Ei saa käyttää liian tummaa tai korostavaa meikkiä mutta ei myöskään meikata luonnollisesti. Miten siis pitää meikata ettei miehillä ole oikeutta ahdistella?
Äläpäs esittele tuota naislogikkaa, kun tiedät itsekin vastauksen!
*eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei tietenkään saa naiselle sanoa, mutta ulkoinen olemuksesi ja tapa miten itseäsi ilmaiset vaikuttaa siihen, millaiset miet sinua lähestyvät ja kuinka he sinua kohtelevat.
Ei ne Esmeraldat oikeassa elämässä lähesty Quasimodoja. Ei, vaikka Quasimodojen mielestä heillä olisi siihen joku evoluution tuoma oikeus.
No eikö Esmeraldojen tulisi silloin lakata kertomasta Quasimodoille, sanallisesti ja sanattomasti, että Esmeraldakin voi pitää heistä?
Nyt eletään kuitenkin tällä planeetalla, eli Maassa, valtiossa nimeltä Suomi. Me emme elä Disney-maassa, jossa kuka vain voi olla mitä vain, ja kuka vain voi rakastua kehen tahansa.
Sorry.
(Ja syy, miksi Esmeraldat ja vähemmän kauniitkin on tylyjä johtuu siitä, että on olemassa paljon miehiä jotka tulkitsevat tavallisen hymynkin lupauksena seksiin).
Miksi sitten meikkaat ja pukeudut seksikkäästi? Seksikäs pukeutuminen on paljon tehokkaampi viesti halusta seksiin, kuin pelkkä hymy.
Millaista on seksikäs meikkaus? Entä millaista on sinusta seksikäs pukeutuminen? -eri
Kiitos kysymyksestä. Seksikäs meikki on käytännössä normaalia vahvemmin rajatut silmät, kirkkaan punainen huulipuna ja punertavat posket. Seksikästä pukeutumista on kaikki mikä korostaa tai tuo esille naisellisia muotoja.
Kovasti olen kuullut haukuttavan suomalaisia naisia miesmäisiksi, meikkaamattomiksi ja vain tuulipukuihin ja lenkkareihin pukeutuviksi rumiluksiksi. Ihmetteletkö vielä, miksi?
Pitää pukeutua väljiin marimekkokaapuihin ja meikkiä saa laittaa ripsarin ja puuterin. Muuten miehillä on oikeus puristella ja ehdotella.
Kai olet käynyt katsomassa hunkseja lavalla ja naistyöpaikallasi on palomieskalenteri seinällä?
Kerropa nyt sitten, millaista on pukeutuminen ja meikkaaminen, joka EI ole tällaista: "Miksi sitten meikkaat ja pukeudut seksikkäästi? Seksikäs pukeutuminen on paljon tehokkaampi viesti halusta seksiin, kuin pelkkä hymy."
Sellaista, mikä saa miehen sanomaan sinua luonnonkauniiksi kaikesta meikistä huolimatta.
Okei eli kun minä en meikkaa muuta kuin puuterin ja ripsarin kenen vika on kun minua on ahdisteltu?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ei voi kaunistella. :) Pukutumisella voi ihan oikesti vähän vaikuttaa kohteluun. Korkkareilla, vesirajahameella ja antavalla topilla viestität aikeistasi. Ei se ole pelkkää muotia. Sinua tulkitaan sen perusteella yöelämässä.
Tänne kirjoittelevien miesten on pakko olla vanhempaa sakkia, koska tuollainen oli joidenkin keskuudessa muotia vuosituhannen vaihteessa (joo, Venäjällä ja por nossa on edelleen, mutta niitä ei nyt lasketa). Eikä siinä, saa sitä olla vanha, minäkin olen jo palstamiesten mielestä ikäloppu, mutta maailma hei muuttuu miekkoset-piekkoset.
Se on aivan sama, mitä naisella on päällä. Ei saa koskea. Piste.
Eikä naisen ole pakko edes puhua sulle. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry.
Ei saa käyttää liian tummaa tai korostavaa meikkiä mutta ei myöskään meikata luonnollisesti. Miten siis pitää meikata ettei miehillä ole oikeutta ahdistella?
Maailmassa on kulttureja, joissa naiset "eivät houkuttele miehiä meikeillä tai esittelemällä naisellisia muotojaan". Meillä on näköjään myös miehiä, jotka eivät kykene hillitsemään viettejään ja jotka siksi kaipaavat tuota samaa asukoodia myös tänne länsimaihin. Sairasta ja surullista.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voisi irtoseksiä harrastaa muittenkin kuin top 10% miesten kanssa. Nyt irtoseksi on kuin pääpalkinto , kun sitä saa vain parhaat miehistä. Siksi se on niin tavoittelemisen arvoista. Hopeatila eli parisuhde on lähes rangaistus kun siihen kelpaa huonommatkin miehet.
Seksiä saa, kun vaan maksat siitä. Tosin toiveena olisi, että ostat sitä joltain muulta kuin ihmiskaupan uhrilta (vaikka eihän tämä miehiä hetkauta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry.
Okei eli kun minä en meikkaa muuta kuin puuterin ja ripsarin kenen vika on kun minua on ahdisteltu?
Seuraava tekosyy on, että sinä flirttailet. Flirttailuksi riittää joskus jopa se, että ei tylytä. Tai sitten se, että vaikket edes katso ainoatakaan miestä silmiin, kävelet seksikkäästi ja selkeästi koetat vetää huomiota itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tila, jossa tapaa ihmisiä on väärä väärällään juopuneita.
Jos kuvittelee löytävänsä rauhaa ravintolassa, on varsin yksinkertainen. Ettekö jo opi?
Ei se, että olen nainen ja ravintolassa tarkoita, että minun pitäisi alkaa juttuseuraksi kenelle vaan kuka sitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa naiset miten se kunnon mies voi lähestyä naista jos se naisen töykeys johtuu pienestä osuudesta idioottimiehiä? Pitääkö vaan ottaa verbaalisia iskuja vastaan ja yrittää vakuuttaa olevansa kunnollinen, joka osaa käytöstavat?
M32
Sanoisin kyllä, kuten eräs herra täällä jo aikaisemmin ettei kannata tehdä aloitteita muille kuin naisille, jotka tuntee muista yhteyksistä kuten töistä tai harrastuksista. Jos olet viihteellä tekemässä aloitteita ei kannata mennä tekemään tuttavuutta niiden naisten kanssa jotka eivät ota itse sinuun esim katsekontaktia ja joiden kehonkieli on torjuva ja jotka näyttävät keskittyvän omiin kavereihinsa. Todennäköisyys siihen että aloitteeI tyrmätään on tällöin pienempi.
Ravintolassa ollaan syömässä, baarissa juomassa ja ja yökerhossa pitämässä hauskaa.
Eikä niin, että kaikissa noissa paikoissa on miehillä joku helvetin oikeus tulla olettamaan että annan aikaani ja huomiotani heille.
Ketjun aloitus oli hyvä ja tärkeä. Näin miehenä tunnustan että nuorempana tuli lähestyttyä naisia tavalla joka ansaitsi tylymmänkin torjunnan. Sittemmin olen pyrkinyt asiallisiin lähestymisiin, ja tullut usein - en onneksi aina - tylysti torjutuksi, tai lähestymiseni on tyystin jätetty huomiotta. No osittain siitä syystä välttelin vuosia kanssakäymistä muiden naisten kanssa, yhtä ystävää lukuunottamatta.
Ja sitten ihastuin, enkä aluksi ajatellut edes lähestyä ollenkaan, mutta tajusin että ihastumiseni vaikutti käyttäytymiseeni niin että minun oli pakko elokuussa lähestyä kyseistä naista. Niinpä lopulta menin juttusille, ja odotin tylytystä, tai että nainen kuuntelee asiani ja poistuu nopeasti, vaan yllätyksekseni hän pyysi että menisimme puiston penkille juttelemaan. Hän osoittautui oikein mukavaksi, joten pyysin seuraavalla viikolla häntä uudestaan juttusille, ja hän lähti. Niin ystävällinen kuin hän olikin, oli hän myös valitettavasti varattu, joten ei tullut tavoittelemaani parisuhdetta.
Nyt vain toivon että seuraavat naisen joita lähestyn kiinnostuneena eivät tylytä, ja saa minua katkeroitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa naiset miten se kunnon mies voi lähestyä naista jos se naisen töykeys johtuu pienestä osuudesta idioottimiehiä? Pitääkö vaan ottaa verbaalisia iskuja vastaan ja yrittää vakuuttaa olevansa kunnollinen, joka osaa käytöstavat?
M32
Hyvä lähtökohta on se että lakkaat täällä puolustelemasta niitä törkymöykkyjä. Esim antamalla ymmärtää että seksikäs pukeutuminen oikeuttaa huonoon kohteluun. En ole lukenut ihan koko ketjua mutta se mitä olen lukenut laittaa teidät muka kiltit miehet ihan samaan kategoriaan kuin ne törkymöykyt. Vähissä on motivaatio edes yrittää erotella teitä sieltä miesten joukosta. Mitään syytä ette netissä siihen anna. Vain oikeutatte miesten huonoa käytöstä ja syytätte naista seksikkyydestä. Kun sitä ennen olitte jossain muualla syyttäneet epäseksikkääksi mätisäkiksi. Anna meille syy yrittää erotella jyvät akanoista.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa ollaan syömässä, baarissa juomassa ja ja yökerhossa pitämässä hauskaa.
Eikä niin, että kaikissa noissa paikoissa on miehillä joku helvetin oikeus tulla olettamaan että annan aikaani ja huomiotani heille.
Jep. Ei mullekaan baariseura kelvannut (miksi oliskaan, nehän olivat seuraa hakemassa?). Aviomiehet löytyivät muuten.
Joo et taida rauhaa baarista löytää. Siinä sulle ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloitus oli hyvä ja tärkeä. Näin miehenä tunnustan että nuorempana tuli lähestyttyä naisia tavalla joka ansaitsi tylymmänkin torjunnan. Sittemmin olen pyrkinyt asiallisiin lähestymisiin, ja tullut usein - en onneksi aina - tylysti torjutuksi, tai lähestymiseni on tyystin jätetty huomiotta. No osittain siitä syystä välttelin vuosia kanssakäymistä muiden naisten kanssa, yhtä ystävää lukuunottamatta.
Ja sitten ihastuin, enkä aluksi ajatellut edes lähestyä ollenkaan, mutta tajusin että ihastumiseni vaikutti käyttäytymiseeni niin että minun oli pakko elokuussa lähestyä kyseistä naista. Niinpä lopulta menin juttusille, ja odotin tylytystä, tai että nainen kuuntelee asiani ja poistuu nopeasti, vaan yllätyksekseni hän pyysi että menisimme puiston penkille juttelemaan. Hän osoittautui oikein mukavaksi, joten pyysin seuraavalla viikolla häntä uudestaan juttusille, ja hän lähti. Niin ystävällinen kuin hän olikin, oli hän myös valitettavasti varattu, joten ei tullut tavoittelemaani parisuhdetta.
Nyt vain toivon että seuraavat naisen joita lähestyn kiinnostuneena eivät tylytä, ja saa minua katkeroitumaan.
Helpottaisiko, jos ajattelisit, että se ei ole henkilökohtaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry.
Kirjoitin noin missä? Palstamamman miesvihakiimaisessa päässä? Taidat unohtaa että palstalla on muitakin kuin sinä ja "vastustajasi"
Vierailija kirjoitti:
Joo et taida rauhaa baarista löytää. Siinä sulle ratkaisu.
Niin että varattuna naisena en mene enää baariin viettämään iltaa ystävien kanssa?
En mene ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan?
En mene kuuntelemaan vanhan koulukaverin keikkaa?
Pah, todellakin menen. Minun ei silti tarvitse jutella muille kuin ystävilleni. Minä saan ignoorata kaikki miehet, minulla on siihen ihmisenä oikeus (ja miesten ihmisoikeus ei ole lähennellä naisia, tiedoksi vain. Seksi ei ole ihmisoikeus, parisuhde ei ole ihmisoikeus, ei edes ystävyys ole ihmisoikeuskysymys).
Alanuolista päätellen tämä on joillekin käsittämättömän vaikeaa ymmärtää, mutta väännän nyt rautalangasta:
Ihan missä tahansa nainen liikkuu, hän saa olla siellä ilman, että hänen pitäisi ryhtyä seuraneidiksi jos sitä tahdotaan. Ravintolaan saa mennä olemaan yksin, kirjastossa ja bussipysäkillä ja työpaikalla ja ihan kaikkialla tällä planeetalla ja sen ilmakehässä ja ISS:llä ja Mars-lennolla nainen saa olla ilman, että hänen täytyy alkaa juttusille kenenkään kanssa. Saati mihinkään enempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpottaisiko, jos ajattelisit, että se ei ole henkilökohtaista?
Kyllä. Se voi helpottaa muutaman kerran, kymmeniäkin, mutta joskus jollei saa positiivista kokemusta väliin se saa vain luovuttamaan.