Miten estää miestä pilaamasta joulutunnelma (hän ei tykkää joulusta)?
Itse olen jouluihminen ja laitan joulujuttuja jo marraskuussa. Meillä on pieniä lapsia, ja heidän(kin) takia haluan järjestää oikein kunnon joulun koristeineen, kuusineen, jouluperinteineen ja jouluruokineen, mutta se joulutunnelma on kaikkein tärkein muisto minkä haluan lapsille antaa. Mies ei kuitenkaan tykkää joulusta, vaan valittaa että miksi pitää laittaa joulua ja hän ei halua kuusta ja hän ei halua katsella joulukoristeita. Ja sanoo harva se päivä, että hän ei ainakaan aio osallistua mihinkään joulun laittamiseen, että jos haluatte sen kuusen niin saatte kyllä itse käydä hakemassa ja laittaa jalkaan jne että hän ei ainakaan aio tehdä mitään sen eteen. Harmittaa kun mies pilaa joulutunnelman :( , lasten takia harmittaa eniten. Ei ole pakko laittaa koristeita, mutta tuosta valittamisesta ja jankkaamisesta että ei tykkää joulusta en tykkää yhtään. Miten saada taottua miehen päähän, että hän ei saa pilata joulutunnelmaa minulta ja lapsilta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jouluihminen ja laitan joulujuttuja jo marraskuussa. Meillä on pieniä lapsia, ja heidän(kin) takia haluan järjestää oikein kunnon joulun koristeineen, kuusineen, jouluperinteineen ja jouluruokineen, mutta se joulutunnelma on kaikkein tärkein muisto minkä haluan lapsille antaa. Mies ei kuitenkaan tykkää joulusta, vaan valittaa että miksi pitää laittaa joulua ja hän ei halua kuusta ja hän ei halua katsella joulukoristeita. Ja sanoo harva se päivä, että hän ei ainakaan aio osallistua mihinkään joulun laittamiseen, että jos haluatte sen kuusen niin saatte kyllä itse käydä hakemassa ja laittaa jalkaan jne että hän ei ainakaan aio tehdä mitään sen eteen. Harmittaa kun mies pilaa joulutunnelman :( , lasten takia harmittaa eniten. Ei ole pakko laittaa koristeita, mutta tuosta valittamisesta ja jankkaamisesta että ei tykkää joulusta en tykkää yhtään. Miten saada taottua miehen päähän, että hän ei saa pilata joulutunnelmaa minulta ja lapsilta?
Miehellä on täysi oikeus olla tykkäämättä joulusta. OIsit valinnut kumppanisi paremmin
terkuin toinen joulunvihaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on täysi oikeus olla tykkäämättä joulusta. OIsit valinnut kumppanisi paremmin
terkuin toinen joulunvihaaja
Täällä kolmas joulunvihaaja. Tai oikeastaan vihaa joulua sellaisena kuin se meillä on, mutta sitä karmeaa hösistä inhoan yli kaiken. Olen valinnut myös samanhenkisen miehen ja lapset ovatkin kasvaneet siinä myös. Meillä on pari jouluperinnettä kyllä, mm. rento hyvä ruokailuhetki yhdessä ja jonkun verran jouluvaloja, mutta esimerkiksi joulukuusta ei joka vuosi ole. Kinkkua ei ole ollut koskaan ja tontut koristeena jäävät välillä varastoon. Joululauluja meillä ei soi, siitä minä pidän huolen.
Vierailija kirjoitti:
Hyi ällö minkälainen mamma olet. Miten yksikään täysjärkinen jaksaa tuollaista vouhotusta viikkokaupalla? En todellakaan edes naisena ja kolmen lapsen äitinä ymmärrä. Vai onko tämä sinunkin juttusi kohta jossakin iltapäivälehdessä...?
Joku järki pitää olla jouluvouhotuksessakin, liika on liikaa ja se ei todellakaan tuo mitään mukavaa joulumieltä, että äiti on tekopirteänä laittelemassa jotakin kaupallisen joulun roinaa pitkin kämppää jo marraskuussa. Ostat varmasti myös lapsille ihan hullut läjät roinaa lahjaksi ja itsellesi vaadit paketteja joka ikiseltä myös. Hyi, en jaksaisi. En jaksaisi edes esittää, että tuo olisi normaalia, vaan se on jo maniaa.
Oi-voi. Koeta kestää!
Meillä alkaa joulu ensimmäisenä adventtina. Silloin on koti koristeltu. Viihtyisällä talvilämpimällä, lasitetulla terassilla myös joulukuusi koristeltuna ja lasipöydällä talvimaisema ”organzavaahto”-pöytäliinan päällä ledjoulukuusten ja -lumipallojen kera, hopeahelminauhaa, kynttilälyhtyjä jne.
Led-kynttilöitä yltympärinsä, takan reunuksella havuköynnös koristeineen ja valoineen, upea joulutähtiasetelma olohuoneessa, ikkunoissa roikkuu kullatut vuosikoristeet vuodesta 1998 lähtien, joka joulu uusi lisää. Kauniita lasisia joulupalloja kristallikulhossa ja lednauhaa väleissä. Iso, kolmimetrinen joulukuusi tulee myös olohuoneeseen jo pari viikkoa ennen joulua. Meillä on niin kaunista, että kelpaisi mihin tahansa sisustuslehteen.
Mikä parasta, mies nauttii koristeluistani suuresti ja tuo sen myös ilmi. Ilmeisesti myös jo kotoa muuttaneet lapset, koska haluavat aina tulla jouluksi kotiin ja jäävät useammaksi päiväksi. Lisäksi olen huomannut, että heidän kotinsa on myös koristeltu samaan tyyliin jo hyvissä ajoin joulukuun alussa.
Me kai vaan olemme jouluihmisiä. Lahjoja annamme, jos jotain kivaa löytyy, lähinnä elämyslahjoja. Yhtenä jouluna annoimme lahjaksi kaikille matkan safarille Afrikkaan, jonka toteutimme kaikki yhdessä.
Kiva ankeuttaja tuo miehesi. Pitäisi edes mölyt mahassaan ja antaisi toisten fiilistellä. Suosittelen eri osotteita jouluksi.
Ottaisin asian kahden kesken puheeksi, ja jos se ei auta, niin varmaan koettaisin keventää "jouluvastaisen" seuralaisen valituksia sympaattisella huumorilla. Siten lapsetkin ymmärtäisivät, ettei valituksia tarvitse ottaa vakavasti. Ihme kyllä, jos aikuinen ihminen ei voi muun perheen takia hillitä tunnelmaa latistavaa käytöstään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Rajoittuuko miehesi itsekkyys ja lapsellisuus vain jouluun? Vaikea kuvitella, luultavasti hänellä on joku persoonallisuushäiriö. Mykkäkoulu viittaisi siihen. Kehotan miettimään koko suhdetta kriittisesti, onko miehellä hyvä tahto muita kohtaan itse asiassa ikinä muulloinkaan ja onko käytös aikuismaista. Yksi villi arvaus voisi olla, että sinä olet joulun alla onnellinen ja mies ei sisimmässään halua nähdä sitä, varsinkaan kun se onnellisuus ei ole hänestä riippuvaista, vaan olet joulun alla silminnähden onnellinen hänestä riippumatta. Narsisti ei kestä sellaista, hän haluaa muiden elämän pyöriäivän itsensä.ympärillä ja muiden olevan riippuvaisia hänen itsensä mielialoista.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Tulet joulukuuksi mun luokse.
Entäs lapset? Ap
Eiköhän nekin mahdu, monta ja minkä ikäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Hyi ällö minkälainen mamma olet. Miten yksikään täysjärkinen jaksaa tuollaista vouhotusta viikkokaupalla? En todellakaan edes naisena ja kolmen lapsen äitinä ymmärrä. Vai onko tämä sinunkin juttusi kohta jossakin iltapäivälehdessä...?
Joku järki pitää olla jouluvouhotuksessakin, liika on liikaa ja se ei todellakaan tuo mitään mukavaa joulumieltä, että äiti on tekopirteänä laittelemassa jotakin kaupallisen joulun roinaa pitkin kämppää jo marraskuussa. Ostat varmasti myös lapsille ihan hullut läjät roinaa lahjaksi ja itsellesi vaadit paketteja joka ikiseltä myös. Hyi, en jaksaisi. En jaksaisi edes esittää, että tuo olisi normaalia, vaan se on jo maniaa.
Hyi ällö, hyi - kuulostaa todellakin kolmen lapsen äidiltä tuon kommentin kirjoittaja :D
Ois kyllä kamalaa tälläiselle jouluihmisille jos puoliso ois tommonen. Ei munkaan mies mikään joulufani ole, mut sen verran fiksu ja huomaavainen et antaa mun hössötellä ihan rauhassa kun tietää sen mulle olevan tärkeetä. Ja on hänellä nykyään jopa pari omaa jouluperinnettä jotka haluaa tehdä joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Rajoittuuko miehesi itsekkyys ja lapsellisuus vain jouluun? Vaikea kuvitella, luultavasti hänellä on joku persoonallisuushäiriö. Mykkäkoulu viittaisi siihen. Kehotan miettimään koko suhdetta kriittisesti, onko miehellä hyvä tahto muita kohtaan itse asiassa ikinä muulloinkaan ja onko käytös aikuismaista. Yksi villi arvaus voisi olla, että sinä olet joulun alla onnellinen ja mies ei sisimmässään halua nähdä sitä, varsinkaan kun se onnellisuus ei ole hänestä riippuvaista, vaan olet joulun alla silminnähden onnellinen hänestä riippumatta. Narsisti ei kestä sellaista, hän haluaa muiden elämän pyöriäivän itsensä.ympärillä ja muiden olevan riippuvaisia hänen itsensä mielialoista.
Kumpi on se lapsellinen, maaninen ap vai kaupallisuutta ja hössötystä karsastava mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi ällö, hyi - kuulostaa todellakin kolmen lapsen äidiltä tuon kommentin kirjoittaja :D
Nuoruudessani niin sanottiin. Sanottiinko sinun nuoruudessa jotakin Lolleja? :D
M kirjoitti:
Tulet joulukuuksi mun luokse.
Ap aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa, eli ota 2 kuukaudeksi.
2kk vuodesta jouluhössötystä on ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuups - liian nopeasti ja ihan väärällä tavalla vastasit. Kärkyt kommentteja, saat niistä ravintosi ja älä käytä sitä sanaa mamma jos haluat pitää katu-uskottavuudestasi kiinni. Älä turhaan mieti minulle mitään nasevaa vastausta, ei kannata nähdä vaivaa millä hiekkapaperin karkeudella hieroisit mimosan herkkää ihoani, en ruoki palstatrollia tämän enempää. Hiekkaa voi olla niin toosassa kuin esinahan alla ja ei mennyt tunteisiin, en käytä lääkkeitä enkä tarvitse hoitoa tai ole avohoidon piirissä tai naurettava ja mitäs näitä nyt oli. Toki kaikki ihan uudet herjaukset naurattavat vaikka en mitään vastaisikaan sinulle.
Hänen kantansa on varmasti tullut selväksi joten pitäköön suunsa supussa ja antaa muiden nauttia. Ryömiköön takaisin luolaansa, mistä löysit, jos ei naama pysy peruslukemilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on se lapsellinen, maaninen ap vai kaupallisuutta ja hössötystä karsastava mies?
Onko sinullakin jokin lionnehöiriö, kun katsot olevasi oikeutettu määrittelemään, mistä muut ihmiset ovat oikeutettuja saamaan hyvää mieltä ja iloa elämäänsä? Normaalia se nimittäin ei ole, vaan muiden yläpuolelle asettumista ja epätervettä kontrollointia.
Minkälainenkohan on ap:n miehen versio tästä asiasta? Siellä voi olla todella väsynyt mies, jolla joulu tulee korvistakin ulos jo marraskuussa. Jos show jatkuu tammikuun puoleen väliin saakka, niin kyllä siinä alkaa normaalin rauhaa ja hiljaisuutta rakastavan ihmisen hymy hyytyä.
Voisiko ap hieman hillitä itseään ja lapsekasta innostustaan? Joulun tohinat voisi ihan hyvin rajata myös vain joulukuulle ja sittenkin kaiken voi pitää järkevissä mitoissa. Joulutontut ja kiljuvan punaiset yms. amerikkalaistyylisen överikoristeet ja kamalat tekopirteät laulut voisivat olla vaikka vain viikkoa ennen joulua ja uudeksi vuodeksi viimeistään pois jne. Esimerkiksi Itsenäisyyspäivänä liioitellut koristukset ovat jotenkin ihan äärettömän rumat, silloin olisi hyvä kodeissakin olla hieman hillitympi värimaailma. Se olisi ihan kohtuullista ja kohteliasta miestä ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuups - liian nopeasti ja ihan väärällä tavalla vastasit. Kärkyt kommentteja, saat niistä ravintosi ja älä käytä sitä sanaa mamma jos haluat pitää katu-uskottavuudestasi kiinni. Älä turhaan mieti minulle mitään nasevaa vastausta, ei kannata nähdä vaivaa millä hiekkapaperin karkeudella hieroisit mimosan herkkää ihoani, en ruoki palstatrollia tämän enempää. Hiekkaa voi olla niin toosassa kuin esinahan alla ja ei mennyt tunteisiin, en käytä lääkkeitä enkä tarvitse hoitoa tai ole avohoidon piirissä tai naurettava ja mitäs näitä nyt oli. Toki kaikki ihan uudet herjaukset naurattavat vaikka en mitään vastaisikaan sinulle.
Joo. Selvä äiti. Olen pahoillani äiti. En tee tätä enää toiste äiti.
Minun entinen mies oli ilonpilaaja. Hänen syynsä oli masennus, eikä ite sairaudessa mitään, hän sai kaiken tuen parantuakseen. Mutta se, kun hänellä oli paha olla, hän piti huolen että muillakaan ei ollut kivaa. Muu perhe saattoi vaikkapa touhuta yhdessä nauraen, mies tuli paikalle ja tylytti niin että nauru loppu siihen paikkaan. Tuli jo syyllinen olo kun iloitsi jostaki, koska mies ilmaisi kyllä selvästi mitä mieltä asiasta oli.
Kurjaa että miehesi pilaa muiden joulutunnelman tietämättään tai tietoisesti, nyt on kyllä kunnon juttelun paikka. Hyvin itsekästä käytöstä tuommoinen ja taatusti ei itestään lopu.
Täällä on myös joulun inhoaja. Olen nainen. Teen väkisin jotkut pakkojutut koska lapset odottavat sitä. Viettäisin ihan mielelläni joulua jos se rajoittuisi yhteen tai pariin päivään mutta tämä yli kuukauden hössötys pilaa talven. Joulun rakastajat alistavat joulun vihaajia. Tässäkin ketjussa miestä syytetään itsekkääksi.
Minä olen kanssa jo laittanut ulkovalot ja olohuoneessa on hyasintti, kynttelikkö joululiinan päällä ja muutenkin pikku hiljaa olen ripotellut joulukoristeita ympäri taloa. Tykkään tunnelmavaloista ja tykkään "valmistautua" jouluun, tuikkuja on tyyliin joka tasolla. Joulukuusen käymme hakemassa jo tänään ja koristelemme sen yhdessä miesystäväni kanssa.
Tämä ei tosin tarkoita että lahjoja tulisi roppakaupalla, minun puolelta jokainen saa lahjaksi itse kudotut sukat ja that's it. En myöskään itse odota saavani mitään sen kummempaa, meille on kaikille onneksi joulussa tärkeintä se tunnelma, ei niinkään ne lahjat, aikuisia kun ollaan kaikki.