Mikä lapsuudessasi kielletty/paheksuttu on nykyään täysin ok
Mitä aikuiset kielsivät silloin mutta tekevät nyt itsekin?
Kommentit (54)
Olis helpompi vastata, että kaikki mitä nykyään paheksutaan oli mun lapsuudessa ok.
Selfiet!
Ei ne nyt kiellettyjä olleet tietenkään, mutta hullunleiman olisi saanut.
Vierailija kirjoitti:
Selfiet!
Ei ne nyt kiellettyjä olleet tietenkään, mutta hullunleiman olisi saanut.
Plus muut leimat, kuten itserakkaan pinnallisen idiootin leima.
Aivot narikkaan - viihde
Ennen ihan normaalit aikuiset harrastivat huomattavasti sivistyneempää kulttuuria. Nykyään se on lähinnä joidenkin nuorten miesten ja muiden älykköjen heiniä. (Esim. kenenkään kaverin vanhemmat EIVÄT olisi käyneet katsomassa luokkakokouksia ym.)
Leivän paahtaminen. Ei siis ollut sanan varsinaisessa merkityksessä kiellettyä, mutta jotenkin tuli pahaa silmää, etenkin jos paahtoi muuta kuin paahtoleipää (eli ruisleipää tai limppua). Vissiin liittyi jotenkin ajatukseen, että ravintoarvot kärsii, jos paahtaa ja siksi menee ajatuksena kategoriaan ”ruuan haaskaamista”.
Vierailija kirjoitti:
TATUOINNIT
Jooo!!! ”Hepatiitti sitä, hepatiitti tätä, päläpälä” on tullu kuultua NIIN moneen kertaan! Ja nyt tyyppi itse on istunut neulan alla kolmeen eri kertaan, vieläpä ulkomailla! On muuten meidän perheen tatuoiduin.😅 Ei se mitään, kyllä ihminen saa mieltänsä muuttaa.
Mun mielestä ehkä vähän rillit ja varsinkin sellaiset paksusankaiset, siis eihän niitä kukaan halunnut ja nykyään jotkut hankkii lasit jopa ilman vahvuuksia.
Jouluaattona ei saanut mennä baariin.
Joulupäivä piti olla visusti kotona.
Mun lapsuudessa lautaselle opetettiin ottamaan enemmän lisuketta ja vähemmän esimerkiksi jauhelihakastiketta tai pihviä, nykyään proteiinihypen vuoksi taitaa olla toisin päin.
Ei todellakaan olisi annettu mitään satasien puhelimia lapsille kouluun särjettäväksi, niinkuin nykyään taitaa kaikilla olla :D
Kaikki aikuiset hiihtivät ja pakottivat lapsetkin hiihtämään. Opettajat pillastuivat täysin kun aina joku lapsi huusi "ei hiihtoa!" tai sukset unohtuivat kotiin. Hiihdon vastustaminen oli synneistä suurin.
Ennen kaikki kuuluivat kirkkoon. Nykyään ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikki kuuluivat kirkkoon. Nykyään ei kukaan.
Älähän höpötä joutavia!
Kannabiksen käyttö.