Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ultrassa näkynyt ja sitten kadonnut niskaturvotus ? Kellään kokemusta?

Vierailija
30.11.2018 |

Lääkäri sanoi, ettei olisi huolissaan mutta miten voin olla olematta.. :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauvalla oli sen tietyn mitan yli. Tehtiin lapsevesitutkimus, tästä on niin paljon aikaa että oijeasti olin unohtanut koko asian ja asianmukaiset termit. Mutta kaikki oli hyvin hänellä vaan sattui olemaan ”paksu niska” syntyessäänkin. Kasvoi normaalisti ja niskapoimu hävisi nopeasti.

Jaksamista.

Vierailija
2/8 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tytöllä viikon 12 ultrassa niskaturvotusta 2000 luvun alussa. Lapsivesitutkimukset seurasi.

Täysin terve tyttö oli lopputulos. Lääkäri sanoo noin, koska todennäköisesti on täysin oikeassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mun vauvalla, 4,5 mm, tuomio "ei elävää lasta". Sukurasitteen ja tuloksen vjolsi istukkabiopsia ja loppuraskauden seuranta yliopistosairaalassa. Lopputulema 9 pisteen terve tyttö, täyttää keväällä 18.

Se ultra kuitattiin mittavirheenä.

Vierailija
4/8 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni on luottanut ekaan ultraan ja abortoinut täysin terveen sikiön ihan vain varmuuden vuoksi?

Vierailija
5/8 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. En muista yhtään mikä r-viikko se oli, pahoinvoinnin takia olin pihalla kuin lumiukko mutta niskassa tosiaan näkyi pientä turvotusta josta lääkäri sanoi, että seurataan. Seuraavassa ultrassa se oli poissa ja syntyi terve vanttera tyttö. "iso jytky" joka jo synnytystä seuranneena päivänä koetti nostella päätään olkapäälläni maatessani ja hoitaja hihkaisi että "onko sulla kameraa?" :D

Vierailija
6/8 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni on luottanut ekaan ultraan ja abortoinut täysin terveen sikiön ihan vain varmuuden vuoksi?

Ei niitä abortoida pelkän niskaturvotuksen perusteella, vaan vasta mahdollisesti jatkotutkimuksen jälkeen, kun häiriö on varmistunut. Punktio vaaditaan aina.

Vierailija
7/8 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä abortoida pelkän niskaturvotuksen perusteella, vaan vasta mahdollisesti jatkotutkimuksen jälkeen, kun häiriö on varmistunut. Punktio vaaditaan aina.

Miksi sitten virallisilla sivuilla lukee että raskaus voidaan keskeyttää joko epäillyn tai todetun sikiövsurion peruseella??

Vierailija
8/8 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista karmivinta olisi saada punktiossa keskenemeno. Joku sen aina saa vaikka riski on pieni.