Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Jumalaan?

Vierailija
29.11.2018 |

Mikä on kantasi?

Uskotko Jumalaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi tietää, tarkoitetaanko Jumalalla tässä kristinuskon Jumalaa. Jollain tasolla uskon, mutta enihan sillä tavalla kuin kristinusko edellyttää.

Vierailija
2/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi tietää, tarkoitetaanko Jumalalla tässä kristinuskon Jumalaa. Jollain tasolla uskon, mutta enihan sillä tavalla kuin kristinusko edellyttää.

Tässä kysytään uskotko ylipäätään Jumalaan. Ja Jumalalla tarkoitetaan kaiken olemassaolevan Luojaa, kaikean alkua, sitä, jossa ei ole mitään luotua vaan joka itse on kaiken Luoja josta kaikki on lähtöisin. Kommenteissa voi toki selittää tarkemmin omaa uskoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Raamatun Jumalaan. Silti omat käsitykseni saattaa joiltain osin oiketa yleisestä kristillisestä valtalinjasta, sillä pyrin puhtaasi Raamatullisuuteen, enkä vain suusta suuhun tulkintoihin.

Vierailija
4/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap kyselyinesi täysin väärällä palstalla.

Vierailija
5/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, olen muslimi. Tiedän, että odotettavissa alapeukkuja, mitä ihmettelen kun en koskaan tuomitse tai parjaa muihin uskontoihin kuuluvia.

Vierailija
6/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Olen kristitty.

Vierailija
7/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään jumaliin. :)

Yllätyin kun noinkin iso osa uskoo, petyinkin ehkä hieman.

Vierailija
8/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on olemassa jokin suurempi voima: suuri Henki joka on läsnä kaikessa ja on kaiken perusta, Luoja ja ylläpitäjä, olemassaolo ja elämä itse. Mutta en tunnusta mitään uskontoa, koska minulla ei ole sellaista tietoa mikä niistä olisi oikea. Koen vain vaistomaisella tasolla kaikessa läsnä olevan Pyhän, mutta en osaa siitä oppeja tehdä tai sanoa mikä uskontojen opeista kuvaisi sitä parhaiten. 

Vierailija
9/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko mihinkään jumaliin. :)

Yllätyin kun noinkin iso osa uskoo, petyinkin ehkä hieman.

Voi voi kun nyt harmittaa.

Vierailija
10/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Raamatun Jumalaan ja Jeesukseen syntieni sovittajana. Jeesuksen kautta meillä on iankaikkisen elämän toivo.

Raamatusta saan paljon lohdutusta tässä ajassa, jossa siipi viistää usein maata elämän kovuuden vuoksi.

Esim. "Te olette autuaita, kun ihmiset valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa".

Olen pahoillani, etten muista Raamatun kohtaa, missä tämä on.

Vierailija
11/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että on olemassa jokin suurempi voima: suuri Henki joka on läsnä kaikessa ja on kaiken perusta, Luoja ja ylläpitäjä, olemassaolo ja elämä itse. Mutta en tunnusta mitään uskontoa, koska minulla ei ole sellaista tietoa mikä niistä olisi oikea. Koen vain vaistomaisella tasolla kaikessa läsnä olevan Pyhän, mutta en osaa siitä oppeja tehdä tai sanoa mikä uskontojen opeista kuvaisi sitä parhaiten. 

Kristinusko todistaa tuosta.

Jo alussa ihmiseen puhallettiin Jumalan henkäys, ja "iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä" 

"Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.

Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

"Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."

Jeesus on ainoa tie Isän luo.

Vierailija
12/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat pääsääntöisesti vallankäytön välineitä. Kristinuskon varjolla on alistettu naisia, lapsia, seksuaalivähemmistöjä ym. ryhmiä ja sitä käytetään hyvin arveluttaviin tarkoitusperiin, mm. taloudellisen hyödyn tavoitteluun ja vallan lisäämiseen. Suurin osa kristityistä on kunnon väkeä, mutta he kuitenkin tukevat järjestelmää, joka alistaa edellä mainittuja ryhmiä.

Siksi en halua olla edes ns. tapakristitty. En muutenkaan koe uskomista mitenkään tarpeellisiksi, Näen uskonnot lähinnä lapsellisina tarinoina, joihin aikuiset jostain syystä uskovat. Kristinuskokin jeesus-tarinoineen on kopio vanhemmista uskonnoista  eikä mikään originaali tarina.

Ei tarvitse uskoa mihinkään satuolentoon, jotta voisi elää hyvää elämää.

Vierailija
13/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vitsailetteko te vai oikeastiko siis näinkin moni Suomessakin vielä uskoo?

Vierailija
14/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

peukut alas kirjoitti:

Uskonnot ovat pääsääntöisesti vallankäytön välineitä. Kristinuskon varjolla on alistettu naisia, lapsia, seksuaalivähemmistöjä ym. ryhmiä ja sitä käytetään hyvin arveluttaviin tarkoitusperiin, mm. taloudellisen hyödyn tavoitteluun ja vallan lisäämiseen. Suurin osa kristityistä on kunnon väkeä, mutta he kuitenkin tukevat järjestelmää, joka alistaa edellä mainittuja ryhmiä.

Siksi en halua olla edes ns. tapakristitty. En muutenkaan koe uskomista mitenkään tarpeellisiksi, Näen uskonnot lähinnä lapsellisina tarinoina, joihin aikuiset jostain syystä uskovat. Kristinuskokin jeesus-tarinoineen on kopio vanhemmista uskonnoista  eikä mikään originaali tarina.

Kristillinen USKONTO, lähinnä Katolilaisuus onkin aina ollut sidoksissa pahuuden henkivaltoihin, jo hyvin varhain. Mikä paholaisen silmissä sen parempaa onkaan kuin kääntää kristinusko omaksi eduksi ja kunniaksi. Raamatussa varoitetaan että eksyttäjä nousee omasta joukostanne, susi tulee lampaan vaatteissa jne. 

Vierailija
15/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vitsailetteko te vai oikeastiko siis näinkin moni Suomessakin vielä uskoo?

Ei se jumalaan uskominen mihinkaan katoa. Ihmisella on tarve uskoa voittamattomaan.

Ateistikin kylla uskoo sellaiseen. Vaikka etta ihmisessa voi olla voittamaton henkinen vika. Joka sellainen on pelattava asia. Sellaiseen uskovat lopulta kaikki. Sekin on siis uskonnon olemusta.

Itse uskon aidosti suurempaan mutta hyvaan jumalaan se on minun voimani tassa maailmassa. Jonka kanssa olen lopulta sodassa. Enamman ja vahemman. Haluan lopulta paremman maailman. Jossa ei ole voitamattomia vikoja. Lopulta minulle sellaisia ei siis ole.

Vierailija
16/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kysytään uskotko ylipäätään Jumalaan. Ja Jumalalla tarkoitetaan kaiken olemassaolevan Luojaa, kaikean alkua, sitä, jossa ei ole mitään luotua vaan joka itse on kaiken Luoja josta kaikki on lähtöisin. Kommenteissa voi toki selittää tarkemmin omaa uskoaan.

Ei minun jumalani ol ainakaan mitään kaikkien luojia. Sinä höpiset nyt jostain kristinuskon jumalasta, mutta on niitä muitakin jumalia. Minun jumaliani ovat Dionysos ja Tapio. Niistä kumpikaan ei väitä olevansa kaiken luojia, vaan heillä on omat spesiaalialansa, joihin keskittyvät.

Vierailija
17/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

peukut alas kirjoitti:

Kristillinen USKONTO, lähinnä Katolilaisuus onkin aina ollut sidoksissa pahuuden henkivaltoihin, jo hyvin varhain. Mikä paholaisen silmissä sen parempaa onkaan kuin kääntää kristinusko omaksi eduksi ja kunniaksi. Raamatussa varoitetaan että eksyttäjä nousee omasta joukostanne, susi tulee lampaan vaatteissa jne. 

Miten tää nyt liittyy tohon edelliseen postaukseen?

Vierailija
18/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rajattu minkään tietyn uskonnon jumalaksi.

Vierailija
19/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon. Olen kristitty.

Vierailija
20/47 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun Jumala ei ole luonut maailmaa. Jumalani vaikuttaa vain siihen että tuleeko kova vai löysä kakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan