Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljastus miehistä! (Liittyy kotitöihin)

Vierailija
29.11.2018 |

Monesti miehet ja muutkin väittävät, että miehillä on kotona jotain miesten töitä, joita naiset eivät oikein voi tehdä tai osaa ja niistä on paljon vaivaa. Sanotaan että miestä tarvitaan vaihtamaan sulake ja talvirenkaat. Sulakkeen vaihto kestää 5 sekuntia ja sen osaisi apinakin. Talvirenkaiden vaihto kestää noin puoli tuntia ja on aika helppoa ja se tapahtuu kahdesti vuodessa. Paljon isompi työ on siivota vaikka keittiö ja sitä naiset useimmiten tekevät joka päivä. Voi olla että maalla on sitten jotain niitä oikeita miesten töitä, mutta jos joku yrittää kaupungissa väittää tällaista, niin tiedätte, että teitä viilataan linssiin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmosta. Tuliko nyt hyvä mieli? En ainakaan itse miehenä ole väittänyt koskaan että kotitöissä olisi erikseen miesten ja naisten töitä. Miehenä olen imuroinut, tiskannut, siivonnut, pessyt jne kun naiset ovat maalanneet, vaihtaneet renkaita tai vaihtaneet sulakkeita. Itsekkin olen vaihtanut sulakkeita. 

Mut hyvä kun sait avautua! Toivottavasti se helpotti oloasi.

Vierailija
2/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen mies kirjoitti:

Että semmosta. Tuliko nyt hyvä mieli? En ainakaan itse miehenä ole väittänyt koskaan että kotitöissä olisi erikseen miesten ja naisten töitä. Miehenä olen imuroinut, tiskannut, siivonnut, pessyt jne kun naiset ovat maalanneet, vaihtaneet renkaita tai vaihtaneet sulakkeita. Itsekkin olen vaihtanut sulakkeita. 

Kyllä se vähän helpotti! Tosi kiva että olet tuollainen uuden ajan ihminen, minun sukupolvellani on ikävä kyllä vielä näitä asenteita. Kotitöiden taakka ei tutkimusten mukaan vieläkään jakaudu tasaisesti, joten ehkä ei kannta ihmetellä jos joillain naisilla on tällaisia katkeruuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sulakkeetkin nykyisin ihan kytkimillä, ei tarvitse vaihtaa. Renkaat on rengashotellissa, ja vaihto kuuluu hintaan. Niinpä mie juon vaan kalijaa!

Vierailija
4/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee kotitöitä siinä missä muutkin. Ruoan mies yleensä tekee sekä leipoo leipää tms. Samaten kyllä nuo autojutut yms. Minä en semmosia osaa enkä näe tarpeelliseksi opetellakkaan.

Vierailija
5/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja silti näitä sulakkeenvaihtoja, renkaanvaihtoja, lumitöitä ei nainen meillä voi tehdä. Vaikka niin helppoja ovat.

Vierailija
6/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on koettu tuo että mies taputtelee itseään olalle kun kaksi kertaa vuodessa renkaat vaihtaa. Vaihdoin sitten miestä. En tästä syystä, paljastui muutenkin mulkuksi.

Vierailija
7/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja silti näitä sulakkeenvaihtoja, renkaanvaihtoja, lumitöitä ei nainen meillä voi tehdä. Vaikka niin helppoja ovat.

Mä vaihtaisin heti ruoanlaiton, tiskin ja pyykin sulakkeisiin ja renkaisiin. Lumitöitäkin oli kaksi kertaa viime talvena. Ikävä kyllä mies ei osaa kokata, joten tehköön edes jotain.

Vierailija
8/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen mies kirjoitti:

Kyllä se vähän helpotti! Tosi kiva että olet tuollainen uuden ajan ihminen, minun sukupolvellani on ikävä kyllä vielä näitä asenteita. Kotitöiden taakka ei tutkimusten mukaan vieläkään jakaudu tasaisesti, joten ehkä ei kannta ihmetellä jos joillain naisilla on tällaisia katkeruuksia. 

Mikäs se sinun sukupolvesi on? Kyllä minä pidän outona miestä, joka ei kodistaan huolehdi.

Vierailija
9/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin jos sun muija ei niitä tee niin ei kukaan toinen nainen missään koskaan tee. Kun jonkun mies leipoo ja laittaa ruuat niin sinäkin olet teillä se joka leipoo ja valmistaa ruuan. Vai toimiiko yleistyksesi vain yhteen suuntaan.

Vierailija
10/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä itkemistä taas. Mikään työ kotona ei ole riippuvainen siitä, onko tekijällä munat rinnan vai sarjassa. Mikään kotona tehtävä työ ei ole ylivoimaisen vaikeaa tai edes fyysisesti niin raskasta, että normaali ihminen ei siitä suoriutuisi. Suuressa osassa kotitalouksia ei edes ole sellaisia tehtäviä, jotka vaatisivat erityistä voimaa.

Töiden jakautuminen on vain ja ainoastaan perheenjäsenten halusta kiinni. Jos työt jakautuvat epätasaisesti ja asian kokee ongelmana, on ihan jokaisen perheenjäsenen syytä katsoa peiliin ja hiljaa omassa mielessään miettiä miksi niin on päässyt käymään.

Vierailija
11/11 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pitkään, kun armas lusmuni laistaa kaikesta muusta niin mikä en noihin hommiin koske. Mä voin kävellä töihin, eli jos mies ei tee lumitöitä niin sitten mies ei pääse töihin. Samaten jos ei vaihda renkaita, voin kävellä. Silloin myös syödään kasvisruokaa, koska lähikaupassa on törkeän kalliit lihat eli jälleen mies tekee hallaa vain itselleen.