Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö etätöitä? Pidätkö koskaan

Vierailija
29.11.2018 |

etäpäiviä lomapäivänä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten etäpäiväni ovat tehokkaita. Toimistolla tulee hukattua aikaa kaikkeen turhaan; kun ihmisiä on ympärillä, syntyy myös keskeytyksiä, tyhjäkäyntiä, aiheesta eksymisiä... Joissain vaiheessa on hyvä olla muun tiimin kanssa samassa tilassa, jotta ajatus ja viestit voivat vapaasti virrata. Suurimman osan töistä teen parhaiten yksin etänä, yleensä noin puolet viikosta.

Olen aina puhelimen ja meilin tavoitettavissa, mutta kotona en tee tiukkaa 9-17 -työaikaa. Pidän yleensä jokaisen homman jälkeen tai sopivissa väleissä reiluja taukoja jolloin teen kotitöitä, lepään tai käväisen ulkona.

Työni on paljolti ajatustyötä ja kirjoittamista. Etäpäivinä pidän myös puhelin- ja skypepalaveripäiviä. Teen pitkäjänteisiä suunnitelmia, laskelmia ja strategiatyötä.

Toimistolla tehtävät hommat ovat ennemminkin sellaista hyppelemistä, rutiinitöitä ja asioihin reagoimista.

Vierailija
22/30 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olette, joilla mahdollisuus etätyöhön? Minkälaisia työtehtäviä?

Tutkija, osin myös hallintotehtävissä. Pidän skypepalavereja, kirjoitan raportteja ja hakemuksia, teen esitelmiä. Kuten tänään, osittain työpaikalla, suurimmaksi osaksi kotoa. Vielä pari tuntia tämän lyhyen tauon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen etätöitä. En tee töitä lomalla, mikä loma se sellainen olisi? Sairaslomalla saatan kyylätä sähköpostia.

Mutta käytätkö noita etäpäiviä koskaan lomailuun? Siitähän saa helposti viikkotolkulla lomaa lisää kun ”tekee töitä kotona” vaikka reissailee siellä sun täällä...

Onhan sitä pakko työt kuitenkin tehdä. Jos teen etäpäivänä vähemmän, tai en mitään, niin ylihuomenna joudun tekemään kahden päivän työt.

Vierailija
24/30 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen etätöitä. En tee töitä lomalla, mikä loma se sellainen olisi? Sairaslomalla saatan kyylätä sähköpostia.

Mutta käytätkö noita etäpäiviä koskaan lomailuun? Siitähän saa helposti viikkotolkulla lomaa lisää kun ”tekee töitä kotona” vaikka reissailee siellä sun täällä...

Meillä voi tulla jotain akuuttia tai jos yhteys esim lakkaa toimimasta, on tultava toimistolle. Ei siis voi lähteä ihan minne tahansa reissaamaan. Lisäksi stressaisi jos en saisi tehtyä normaalia määrää töitä etänä. Meillä kuitenkin seurataan tuloksellisuutta. Olen siis valtiolla töissä.

Nyt kyllä vitsin murjaisit.

Miten niin? Meillä valtion töissä katsotaan todellakin sitä, kuka on tehokkain ja saa aikaiseksi eniten. Määräaikaiset lentää pihalle erittäin helposti.

Vierailija
25/30 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän etäpäiviä. En lomaile mutta saatan töiden lomassa esim. laittaa tiskikoneen päälle tai tyhjentää sen. Tulee vähän taukoa työhön, etänä en pidä varsinaisia taukoja, syön koneen ääressä, samoin juon kahvin.

Vierailija
26/30 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, samalla lailla kuin toimistopäiviäkin, on tehokkaampia ja vähän vähemmän tehokkaita etätyöpäiviä. Koneen ääressä on kuitenkin päivystettävä niinä hiljaisinakin hetkinä siltä varalta että tulee jotain akuuttia, ja kaikenlaista asiakirjaa voi lukea rauhassa, joten ei ne hiljaisetkaan etäpäivät mitään lomailua ole. Tulee ehkä vaan luettua enemmän uutissivuja kuin normaalisti :D

Etätyöpäivien plussat on siinä, että ei tarvitse meikata ja raahautua ruuhkabussilla toimistolle, vaan voi siirtyä suoraan aamupalapöydän kautta verkkareissa läppärin ääreen. Lisäksi avokonttorissa koko ajan joku keskeyttää. Oikeasti, laskin yhtenä päivänä, että suunnilleen vartin välein tuli joku minun tai naapurin luokse kysymään jotain tai muuten vaan höpöttämään.

Vierailija
27/30 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokonaispalkkaus. Työnantajaa ei kiinnosta, teenkö töitä tiistaina vai lauantaina. Ei kiinnosta, teenkö töitä 8-16 vai 01-09. Tai vaikka ensin 10-12 ja sitten taas 18-24. Töillä on deadlinet ja kunhan silloin on hommat valmiina, se riittää. Mitään ylityökorvauksia tai viikonloppulisiä ei makseta eli oma moka, jos lusmuillee pari päivää ja sitten tekee pitkää päivää/viikonloppuja pysyäkseen aikataulussa. Palavereissa tietenkin pitää olla tietokoneen ääressä headset päässä, mutta muuten saa itse organisoida aikataulunsa kuten haluaa. 

Vierailija
28/30 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etäpäivän monesti työmatkan jälkeen.  Työmatkalla päivät ovat venyneet ja tehtävää riittää heti matkan jälkeenkin. Jos on mahdollista, teen toki vähemmän töitä etäpäivänä. Jos olen sairaana, teen myös etäpäivän. Ehkä olen joskus etäpäivänä nukkunut ja sairastanut, vaikka oli tarkoitus tehdä töitä, mutta olen tehnyt töitä esim viikonloppuna omalla ajalla, jos en ole etäpäivänä jaksanut.

liikaa töitä

Vierailija
29/30 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä. It-alan töitä teen. Joskus tulee tehtyä siinä sivussa kotitöitä.

Vierailija
30/30 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä voi tulla jotain akuuttia tai jos yhteys esim lakkaa toimimasta, on tultava toimistolle. Ei siis voi lähteä ihan minne tahansa reissaamaan. Lisäksi stressaisi jos en saisi tehtyä normaalia määrää töitä etänä. Meillä kuitenkin seurataan tuloksellisuutta. Olen siis valtiolla töissä.

Nyt kyllä vitsin murjaisit.

Miten niin? Meillä valtion töissä katsotaan todellakin sitä, kuka on tehokkain ja saa aikaiseksi eniten. Määräaikaiset lentää pihalle erittäin helposti.

Tämä henkilö ei varmaankaan oikeasti tiedä mitä kaikkia työpaikkoja kuuluu valtion piiriin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi