Teetkö etätöitä? Pidätkö koskaan
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Teen etätöitä. En tee töitä lomalla, mikä loma se sellainen olisi? Sairaslomalla saatan kyylätä sähköpostia.
Mutta käytätkö noita etäpäiviä koskaan lomailuun? Siitähän saa helposti viikkotolkulla lomaa lisää kun ”tekee töitä kotona” vaikka reissailee siellä sun täällä...
Teen etätöitä. Joskus myös lomalla :( on niin helppoa aukaista kone ja thdä äkkiä vaan pari juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen etätöitä. En tee töitä lomalla, mikä loma se sellainen olisi? Sairaslomalla saatan kyylätä sähköpostia.
Mutta käytätkö noita etäpäiviä koskaan lomailuun? Siitähän saa helposti viikkotolkulla lomaa lisää kun ”tekee töitä kotona” vaikka reissailee siellä sun täällä...
Meillä voi tulla jotain akuuttia tai jos yhteys esim lakkaa toimimasta, on tultava toimistolle. Ei siis voi lähteä ihan minne tahansa reissaamaan. Lisäksi stressaisi jos en saisi tehtyä normaalia määrää töitä etänä. Meillä kuitenkin seurataan tuloksellisuutta. Olen siis valtiolla töissä.
Siinä jäisi aika pian hommat tekemättä jos olisi lomalla kun pitäisi olla töissä..ei ainakaan minun työssäni mahdollista.
En ole tehnyt noin, joskus on ollut aika nollapäivä etätöissä, mutta on se välillä toimistossakin. Olen siis luovalla alalla. Joka tapauksessa täytyy sähköpostia ainakin seurata. Mitä järkeä lähteä matkoille, jos pitää tehdä töitä? Loma on lomaa ja etätyökin on työtä.
Meillä ainakin täytyy saada työtehtävät tehdyksi, miten ihmeessä siis ehtisin etäpäivänä lorvia? Pidän etäpäiviä yleensä viikottain, etenkin jos on paljon kirjoitustyötä. Kotona voin keskittyä paremmin kirjoittamiseen kuin avokonttorissamme. Etäpäivät ovat myös siitä mukavia, että saan nukkua tunnin pidempään, kun voi aloittaa työt herättyäni lähes heti, eikä tarvitse laittautua tai matkustaa työpaikalle. Olen itse myös sellainen, että tarvitsen lounaan päälle puolen tunnin lepohetken/päiväunet, jonka aina etäpäivänä otan, töissä se ei ole mahdollista samalla tavalla. Tietysti teen sitten alku- tai loppupäästä työpäivää korvaavan puoli tuntia.
**ttu tää kalkkis sukupolvi (50+v) ei tajua nykyajan työnteosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Millaista nykyajan työnteko on kysyy alle 40v
En tietenkään lomaile etätöissä.
Yleensä olen kyllä tosi tehokas, kun kotona saa rauhassa työskennellä ja saatan käydä esim. lenkillä kesken työpäivän.
Aloitan aamulla aikaisin ja pidän vain yhden tauon päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista nykyajan työnteko on kysyy alle 40v
Ei ainakaan sitä, että etätyö=lusmuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vajaaälyinen?
Millä alalla olette, joilla mahdollisuus etätyöhön? Minkälaisia työtehtäviä?
Assistenttina teollisuuden alalla. Teen etätöitä aina kun esimies matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä voi tulla jotain akuuttia tai jos yhteys esim lakkaa toimimasta, on tultava toimistolle. Ei siis voi lähteä ihan minne tahansa reissaamaan. Lisäksi stressaisi jos en saisi tehtyä normaalia määrää töitä etänä. Meillä kuitenkin seurataan tuloksellisuutta. Olen siis valtiolla töissä.
Nyt kyllä vitsin murjaisit.
etätöissä (muualla kuin omalla työpistellää) noin 80% ajasta, toimistolla ehkä 2 päivänä viikossa.
Puhelin- ja videoneuvetteluista on vähän huono olla pois, eikä kyllä moraalikaan antaisi myöten varastaa...
Etätöissä rauha, avokonttorissa helvetti. Voisin henkisesti paljon paremmin jos ei tarvisi olla työpaikalla ja olis kannattavampaa myös työnantajalle.
Kummallinen ajatus, että voisi tehdä etäpäivän tekemättä töitä. Senhän näkee, kun työntekijä kirjautuu aamulla työpaikan järjestelmiin ja operoi siellä. Hyvin äkkiä tulee myös sidosryhmiltä palautetta, ellei viesteihin vastata ja annettuja hommia hoideta. Ja pomo pystyy halutessaan vilkaisemaan, montako suoritetta olen kuitannut, moneenko puheluun vastannut jne. Sitähän hän ei tiedä, onko minulla vaatteet päällä töitä tehdessä tai muna jonkun suussa. Tärkeintä on tulos.
Mitä ap-tanokki oikein luulet???
Vakuutusalan toimistotyötä. Teen 3 päivää viikossa etänä, ei todellakaan lomailla etäpäivänä, niinä päivinä tehdään tulosta (jota mitataan) kun toimistopäivinä taas on enemmän kaikkea sälää hoidettavana. Aika äkki näkyy esimiehelle jos etäoäivinä rupeaa veltollekaan.
Etätyöntekijöitä on tutkittu. He tekevät enemmän kuin konttorilla, pitempää päivää ja tuottavammin. Johtuisko ihan siitä, että ympäristö on miellyttävä ja rauhallinen eikä työntekoa koko ajan katkaise jokin meteli tai työkaveri. Eikä ruokaa tarvitse jonottaa, vessa on vieressä jne.